پرطرفدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
پرطرفدارترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند

بانکوک همچنان طرفدارهای زیادی در میان گردشگران جهان دارد. این شهر با بیش از ۲۲ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۸، پربازدیدترین شهر جهان لقب گرفت.

بر اساس پژوهش‌ها و تحلیل‌های اختصاصی انجام‌گرفته توسط شرکت خدمات مالی مسترکارت (Mastercard)، تعداد بازدیدکننده‌های بین‌المللی که حداقل یک شبانه‌روز کامل در محلی اقامت می‌کنند از سال ۲۰۰۹ تاکنون ۷۶ درصد در کل جهان افزایش یافته است.

بانکوک برای چهارمین سال پیاپی به‌‌عنوان پرطرفدارترین شهر جهان در شاخص جهانی شهرهای مقصد مسترکارت (Mastercard's Global Destination Cities Index) برگزیده شد. در سال ۲۰۱۸، پایتخت بانکوک پذیرای ۲۲٫۷۸ میلیون بازدیدکننده‌ی بین‌المللی با طول مدت اقامت حداقل یک شبانه‌روز بود و پیش‌بینی می‌شود این رقم، ۳٫۳۴ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کند.

پنج کشوری که بیشترین تعداد بازدیدکننده را در بانکوک دارند، به‌ترتیب، عبارت هستند از کشورهای چین، ژاپن، کره‌ی جنوبی، هند و بریتانیا. از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هم می‌توان به گراند پالاس (Grand Palace) و معبد وات آرون (Wat Arun) و بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak) اشاره کرد. این بازار محلی، محل مناسبی برای سفر یک روزه به خارج از شهر است. پاریس و لندن، به‌ترتیب، رتبه‌ی دوم و سوم را با اختلاف نه‌چندان زیاد از آن خود کرده‌اند. هر دو شهر، بیش از ۱۹ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی با طول مدت اقامت حداقل یک شبانه‌روز در سال ۲۰۱۸ داشتند.

پاریس / فرانسه

بانکوک برای چهارمین سال پیاپی به‌‌عنوان پرطرفدارترین شهر جهان در شاخص جهانی شهرهای مقصد برگزیده شد

شاخص مسترکارت، ۲۰۰ شهر را بر اساس یافته‌های حاصل‌از تجزیه‌وتحلیل‌های اختصاصی خود روی اطلاعات مربوط‌به پرداخت‌های بازدیدکنندگان رتبه‌بندی و به‌طور عمومی منتشر کرده است. تمامی ۱۰ شهر پرطرفدار (به‌غیر از یک شهر) شاهد روند صعودی در تعداد بازدیدکننده‌های بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ بودند و پیش‌بینی می‌شود این آمار در سال ۲۰۱۹ نیز همچنان افزایش یابد. لندن، تنها شهر در این فهرست است که هر سال شاهد کاهش تعداد بازدیدکنندگان خود است. بازدیدکنندگان بین‌المللی لندن در سال ۲۰۱۸، در حدود چهار درصد کمتر از سال گذشته بودند.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون، شهرهای آسیا و اقیانوسیه شاهد بیشترین افزایش منطقه‌ای از نظر تعداد مسافران بین‌المللی بوده‌اند. آن‌ها افزایش بیش از ۹ درصد را از این نظر تجربه کرده‌اند که بخش مهمی از آن، به‌خاطر افزایش تعداد مسافران چینی است.

شاخص مسترکارت، شهرهای مختلف را بر مبنای میزان هزینه‌های پرداختی در شبانه‌روز توسط بازدیدکنندگان بین‌المللی نیز رتبه‌بندی کرده است. از این لحاظ، دبی در امارات متحده‌ی عربی در صدر قرار دارد. بازدیدکنندگان بین‌المللی این شهر بیش از ۳۰٫۸۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ و به‌طور متوسط، روزانه ۵۵۳ دلار در این شهر خرج کرده‌اند.

در مقایسه، بازدیدکنندگان بانکوک که عنوان پرطرفدارترین از لحاظ تعداد بازدیدکنندگان را به‌دوش می‌کشند، به‌طور متوسط ۱۸۴ دلار در روز خرج کرده‌اند. بانکوک از این لحاظ در رتبه‌ی سوم (۲۰٫۰۳ میلیارد دلار) قرار دارد و شهر مکه در عربستان سعودی (۲۰٫۰۹ میلیارد دلار) در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است.

۱۰ شهر برتر برتر از نظر تعداد بازدیدکنندگان در سال ۲۰۱۸

۱. بانکوک، تایلند

بانکوک / تایلند

عنوان برترین شهر جهان از نظر تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی با طول اقامت حداقل یک شبانه‌روز باز هم به بانکوک تعلق گرفت. پایتخت تایلند برای چهارمین سال پیاپی موفق شد در صدر فهرست شاخص مسترکارت قرار بگیرد. تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی یک روزه‌ی این شهر در سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۲٫۷۸ میلیون نفر بوده است.

۲. پاریس، فرانسه

پاریس / فرانسه

پاریس با ۱۹٫۱ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ در رتبه‌ی دوم قرار گرفت. میانگین اقامت بازدیدکنندگان این شهر، ۲٫۵ روز است.

۳. لندن، انگلستان

لندن / انگلستان

لندن در سال ۲۰۱۸ پذیرای ۱۹٫۰۹ میلیون بازدیدکننده‌ی بین‌المللی با اقامت حداقل یک شبانه‌روز بود. این رقم چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

۴. دبی، امارات متحده‌ی عربی

دبی / امارات متحده عربی

۱۵٫۹۳ میلیون بازدیدکننده‌ی بین‌المللی با اقامت حداقل یک شبانه‌روز در سال گذشته وارد شهر دبی شدند. بازدیدکنندگان بین‌المللی این شهر رقم خیره‌کننده‌ی ۵۵۳ دلار را به‌طور میانگین در هر روز خرج کرده‌اند. این شهر، برترین شهر از نظر دلارهای خرج‌شده توسط بازدیدکنندگان بین‌المللی است.

۵. سنگاپور

سنگاپور

بازدیدکنندگان این شهر به‌طور میانگین ۴٫۲ شب در سنگاپور اقامت کرده‌اند. بیش از ۱۴٫۶ میلیون بازدیدکننده‌ی بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ حداقل یک شب در آنجا توقف کرده‌اند.

۶. کوالالامپور، مالزی

کوالالامپور / مالزی

کوالالامپور پذیرای ۱۳٫۷۹ میلیون بازدیدکننده‌ی بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ بود که انتظار می‌رود ۱۰ درصد دیگر در سال ۲۰۱۹ افزایش یابد.

۷. نیویورک سیتی، ایالات متحده آمریکا

نیویورک سیتی / ایالات متحده

نیویورک در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۳٫۶ میلیون بازدیدکننده با اقامت حداقل یک شبانه‌روز داشته است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۹ حدود سه درصد افزایش یابد.

۸. استانبول، ترکیه

استانبول / ترکیه

۱۳.۴ میلیون بازدیدکننده‌ بین‌المللی و گردشگر با اقامت حداقل یک شبانه‌روز در سال ۲۰۱۸ از استانبول بازدید کرده‌اند و انتظار می‌رود تعداد آن‌ها در سال ۲۰۱۹، هشت درصد دیگر هم افزایش یابد.

۹. توکیو، ژاپن

توکیو / ژاپن

توکیو از بیشترین میزان پیش‌بینی‌شده برای تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی (۱۰ درصد در سال ۲۰۱۹) در میان ۱۰ شهر برتر این فهرست برخوردار است. در سال ۲۰۱۸، این شهر شاهد ۱۲٫۹۳ میلیون بازدیدکننده‌ی بین‌المللی با اقامت حداقل یک شب بوده است.

۱۰. آنتالیا، ترکیه

آنتالیا / ترکیه

۱۲٫۴۱ میلیون بازدیدکننده‌ بین‌المللی و گردشگر در سال گذشته به این شهر سفر و حداقل یک شب در آن اقامت کردند. ساحل‌های عالی و فرهنگ سنتی آنتالیا از جمله عوامل تاثیرگذار در محبوبیت این تفرجگاه ترک در میان مسافران هستند. میان اقامت بازدیدکنندگان: ۱۴ شب.

مطالب مرتبط:

منبع edition.cnn

دیدگاه