با تور مجازی به ساحل موئراکی در نیوزلند سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به ساحل موئراکی در نیوزلند سفر کنید

ساحل موئراکی در نیوزلند با سنگ‌های عظیم، دیوار و زیبایش شناخته می‌شود. در این مطلب از قاب تور مجازی به موئراکی سفر می‌کنیم تا این سنگ‌ها را ببینیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۰ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۱ به‌روزرسانی شده است.

تخته‌سنگ‌های عظیم و چشم‌گیر کشور نیوزلند که قطر برخی از آن‌ها به یک یا دو متر هم می‌رسد، در دریای شرقی این کشور واقع شده‌اند. در محلی با نام ساحل موئراکی (Moeraki) که بخشی از اقیانوس آرام است. ساکنان این منطقه دلایل عجیبی را برای نحوه‌ شکل‌گیری این سنگ‌ها، مطرح کرده‌اند. برخی می‌گویند که سنگ‌ها نام‌برده، تخم‌های دایناسورهای دوران کهن هستند و برخی هم فکر می‌کنند که این سازه‌های چشم‌گیر، تخم‌هایی هستند که در آن‌ها بیگانه‌های فضایی رشد می‌کنند! برخی هم گمان دارند که این سنگ‌ها، فسیل‌هایی هستند که از دوران دایناسورها به‌جای مانده‌اند. همراه ما باشید که در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، قرار است از سنگ‌های جذاب و دیدنی ساحل موئراکی نیوزلند دیدن کنیم.


گفته می‌شود که حدود ۶۰ میلیون سال پیش، یک ماهی از گونه‌ ایچ‌تیوساروس (ichthyosaurus) با دفع مواد زائد سیستم گوارش خود، به‌شکل‌گیری یک توده‌ تقریبا دوار در ساحل موئراکی دست زده است. سایر ماهیان این‌گونه نیز در روزهای آینده با انجام این کار، توده‌های مختلفی را در ساحل این منطقه پدید می‌آورند. توده‌هایی که با مواد شنی ساحل موئراکی آمیخته شدند و طی قرن‌های بعد، در جریان فرآیندهای سیمانی شدن و پروسه‌های شیمیایی این‌چنینی، به‌‌سنگ‌هایی عجیب و صدالبته، زیبا تبدیل شدند.

این روند البته که از ۱۵ میلیون سال پیش و با بالا آمدن بستر دریاها، سرعت بیشتری گرفت و سنگ‌هایی دوار و زیبا را پدید آورد. در ادامه و از طریق قسمت ابتدایی این مطلب می‌توانید به‌صورت مجازی و از قاب تور مجازی، به بازدید از این شگفتیِ جذاب و زیبا بپردازید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه