بر اساس شخصیت هری پاتری خود به کجا سفر کنیم؟

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
بر اساس شخصیت هری پاتری خود به کجا سفر کنیم؟

هری پاتر! شخصیت موردعلاقه نیمی از مردم دنیا. فکر می‌کنید با کدام یک از شخصیت‌های این داستان افسانه‌ای بیشترین شباهت را دارید؟ آیا می‌دانید بر اساس شخصیت هری پاتری خود بهتر است به کجای دنیا سفر کنید؟

تغییر مقصد سفر به مقاصدی که به‌کلی با شخصیت هری پاتری ما مناسب باشد، برای ما مشنگ‌ها (muggles) کار خوشایند و بزرگی است. اگر شما هم مانند ما کجارویی‌ها از طرفداران پروپاقرص هری پاتر هستید، از کمی جادو استفاده کنید و اجازه دهید تا شخصیت موردعلاقه‌تان سفر بعدی شما را انتخاب کند.

آیا خود را بیشتر شبیه هرماینی گرنجر می‌دانید یا هری پاتر؟ آیا دوستانتان شما را رون ویزلی گروه می‌دانند یا دراکو مالفوی؟ هر شخصیتی که دارید از جادوی چوب‌دستی درونی خود استفاده کنید و با گفتن جادوی اکیو (accio جادوی جمع‌آوری اشیا) خود را به مقصد موردنظر برسانید. کجارو اینجا است تا شما را در این جادو کمک کند.

هری پاتر، سافک در انگلیس یا بولیوی

هری پاتر

حتی کلاه گروه‌بندی (sorting hat) نیز در تشخیص جایگاه این شخصیت مشکل داشت؛ شخصیتی که مرز بین خوب و بد را تعیین می‌کند. همچنین این روحیه ناآرام، شجاع، لجوج و کله‌شق، ارتباط عمیقی با خانه دارد. ما به پاترهای دنیا پیشنهاد می‌کنیم که زمان خود را بین دو مقصد تقسیم کنند. شما می‌توانید یا به آرامش و حس نوستالژیک شهر سافک پناه ببرید یا برای یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز به بولیوی بروید.

می‌توانید از لیونهام (در سافک) دیدن کنید؛ جایی که الهام‌بخش گادریکس هالو (Godrick’s Hollow) بود و از De Ver House که خانه بچگی هری پاتر در فیلم بود، عکس بگیرید. طبق گزارش‌ها، این خانه پس از شماره ۱۰ خیابان داونینگ، دومین ساختمان در انگلیس است که بیشترین عکاسی از آن صورت گرفته است.

بعد از اینکه حسابی از سافک لذت بردید و از آن سیر شدید، وقت آن رسیده است تا به اسکی روی ماسه، زیپ‌لاین یا دیدن جگوار در بولیوی بروید. مانند هری، در امتداد جاده مرگ در بولیوی با مرگ برقصید. این جاده‌ی ۶۹ کیلومتری با پیچ‌ها و دره‌ی وحشتناک تضمین می‌کند که شما «همان دختر یا پسری هستید که زنده ماند».

رون ویزلی، کرواسی یا اسلوونی

رون ویزلی

شاید رون‌ها کمی نقطه‌ضعف داشته باشند؛ اما این سرخوش‌ها بسیار به دوستان خود وفادار و عاشق وقت‌گذرانی با آن‌ها هستند. بزرگ شدن به‌عنوان یکی از ۷ فرزند خانواده یعنی هرگاه که پای رفاقت در میان باشد دست به سفر زدن برای فراهم آوردن آرامش و آسایش.

به سواحل آرام و زیبای دالماسی شمالی در کرواسی بروید. در اینجا شما و دوستانتان می‌توانید پیش از رفتن به جاهای کمتر دیده شده مانند جزایر پگ (Peg)، سیلبا (Silba) و کرس (Cres)، در یک ویلای ساده اما روبه دریا مستقر شوید. جزیره پگ سرزمین پنیرهای ناشناخته‌ و بهترین جا برای عاشقان میان‌وعده مانند کله‌قرمز ما است. رون‌ها، همچنین در اسلوونی می‌تواند آرام بگیرند، جایی که پر از مناظر زیبا و آرام روستایی، کوهستان و ساحل دریاچه بلد (Bled) است. آن‌ها همچنین می‌توانند در این مناظر دوست‌داشتنی با دوستان خود شطرنج جادویی بازی کنند.

هرماینی گرنجر، همه جا!

هرماینی گرنجر

این گریفیندور تشنه‌ی علم در سال سوم تحصیلش در هاگوارتز نمی‌توانست بین موضوعات درسی یکی را انتخاب کند؛ بنابراین یک یا دو مقصد نمی‌تواند انتخاب خوب و درستی باشد. اگر شما هم ذهن کتابی بی‌نظیری دارید، دنیا را به سبک دایرةالمعارف (البته نه به کمک وسیله سفر در زمان یا همان Time Turner) سفر کنید.

گرنجرها از ماه‌ها تحقیق و برنامه‌ریزی برای گشتن چهارگوشه دنیا لذت می‌برند. آن‌ها به‌عنوان فعالانی مشتاق (که بیشتر از هر چیز به‌خاطر دفاع از حقوق جن‌های خانگی معروف هستند) بیشتر راغب آن‌اند تا با استفاده از شبکه‌های ریلی یا دوچرخه و هایکینگ به‌جای پرواز و استفاده از کمپینگ و محصولات دوستدار طبیعت، کربن کمتری تولید کنند.

دارکو مالفوی، مالدیو

دراکو مالفوی

پشت ظاهر جسور او، روحی گمگشته و قلبی مهربان نهفته است. البته که او در نهایت سمت درست را انتخاب کرد. دراکو که در عمارتی عظیم بزرگ شد، خیلی با مشکلات روزمره آشنا نیست.

مالفوی‌ها بهتر است رهسپار مالدیو شوند و از یک سفر لوکس لذت ببرند. آیا سزاوارش هستید؟ احتمالا نه. اما خب شما پولدار هستید. مالدیور، بهشت روی زمین، تجربه‌های بی‌بدیل زیرآب را در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجا که غواصی اسکوبا یک‌جورهایی متفکرانه است، احتمالا این فعالیت موقعیت خوبی برای این شورشی باشد تا به کارهای بد گذشته‌اش فکر کند.

لونا لاوگود، هند

لونا لاوگود

لوناها به راه و روش خود عمل می‌کنند. این فرد خوش‌قلب و عجیب، از طرفداران مکتب ذن است؛ برخلاف اینکه دیگر هم‌کلاسی‌هایش مدام وسایلش را برمی‌دارند، او معتقد است که «تمام چیزهایی که گم می‌کنیم در نهایت به ما بازمی‌گردند، البته نه به شیوه‌ای که انتظارش را داشته باشیم».

اگر با لونا موافق هستید اجازه دهید تا شیوه‌ی فکری‌اش شما را سمت هند گریز دهد. اینجا سرزمین یوگا است. میسور در کارناتاکا، زادگاه آشتنانگا یوگا، مراکز بسیار بزرگی دارد. یا می‌توانید در دوره‌های ۱۰ روز تا ۶ ماهه‌ی مرکز بین‌المللی آموزش و تحقیق یوگا در تامیل نادو دیدن یا ثبت‌نام کنید یا به کمک تعالیم آیورودا یا حضور در مراکز مدیتیشن بودایی Himachal Pradesh، تعادل را به  ذهن، بدن و روح خود بازگردانید.

دامبلدور، مارگیت، انگلیس

دامبلدور، بر اساس کارت قورباغه شکلاتی‌اش، یکی از بزرگ‌ترین جادوگران عصر مدرن است، کسی که از موسیقی مجلسی و بولینگ لذت می‌برد. مطمئنا او تنها کسی است که ولدمورت از او می‌ترسید اما ما این مرد را بیشتر با علاقه‌اش به آبنبات‌های لیمویی، جوراب‌های پشمی و البته ققنوس دوست‌داشتنی‌اش، Fawkes، می‌شناسیم.

مارگیت در ساحل جنوبی انگلیس برای دامبلدورهای تیزبین ساخته شده است. این شهر ساحلی کلاسیک یکی از پربازدیدترین مکان‌های توریستی و پر از کمپ و فعالیت‌های هیجان‌انگیز است. حتما از شل گروتو (Shell Grotto) دیدن کنید. اینجا راهرویی پوشیده از صدف است که نه توضیحی برایش وجود دارد و نه معلوم است چه کسی آن را ساخته است. در طبقه‌ بالای کافه Roise the Bus نهار میل کنید یا چند ساعتی را در ساحل بگذرانید. تا قبل از دیدن تم پارک Dreamland این مکان را ترک نکنید.

نیوت اسکمندر، بورنئو یا ماداگاسکار

نیوت اسکمندر

اشتیاق شما برای هیولاهای شگفت‌انگیز باعث شده است تا الان نیمی از سیاره را برای تحقیق درباره بوتراکلز‌ها (Bowtruckles) در جنگل‌های آلمان گشته باشید و برای فرار از لتیفولدها (Lethifolds) به پاپوآ، گینه نو پناه برده باشید. اسکمندرها برای ماجراجویی بعدی‌ خود بهتر است به جنگل‌های بارانی بورنئو یا ۱۵۰،۰۰۰ گونه بومی ماداگاسکار سری بزنند.

جنگل‌های بورنئو غنی‌ترین حیات‌وحش روی کره زمین را دارد اما جاذبه اصلی آن ساکنان مو آتشین هستند (نه ویزلی‌ها مهاجرت نکرده‌اند): کلنی اورانگوتان‌های بومی. می‌توانید آن‌ها را در پارک ملی Batang Ai (البته تنها با تور) یا مرکز ‌توان‌بخشی اورانگوتان‌های اسپیلوک ببینید. وقتی بحث از حیات‌وحش می‌شود، ماداگاسکار گزینه‌ای افسانه‌ای است. به پارک ملی Andasib Mantadia بروید و از شیرجه زدن از روی صخره‌های زیبا، ایستادن در سایه بائوباب‌های جادویی و دیدن ۱۱ گونه‌ی لمور لدت ببرید.

دلورس آمبریج - توکیو، ژاپن

دلورس آمبریج

شاید دلورس شخصیت محبوب شما نباشد، اما نمی‌توان تاثیر او در داستان هری پاتر را نادیده گرفت. او یکی از اعضای گروه شرورانه ولدمورت بود و علاقه زیادی به جمع‌آوری بشقاب‌های زینتی گربه‌های خندان داشت. با توجه به کافه گربه‌ها و سبک پوشش صورتی‌اش (که به Bubble Gum fashion معروف است) در بعضی مناطق توکیو، قطعا دلورس عاشق این شهر خواهد ‌شد.

توکیو، درخشان، جدی و خوش ساختار است. قطارهای این شهر سر ساعت حرکت می‌کنند و تابلو‌های اعلان هوشمندش باعث می‌شود به‌راحتی از مناطق مختلف دیدن کنید. بعد از اینکه در رستوران رباتی غذا خوردید سری به فروشگاه هاراجوکو و آیوما (Harajuku and Aoyama) بزنید. با اینکه کافه گربه از تایوان می‌آید اما در توکیو به تکامل رسید. اگر شما هم علایق مشترکی با دلورس دارید سری به کافه گربه Mocha Lounge Ikebukuro یا  Asakusa Nekoen بزنید که به شما اجازه می‌دهند با گربه‌‌ها بازی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه