ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در ونکوور تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در ونکوور تجربه کنید

افراد عاشق ماجراجویی و هیجان، در سفر به ونکوور کانادا می‌توانند از پیاده‌روی روی پل‌های معلق گرفته تا سوارشدن روی تله‌کابین و شام‌خوردن به‌صورت معلق را تجربه کنند.

گردشگرانی که ونکوور را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند، می‌توانند تجربه‌های مختلفی از تماشای شنای نهنگ قاتل در آب‌های مه‌آلود گرفته تا دوچرخه‌سواری در مسیرهای مملو از برگ پارک استنلی را برای خود رقم بزنند.

اما این همه‌ی ماجرا نیست و برای افراد ماجراجویی که به دنبال تجربه‌های ترسناک و دلهره‌آور هستند نیز مکانی فوق‌العاده به حساب می‌آید. بسیاری از این تجربه‌ها مربوط به ارتفاعات ونکوور هستند، نظیر تاب‌خوردن از پل‌های معلق، سوارشدن تله‌کابینی که از کناره‌ی کوه بالا می‌رود یا حتی قدم‌زدن روی یک مسیر پیاده‌روی شیشه‌ای که از یک صخره‌ی بلند بیرون زده است. با اینکه برخی گردشگران، چنین مواردی را تجربه‌هایی شبیه به تجربه‌ی مرگ می‌دانند، اما مردم ونکوور از آن‌ها به‌عنوان سرگرمی یاد می‌کنند. جولیا گرانت که مسئولیت تفرجگاه کوه گروس را برعهده دارد، می‌گوید:

ما قطعاً سرگرمی‌هایی داریم که به اعتقاد برخی افراد شاید ترسناک به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم که واژه‌ی «هیجان‌انگیز» برای آن‌ها مناسب‌تر باشد. ماجراجوهایی که سوار اسکای‌راید سرف (Skyride Surf) می‌شوند، تا ارتفاع ۱,۶۱۵ متری از کناره‌ی کوه بالا می‌روند، در حالی که روی سقف یک تله‌کابین (و نه داخل آن) ایستاده‌اند.

ونکوور

یکی از کسانی که می‌خواست این ماجراجویی را انجام دهد، اما به‌دلیل طوفان ناگهانی مجبور شد به داخل تله‌کابین برود، گفت:

وقتی نتوانستم روی تله‌کابین بایستم، فوق‌العاده خوشحال شدم. با اینکه ترس از ارتفاع ندارم؛ اما از ارتفاع متنفرم و از اینکه بخواهم در جایی مثل بالای تله‌کابین، تعادلم را حفظ کنم، احساس بدی به من دست می‌دهد. اصلاً نمی‌دانم چرا برای امتحان این سرگرمی داوطلب شدم. شاید این کار را برای یک‌جور خودآزاری انجام دادم. بدتر از آن وقتی است که بفهمید، همکار عکاس‌تان نیز رابطه‌ی خوبی با ارتفاع ندارد.

طبق پژوهشی از ژورنال نورولوژی، از هر سه نفر، یک نفر می‌گوید که هنگام حضور در ارتفاع احساس ناراحتی یا استرس پیدا می‌کند. پس چنین اتفاقاتی خیلی هم عجیب نیست. با این حال هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید جاذبه‌های چالش‌برانگیر ونکوور را تجربه نکنید، با ما همراه باشید تا برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

کانادا پلیس

ونکوور

کانادا پلیس (Canada Place) در وسط یک منطقه‌ی تجاری قرار دارد و سقفی غیرمعمول شبیه به بادبان دارد که باعث شده است این بنا مثل یک کشتی بزرگ بادبانی به نظر برسد. این بادبان‌های مواج از جنس فایبرگلاس هستند و حدود ۲۷ متر ارتفاع دارند و طوری طراحی شده‌اند که بیننده احساس می‌کند، هر لحظه ممکن است بادی بوزد و آن‌ها‌ را در خلیجک بورارد ناپدید کند. این جاذبه‌ی زیبا برای نمایشگاه جهانی Expo 86 ساخته شد و اکنون به‌عنوان اسکله‌ی کشتی‌های کروز به کار می‌رود. علاوه بر این، فلای‌اُور کانادا (Flyover Canada) نیز در همین مکان قرار دارد و بهترین نقطه برای شروع تور عمودی ونکوور به حساب می‌آید.

ونکوور

فلای‌اُور کانادا، بسیار مشابه شبیه‌ساز پرواز سورین (Soarin) در پارک ماجراجویی دیزنی کالیفرنیا است و با کمک یک فناوری مدرن، احساس پرواز را در شرکت‌کنندگان به وجود می‌آورد.

فلای‌اُور کانادا، احساس پرواز را در شرکت‌کنندگان به وجود می‌آورد

بازدیدکنندگان به‌صورت معلق در می‌آیند، در حالی که پاهایشان آویزان است و در مقابل‌شان صفحه‌ مدور بسیار بزرگی قرار دارد که با فیلمی هشت دقیقه‌ای، آن‌ها را به گشت‌وگذار در سراسر کانادا می‌برد. این تصاویر خارق‌العاده از ساحل تا قله‌ی مملو از برف کوه‌ها و اعماق دره‌هایی که رودخانه‌ از وسط‌شان رد شده است، چمن‌زارها و طبیعت ونکوور و سایر شهرها را در بر می‌گیرد. ترکیب باد و مه و رایحه‌ و حرکت باعث ایجاد حس پرواز در ارتفاع می‌شود. تجربه‌ی فلای‌اُور مثل سواری روی سقف تله‌کابین نیست و باعث تپش قلب و عرق‌کردن شما نمی‌شود و بعید است که با این سرگرمی غش کنید.

ونکوور لوک اوت

ونکوور

ونکوور لوک اوت (Vancouver Look Out) باعث سرگیجه و ترس نمی‌شود، مگر آنکه ترس از آسانسور داشته باشید. برای این تجربه باید سوار آسانسوری شیشه‌ای شوید که شما را در عرض ۴۰ ثانیه به ارتفاع حدود ۱۷۰ متری می‌برد و چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر، کوه‌ها و آب‌های ساحلی را پیشکش شما می‌کند. اما این همه‌ی ماجرا نیست و می‌توانید در رستوران لوک اوت که جزو بهترین‌های ونکوور است، یک شام لذیذ میل کنید. با اینکه هزینه‌ی ورودی این رستوران برای هر فرد بزرگسال ۱۴ دلار است، اما منوی گران‌قیمتی دارد.

پارک پل معلق کاپیلانو

ونکوور

پارک پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge Park) بهترین نقطه برای ماجراجویی در ونکوور است، جایی که قدمت ماجراجویی در آن به ۱۳۰ سال قبل برمی‌گردد. در این پارک، یکی از طولانی‌ترین و مرتفع‌ترین پل‌های معلق پیاده‌روی دنیا وجود دارد که قطعاً برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند، مناسب نیست. این پل پیاده‌روی در سال ۱۸۸۹ با طناب کنفی و تخته‌های چوب سرو در ارتفاع ۷۰ متری بالاتر از رودخانه‌ی غران کاپیلانو و به طول ۱۳۷ متر ساخته شد.

پارک پل معلق کاپیلانو بهترین نقطه برای ماجراجویی در ونکوور است

با اینکه این پل بازسازی شده است، اما همچنان مو به تن هر ماجراجویی سیخ می‌کند. این پل هنگام راه‌رفتن به‌شدت تاب می‌خورد، به‌خصوص اگر تعدادی نوجوان پرشور همراه‌تان باشند و تمام تلاش خود را برای تاب‌خوردن بیشتر به کار ببندند. ابتدا و انتهای پل معلق کاپیلانو به سطح زمین می‌رسد؛ اما بخش میانی آن به شکل خطرناکی انحنا برداشته است. به همین دلیل هنگام عبور از روی آن احساس می‌کنید که تا نیمه‌ی راه از یک تپه پایین می‌آیید و در نیمه‌ی دوم، از تپه بالا می‌روید، در عینِ حال که پل زیر پایتان تلوتلو می‌خورد. یکی از کسانی که تجربه‌ی عبور از روی این پل را داشته است، می‌گفت:

محکم به نرده‌های پل چسبیده بودم. اشتباه کردم و به پایین نگاهی انداختم. چشمانم را از ترس بستم که این همه فکر خوبی نبود. با خودم فکر می‌کردم که چطور می‌شود مردم به‌حدی بترسند که نتوانند حرکت کنند. می‌ترسیدم که همین اتفاق برای من هم بیفتد.

ونکوور

سوزان کافکا، معاون فروش و بازاریابی پارک می‌گوید:

گاهی اوقات مردم در جای خود میخکوب می‌شوند؛ اما ما کارکنان آموزش‌دیده‌ای داریم که با آن‌ها صحبت کرده و کمک می‌کنند تا از روی پل رد شوند. سگ‌ها بدتر از انسان‌ها هستند، به‌طوری که از شدت ترس روی شکم‌شان می‌خوابند.

یکی دیگر از جاذبه‌های ترسناک پارک کاپیلانو، ماجراجویی بالای درخت (Treetops Adventure) است که شامل هفت پل پیاده‌روی معلق در ارتفاع ۳۳ متری بالای جنگل می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند کلیف واک (Cliffwalk) را نیز امتحان کنند که یک مسیر محکم با تعدادی پل کنسولی باریک و پله و سکو است. ورودی پارک پل معلق کاپیلانو از ۴۱ دلار برای بزرگسالان شروع می‌شود.

بزرگراه سی تو اسکای

ونکوور

در بزرگراه سی تو اسکای (Sea to Sky) نه‌تنها می‌توان حین رانندگی از مناظر خارق‌العاده‌ی کنار دریا نهایت لذت را برد، بلکه امکان تله‌کابین‌سواری در منطقه‌ی اسکوامیش نیز وجود دارد که در ۴۵ دقیقه‌ای ونکوور قرار دارد. این بزرگراه که به آن بزرگراه ۹۹ نیز می‌گویند، در امتداد هاو ساند حرکت کرده و از میان کوهستان‌های ساحلی عبور می‌کند و با گذر از جنگل‌های بارانی با درختانی قدیمی، به پیست معروف اسکی در «ویسلر بلک کمب» (Whistler-Blackcomb) می‌رسد. در میانه‌ی راه، گاندولا سی تو اسکای (Sea to Sky Gondola) قرار دارد، این پارک ماجراجویی به‌لطف پل معلق اسکای پایلوت (Sky Pilot Suspension Bridge) و تعدادی سکوی کنسولی تماشا، سطح هیجان و ترس را بالاتر برده است. ورودی این پارک برای بزرگسالان از ۳۲ دلار شروع می‌شود.

ونکوور

۱۰ دقیقه تله‌کابین‌سواری امکان تماشای مناظر زیبای جنگل ساحلی و کوهستان‌های اطراف را فراهم می‌کند؛ هرچند از آنجا که تقریباً کل کابین شیشه‌ای است، افرادی که ترس از ارتفاع دارند شاید بخواهند چشمان خود را ببندند و به این ترتیب از دیدن مناظر فوق‌العاده زیبای اطراف محروم می‌شوند. علاوه بر تله‌کابین، مسیرهای مدور پیاده‌روی و کوهنوردی، صخره‌نوردی، مسیرهای طبیعی و پل معلق اسکای پایلوت نیز می‌تواند آدرنالین خون را بالا ببرد. با اینکه این پل به‌اندازه‌ی پل معلق کاپیلانو شهرت ندارد؛ اما اصلاً قابل مقایسه با آن نیست. علاوه بر این، جمعیت کمتری روی آن قدم می‌زنند که خود یک مزیت است، چراکه در پل کاپیلانو ده‌ها نفر به هر دو طرف پل حرکت می‌کنند. هنگام راه‌رفتن روی این پل ۱۰۰ متری می‌توانید از مناظر فوق‌العاده‌ی کوهستانی هاو ساند در زیر پایتان نیز استفاده کنید.

ونکوور

پل‌های معلق زیادی در این شهر وجود دارد، نظیر پل‌های معلق در آبشار کسکید (Cascade Falls)، لین کانون (Lynn Canyon)، لیلوئت (Lillooet) و گرین‌هارت تری‌واک (Greenheart TreeWalk) در باغ گیاه‌شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا که علاقه‌مندان به ماجراجویی می‌توانند آن‌ها را نیز امتحان کنند.

شام در آسمان

ونکوور

یکی دیگر از تجربه‌های مهیج ونکوور، شام در آسمان (Dinner in the Sky) است که شما با یک جرثقیل بزرگ، به ارتفاع ۳۰ متری از زمین برده می‌شوید و می‌توانید چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از شهر را نظاره‌گر باشید. تصور کنید که با حدود ۲۰ نفر در ارتفاع ۳۰ متری زمین، دور یک میز، شامی معرکه بخورید. هرچند که متأسفانه این ماجراجویی برای فصل ۲۰۱۹ تعطیل است.

اگر به ونکوور سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی ونکوور را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع latimes

دیدگاه