اعلام بازه زمانی ۱۰ روزه برای دانشجویان متقاضی پیاده روی اربعین

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
اعلام بازه زمانی ۱۰ روزه برای دانشجویان متقاضی پیاده روی اربعین

ستاد اربعین دانشجویی نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر پیاده‌روی اربعین را اعلام کرد.

ستاد اربعین دانشجویی در تشریح نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر پیاده روی اربعین اعلام کرد:

با توجه به اینکه وثیقه خروج از کشور حذف شده است، دانشجویان مشمول می‌توانند بدون دریافت وثیقه به مدت ۱۰ روز عازم پیاده‌روی اربعین شوند.

البته طبق اعلام این ستاد لازم است تا دانشجویان دارای گذرنامه به سامانه سماح مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام در این سامانه و واریز هزینه خروج از کشور می‌توانند به این سفر اعزام شوند. همچنین، دانشجویان فاقد گذرنامه نیز باید نامه‌ای از دانشگاه به دفاتر پلیس ۱۰+ ارائه کرده و برای گرفتن گذرنامه اقدام کنند.

گفتنی است لغو ویزای اربعین ۹۸ طبق توافقی دوجانبه میان ایران و عراق انجام شده و زائران می‌توانند با داشتن برگه بیمه‌نامه از مرز عبور کنند. نکته قابل توجه اینکه ثبت‌نام متقاضیان شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی سال ۹۸ از اول شهریورماه آغاز شده و زائران می‌توانند به دو صورت اینترنتی (از طریق سامانه سماح به نشانی اینترنتی https://samah.haj.ir) یا به‌صورت حضوری (از طریق مراجعه به دفاتر حج و زیارت) برای انجام امور مربوط به ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین، زائران اربعین حسینی می‌توانند از ۱۹ شهریور ماه برای شرکت در این راهپیمایی عظیم راهی پایانه‌های مرزی مجاز شوند.

اگر قصد تشرف به عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی اربعین را دارید، آفرهای تور کربلا را در کجارو مقایسه و ارزان‌ترین تور را از فروشنده‌های معتبر به‌ آسانی خریداری کنید.

عکس کاور: شبکه الکوثر

مطالب مرتبط:

دیدگاه