دبی؛ روزی پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
دبی؛ روزی پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

اگر با کودکان خود به دبی سفر کرده‌اید، نگران نباشید. این شهر گردشگری حساب همه‌چیز را کرده است: از گردش‌های مناسب بچه‌ها تا هتل‌هایی جالب برای آن‌ها، همه و همه در انتظارتان هستند.

اگرچه شهرت دبی به‌عنوان تفریحگاه ثروتمندان زیاد به گوش‌تان خورده است؛ اما باید بدانید که این شهر مجلل در امارات متحده عربی، تفریحگاه فوق‌العاده‌ای برای کودکان نیز به شمار می‌آید. اقلیم بیابانی به این معنا است که بیشتر فعالیت‌های گردشگری در فضای بسته قرار دارند؛ اما خیال‌تان راحت، هیچ کمبود فضایی حتی برای پر انرژی‌ترین گردشگران کوچک وجود ندارد. کجارو در این مقاله شما را با تفریحاتی آشنا می‌کند که مناسب شما و کودکان‌تان در دبی است.

فراموش نکنید که بهترین و ارزان‌ترین آفرهای تور دبی را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و از آژانس‌های معتبر خریداری کنید.

دبی قصد دارد به‌زودی تبدیل به پایتخت جهانی پارک‌های موضوعی شود و ماجراجویی‌های پر فعالیت و انرژی آن، کودکان بزرگ‌تر را به هیجان در خواهد آورد. پارک‌های موضوعی را با جاهای دیدنی برگزیده و فعالیت‌های دیگر که هدف آموزشی و سرگرمی‌های خالص و جالب برای تمامی سنین دارند، ترکیب کرده و گشت‌وگذار خود با کودکان را در دبی آغاز کنید.

پارک آبی آکواونچر (Aquaventure Waterpark)

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

از گرمای دبی به پارک آبی آکواونچر پناه ببرید و خنک شوید

کودکان در هر رده سنی از واردشدن به استخر بادی کوچک تا شرکت‌کردن در فعالیت‌های ماجراجویانه پر از آدرنالین، در پارک بادی آکواونچر، راه خود را پیدا خواهند کرد و روز مفرح و شادی خواهند داشت. آکواونچر قطعا یکی از جذاب‌ترین پارک آبی های دبی است، اما برخی از سرسره‌های آبی می‌توانند کاملا ترسناک باشند، بنابراین آرام آرام شروع کنید و به‌جای اینکه در همان ابتدا به سراغ دیوانه‌وارترین سرسره‌ها بروید، درصد ریسک را کم‌کم بالا ببرید.

کودکان بزرگ‌تر برای سوارشدن بر سرسره‌هایی که شجاعت حتی با جرات‌ترین آن‌ها را آزمایش می‌کند، بسیار ذوق‌و‌شوق دارند. شناوربودن در یک تیوب در سواری در رودخانه (River Ride) تجربه‌ای عالی برای کل خانواده است تا به آب عادت کنند. حتی اگر حس کردید که رودخانه تنبل (lazy river) به نظرتان بسیار آهسته می‌آید، بدانید که جریان‌های آب ناگهانی، هر ۳۰ ثانیه شما را به دور خودتان می‌چرخاند و درون جریان رودخانه می‌اندازد.

دنیای ماجراجویی آی‌ام‌جی (IMG Worlds of Adventure)

دنیای ماجراجویی IMG، بزرگ‌ترین پارک موضوعی در فضای بسته در جهان است و مجموعه‌ای خیره‌کننده از جاذبه‌هایی در محوطه‌ای به بزرگی ۲۸ زمین فوتبال در آن برای بازدیدکنندگان وجود دارد. این پارک، چهار منطقه دارد: مارول (Marvel)، دنیای گمشده (محوطه‌ای با تم دایناسور و هیولاهای انیماترونیک)، بلوار IMG و کارتون نتورک (مناسب برای کودکان کوچک‌تر). در این مجموعه همچنین سینمای جدیدی با ۱۲ سالن افتتاح شده است که فیلم‌های سه‌بعدی IMAX را به نمایش می‌گذارد و برای شما راحتی در سطح ۷ ستاره فراهم می‌کند.

کارتون نتورک (Cartoon Network) با دارابودن فعالیت‌های خیالی برای کودکان کوچک‌تر مناسب است، هرچند برای بیشتر بازی‌ها کودکان باید بلندتر از ۱٫۲ متر باشند. شما می‌توانید با کمک‌کردن به دختران پاورباف از تاونزویل محافظت کنید؛ شهر المور را از یک پروژه علمی آشفته مدرسه، نجات دهید یا در سرزمین او (Land of Ooo) به مبارزه بپردازید.

گرین پلنت (Green Planet)

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

گرین پلنت، خانه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاه و حیوان در یک گنبد شیشه‌ای است که یک درخت انجیر ۲۵ متری ساخته انسان را محاط می‌کند

تنها در دبی، یک اکوسیستم جنگل بارانی گرمسیری کامل می‌تواند در گرمای بیابانی ۴۵ درجه سانتی‌گراد، خلق شود. گرین پلنت، خانه بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاه و حیوان از جمله میمون‌ها، ایگواناها (گونه‌ای از مارمولک‌ها) و نوک‌شاخان (hornbill) در یک گنبد شیشه‌ای است که یک درخت انجیر ۲۵ متری ساخته‌ی انسان را احاطه می‌کند. بازدید از این بیودوم (گنبدی با اکوسیستم زنده) برای کودکان بزرگ‌تر که به حیات‌وحش علاقه دارند، تجربه‌ای ایدئال است، اما گذرگاه‌های معلق گرین پلنت و پل‌های طنابی، حس‌و‌حال ماجراجویانه‌ای را فراهم می‌کنند که کودکان کوچک‌تر را هم به هیجان می‌آورد.

گرین پلنت  با در اختیار داشتن راهنماهای مجرب و علاقه‌مند، تجربه آموزشی فوق‌العاده‌ای حتی برای بزرگ‌ترها به شمار می‌آید و کودکان نیز آن‌قدر در اینجا خوش می‌گذرانند که حتی متوجه گذشت زمان و اینکه چقدر مطالب علمی یاد گرفته‌اند، نمی‌شوند.

پارک‌های بالیوود دبی (Bollywood Parks)

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

فیلم‌های پر فروش و موفق رنگارنگ هندی در پارک‌های بالیوود دبی، جانی دوباره می‌گیرند

پارک‌های بالیوود که از پنج منطقه متفاوت بر اساس صنعت فیلم افسانه‌ای بمبئی، تشکیل شده و مکانی عالی برای گوش‌کردن و لذت‌بردن از موسیقی‌های متن رنگارنگ فیلم‌های بسیار موفق و مشهور هندی است. در این پارک، شوهای کمدی و پخش فیلم سه‌بُعدی و چهاربُعدی نیز وجود دارند؛ اما برای اینکه یک روز کامل را در اینجا داشته باشید و مطمئن شوید که از همه چیز لذت کافی برده‌اید، حتما در یکی از ده‌ها اجرای زنده‌ای که هرروز در اینجا برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

استارز آن استپس (Stars on Steps)، یک برنامه رقص و آواز زنده با صحنه‌ای پر از نمایشگرهای ال‌ای‌دی بزرگ است که به جادوی معابد و قصرهای هند، رنگ زندگی می‌بخشد. جلوه خودت را به من نشان بده (Show Me Your Jalwa)، یک تجربه مفرح برای کل خانواده است تا روی قدم‌های رقص هندی خود کار کنند، در حالی که برنامه کیدز کرنر (Kids Korner) بر طراحی رقص‌های کم‌جمعیت و کوچک تمرکز می‌کند.

دبی مال

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

یک برنامه بازی بریزید و سپس به دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان بروید. عکس از گوردون بل

دبی مال با ۱۲۰۰ مغازه، بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است. این پاساژ غیر از فضای خرید، برای شما یک تجربه ماجراجویانه با وجود رینگ یخ و یک آکواریوم بسیار بزرگ فراهم کرده است تا حتی اگر به‌دنبال خرید نیز نیستید، کاملا سرگرم شوید. مغازه اسباب‌بازی (Toy store) و هملیس، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه اسباب‌بازی در جهان، در میان کودکان بسیار محبوب هستند و البته باید بدانید که شناخته‌شده‌ترین برندهای بین‌المللی لباس کودکان نیز در این پاساژ شعبه دارند. این پاساژ به حدی بزرگ است که برای گم‌نشدن، رفتن به جاهایی که می‌خواهید و اجتناب از بدخلقی بچه‌ها در حین خرید، باید از قبل کمی تحقیق کنید و به محیط آن آشنا باشید.

پارک موضوعی موشن گیت دبی (Motiongate)

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

هر شخصیتی که دوست دارید را در موشن گیت دبی انتخاب کنید و در نقش آن فرو روید. عکس از توماس گان کلرز

موشن گیت دبی، بزرگ‌ترین پارک موضوعی الهام گرفته‌شده از هالیوود در منطقه است. دهکده اسمورف‌ها برای کودکان کوچک، گردش‌های فوق‌العاده‌ای را پیشنهاد می‌کند و نوجوانان نیز ممکن است بتوانند با فائق آمدن بر ترس‌شان سوار ترن هوایی ترسناک مجموعه شوند که از سری فیلم‌های سه‌گانه بازی‌های گرسنگی الهام گرفته شده است.

موشن گیت علاوه بر یک مجموعه کامل از گردش‌ها برای کودکان، دارای چندین محوطه آموزشی همراه با سرگرمی نیز است؛ از جمله آزمایشگاه خیالات فلینت؛ جایی که کودکان می‌توانند دانشمند دیوانه درونی خود را در میان اسلایدهای با تم علمی در یک هزارتوی آزمایشگاهی، آزاد کنند.

ساحل کایت

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

با رفتن به ساحل کایت، به کودکان کوچک‌تر اجازه دهید تا رهایی را حس کنند. عکس از نادیا لسکووز کایا

کایت‌سرفرها (kitesurfers) یا موج‌سوارانی که با کایت سوار موج‌ها می‌شوند، زمانی بر ساحل کایت حکمفرما بودند و اکنون به فاصله‌ای کمی دورتر در کنار ساحل نقل مکان کرده‌اند و موج‌های خروشان زیبا هم‌اکنون در اختیار انحصاری خانواده‌های محلی، مهاجران و گردشگران معدودِ با تجربه و آشنا به منطقه است.

گشت‌زدن در تفرجگاه ساحلی با طول دو کیلومتر با چشم‌اندازهایی خارق‌العاده از برج العرب که در بالای خط افق رو‌به‌روی شما می‌درخشد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به‌خصوص در صبح زود است. فراموش نکنید که نور خورشید حتی در ساعت ۱۰ صبح هم سوزاننده است، پس حتما کلاه بزرگ، کرم ضدآفتاب و فرم لباس این منطقه را فراموش نکنید.

اسکی در دبی

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

علاقه‌مندان و مشتاقان برف می‌توانند در دامنه‌های اسکی دبی، یک روز جذاب و فراموش‌نشدنی داشته باشند

افراد علاقه‌مند به اسکی در برف می‌توانند در پیچ‌های آرام دامنه‌های پیست اسکی آموزشی دبی، اسکی‌سواری کنند و بدون آسیب‌خوردن، در برف غلت بزنند و در همین حین اسکی‌سواران حرفه‌ای از شیبی به طول ۴۰۰ متر و ارتفاع ۶۰ متر در این مجموعه لذت ببرند. این نوآوری که در برابر آن نمی‌توان مقاومت کرد با وجود گرمای شدید خورشیدی که آسفالت محدوده پارک ماشین‌ها را در خارج از اینجا آب می‌کند، تجربه گردش در سرزمین شگفت‌انگیز زمستانی و خنک‌شدن در دمای دلچسب منفی چهار درجه سانتی‌گراد را به شما پیشنهاد می‌کند.

شهربازی هاب زیرو (Hub Zero)

شکار زامبی هم‌اکنون در هاب زیرو آزاد است؛ جایی که چالش‌های واقعیت مجازی بسیاری برای کشتن دسته‌های ترسناک این مهاجمان با سرعت حلزون وجود دارند. بازی‌های مسابقه‌ای جالب در کنار این شبیه‌سازهای خارق‌العاده و بازی‌های با تفنگ، کودکان بسیاری را هر روزه به اینجا می‌کشاند. این پارک برای کودکان کوچک زیاد مناسب نیست، اما برای بچه‌های بزرگ‌تر یک بهشت مسحورکننده پر از بازی‌های الکترونیکی و هیجان‌های واقعیت مجازی به شمار می‌آید.

هدف اصلی این مجموعه قطعا فعالیت و هیجان بسیار است و چالش‌های بسیاری در اینجا وجود دارد؛ مانند ماموریت غیرممکن، جایی که باید در یک اتاق محصورشده با شعاع‌های لیزر بخزید تا نجات پیدا کنید. این بازی برای کل خانواده به‌صورت گروهی طراحی شده است و در میان کودکان نیز بسیار محبوبیت دارد، زیرا می‌توانند والدین خود را در حال شوخی و بازی‌کردن تماشا و از هم‌گروه شدن با آن‌ها حس مفرحی پیدا کنند.

آکواریوم لاست چمبرز (Lost Chambers)

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

در تالار گمشده در آتلانتیس جزایر نخل گم شوید. عکس از مارک اوله

آکواریوم لاست چمبرز (تالار گمشده) که اصلا هم گمشده نیست، یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری و جاهای دیدنی دبی برای خانواده‌ها به شمار می‌آید. مرکز این مجموعه آکواریوم بسیار بزرگ در آتلانتیس جزایر نخل، یک تانک ۱۱٫۵ میلیون لیتری است که با عنوان «Ambassador Lagoon» شناخته می‌شود. بچه‌های کوچک با دیدن کوسه‌هایی که به‌آرامی در حال شنا هستند و پرتوماهی‌های غول‌پیکری که مانند سفینه فضایی به سرعت پایین می‌آیند، ذوق می‌کنند. با گذشت کمی زمان در این آکواریوم، خود را مشغول بازی «پیدا کردن نمو» خواهید یافت.

با وجود اطلاعات آموزشی کافی در کنار تانک‌های بی‌شمار کوچک‌تر که هدف آن‌ها، رقم‌زدن یک تجربه فراموش‌نشدنی برای بچه‌ها است، حداقل یک ساعت زمان می‌برد که آن‌ها بتوانند به محیط عادت و کمی تمرکز کنند. برای گذراندن یک روز خانوادگی بی‌نقص و عالی که به مذاق همه خوش بیاید، تور گردش در آکواریوم لاست چمبرز را با بازدید از پارک آبی آکواونچر که در همان مجموعه قرار دارد، ترکیب کنید.

سافاری در صحرا

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

سوار ترن هوایی‌های صحرایی یا همان ماشین‌های چهار چرخ آفرود در یک گردش بیابانی پر از شن شوید. عکس از مارک اوله

مسابقه‌دادن با یک ماشین چهار چرخ آفرود در تل‌های شنی در فضای آزاد در خارج از شهر که تقریبا شبیه تجربه سوارشدن بر ترن هوایی است، بخشی جدانشدنی از سفر به دبی به شمار می‌آید و بیابان‌ها نیز به‌طور شگفت‌آوری در دسترس شما هستند.

شرکت هپی ادونچرز توریسم (Happy Adventures Tourism)، یک گردش عصرانه رانندگی در شن را به شما پیشنهاد می‌کند که شامل چندین فعالیت مانند اسکی روی شن، شترسواری، نقاشی حنا روی دست‌ها و یک شام باربیکیوی بوفه به‌همراه اجراهای زنده می‌شود. شما احتمالا حدود ساعت ۹ شب به هتل برخواهید گشت، پس اگر بچه‌های کوچک‌تر را به‌همراه دارید، بهتر است که از تورهای صبح استفاده کنید.

شرکت اربین ادونچرز (Arabian Adventures) با ارائه‌دادن تورهای رانندگی در شن در صبح، دور از جمعیت و شلوغی، به شما پیشنهاد یک سافاری در حیات‌وحش در منطقه محافظت‌شده بیابانی دبی را می‌دهد.

کجا اقامت کنیم؟

جاده شیخ زاید، شاه‌رگ اصلی شهر از میان مرکز شهر دبی عبور می‌کند. بسیاری از هتل‌های اصلی مناسب کودکان شهر در این مسیر قرار دارند و با نزدیک‌بودن به مکان‌های گردشگری اصلی (در جنوب شهر) یا بخش قدیمی شهر دبی نظیر دیرا و بر دبی در شمال، دارای یک موقعیت ایدئال هستند.

هتل فیرمونت دبی (Fairmont Dubai) با دارابودن موقعیتی مناسب، دسترسی آسان به بیشتر مکان‌های گردشگری را با تاکسی فراهم می‌کند و درست روبه‌روی ایستگاه متروی مرکز تجارت جهانی در آن‌طرف جاده قرار دارد. این هتل دارای امکاناتی مانند پرستاری از نوزادان و دو استخر مخصوص کودکان است؛ جایی که می‌توانند در آن خنک شوند. قیمت‌ اتاق‌ها بسیار مناسب و شامل یک صبحانه بوفه فوق‌العاده است که همه خانواده را برای تجربه روزی عالی بیدار و آماده می‌کند.

هتل شانگری لا، واقع در مرکز شهر، یک انتخاب خوب برای خانواده‌ها است که با پیشنهاد کلاس‌های تناسب اندام کودکان، کاراته، زومبا، باله و حتی رقص‌های دو نفره، تجربه‌ای جالب از اقامت را برای شما رقم خواهد زد. یکی از پیشنهادهای ویژه هتل برای خانواده‌ها، غذا خوردن رایگان در بوفه غذاخوری کافه دونز (Dunes Cafe) در تمام ساعات شبانه‌روز برای دو فرزند زیر ۶ سال است.

کجا غذا بخوریم؟

دبی؛ یک روز پر از ماجراجویی و گردش مفرح با کودکان

خوردن غذاهای اصلی خاور میانه مانند فلافل و شاورما (شبیه به کباب ترکی) حتی سخت‌پسندان را هم خوشحال خواهد کرد

برای تجربه یک غذای خوشمزه با کودکان در هر سنی، به کافه رین‌فارست (Rainforest Café) در دبی مال سر بزنید. در میان بارش‌های گرمسیری و حتی توفان‌های اتفاقی جشن بگیرید و پروانه‌های مکانیکی، جگوارها، کروکودیل‌ها، اورانگوتان‌ها و گوریل‌های مکانیکی را تماشا کنید.

نویر (Noire)، جایی که باید در تاریکی مطلق غذا بخورید، جایزه بهترین رستوران تجربی در خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. اگرچه ممکن است که غذاخوردن در این رستوران برای نوزادان مناسب به نظر نیاید (البته شما متوجه خرابکاری‌ها نخواهید شد)؛ اما این تجربه مهیج که شامل گارسون‌هایی با عینک دید در شب می‌شود، به‌طور قطع برای بچه‌های بزرگ‌تر بسیار مفرح و جالب است. آیا غذای شما تمام شده است؟ چه کسی می‌داند؟

چطور در شهر تردد کنیم؟

تاکسی‌ها در دبی، راحت، مناسب و نسبتا ارزان (به‌ازای هر سه کیلومتر، ۱۰ درهم امارات یا ۲٫۷ دلار) هستند. یک تاکسی از فرودگاه تا هتل شما در مرکز شهر، حدود ۵۰ درهم امارات (۱۳٫۶ دلار) هزینه دارد. متروی دبی با دارا بودن خطوط بسیار، فضایی مناسب برای کودکان فراهم و همچنین مکان‌های گردشگری اصلی را به هم وصل می‌کند. استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای کودکان زیر پنج سال رایگان و واگن‌های مسافربری مخصوص خانواده و زنان نیز در خدمت شما است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه