۷ تجربه باورنکردنی که در ماکائو کسب خواهید کرد

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
۷ تجربه باورنکردنی که در ماکائو کسب خواهید کرد

ماکائو، شبه جزیره‌ای در چین، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر چین به خود جذب می‌کند. با سفر به ماکائو می‌توانید تجربیاتی به دست آورید که شاید در هیچ مقصدی نظیرش پیدا نشود.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۱۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۴ به‌روزرسانی شده است.

از خلیج تا هنگ کنگ، ماکائو با مساحت ۱۲٫۷ مایل مربع نه‌تنها میلیون‌ها نفر جمعیت دارد، بلکه میلیون‌ها گردشگر را نیز سالانه جذب می‌کند. مسافران زیادی از سراسر جهان با سفر به چین خود را به ماکائو می‌رسانند تا سفر خاطره‌انگیزی رقم بزنند. 

رستوران‌های دارای ستاره میشلن، اسپاهای لوکس، بناهای تاریخی و برخی از بهترین تفریحات جهان همگی در ماکائو قرار دارد و در کنار هم از این منطقه، مقصدی لوکس و تفریحی به وجود آورده است که در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید مثالش را پیدا کنید. 

فرهنگ مردم این منطقه ترکیبی از فرهنگ پرتغالی و چینی است؛ چون قبل از پیوستن به چین، ماکائو مستعمره پرتغال بود. اگر روزی عازم این مقصد جذاب شدید، هفت کاری که در این مقاله برمی‌شمریم را انجام دهید تا سفری بی‌نظیر و خاطره‌‌انگیز داشته باشید.

۱. گشت و گذار در روستاهای کوچک و تاریخی، به دور از شلوغی شهر

ساختمان زرد رنگ در یکی از روستاهای ماکائو چین

شاید وقتی اسم ماکائو به میان می‌آید، ساختمان‌های بلند و تفرجگاه‌های لوکس به ذهن هرکسی بیاید؛ اما این‌ها تصویرهای گوگل از این منطقه است. اینجا قدمتی به درازای آسمان‌ خراش‌هایش دارد. در ادامه چند مکان را به شما معرفی می‌کنیم که برای علاقه‌مندان به بناهای تاریخی مناسب است:

  • دهکده تایپای قدیمی (Old Taipa): تایپای قدیمی در جزیره تایپا در جنوب ماکائو قرار دارد و به‌خاطر غذاهای خیابانی و خانه‌موزه تایپا شهرت دارد. این روستا با خیابان‌های باریک، خانه‌های کوچک قدیمی و معابد باستانی بسیار زیبا است؛ جایی فوق‌العاده برای پرسه زدن و خوردن تارت تخم‌مرغ.
  • جزیره Coloane و روستای آن: اینجا منطقه سرسبز و ساکت ماکائو است. شما می‌توانید در مسیر پیاده‌روی Coloane قدم بزنید یا اینکه در امتداد خط ساحلی صخره‌ای به گشت و گذار بپردازید. 
  • مجسمه بسیار بزرگ الهه A-Ma که مشرف بر روستای فرهنگی A-Ma است: حتما به این روستا سر بزنید و از موزه آن دیدن کنید، از تپه بالا بروید تا به خدایان برسید و گشتی در کاخ Qing Dynasty و برج‌های آن بزنید. 

۲. در باغ Lou Lim Ieoc با طبیعت دوباره ارتباط برقرار کنید

زندگی در ماکائو می‌تواند سرعت وحشتناکی داشته باشد؛ به همین دلیل باغ‌ها و فضاهای سبز آن بسیار ارزشمند هستند. باغ Lou Lim Ieoc که به تقلید از باغ‌های کلاسیک مشهور سوطوی چین طراحی شده است، یکی از باغ‌هایی است که به سبک چینی در ماکائو ساخته شده و یکی از مشهورترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود. اصول مذهب تائو در هسته طراحی این باغ قرار دارد؛ از بیشه‌های بامبو (خیزران) گرفته تا دیوارهای بلند و حوضچه بزرگی پر از ماهی کول که از هر یک از عناصر، نشان‌دهنده یین و یانگ (خیر و شر) است. 

باغ Lou Lim Ieoc که یکی از جاهای دیدنی ماکائو محسوب می‌شود، در نزدیکی چند خط اتوبوس قرار دارد؛ بنابراین هر زمان که دلتان خواست، می‌توانید به‌راحتی به تماشای این منظره بی‌بدیل بیایید. 

۳. در مرکز شهر تاریخی پرسه بزنید

این شبه جزیره همواره به‌عنوان پیوندی اساسی بین شرق و غرب محسوب می‌شود

ماکائو ترکیبی از فرهنگ پرتغالی و چینی است و از اواسط قرن ۱۶ میلادی از این دو فرهنگ کاملا متفاوت تاثیر پذیرفته است؛ این شبه جزیره همواره به‌عنوان پیوندی اساسی بین شرق و غرب محسوب می‌شود.

به‌خاطر حفظ و احترام به این تاریخ، مرکز میراث جهانی یونسکو ۲۲ ساختمان عمومی و مراکز تاریخی را به‌عنوان «مرکز تاریخی ماکائو» برگزیده است. این مرکز به دو منطقه تقسیم شده است و شامل بناهایی مثل ویرانه‌های سنت پائول، معبدی که به الهه A-Ma اختصاص یافته (در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است) و قلعه Guia (قدیمی‌ترین فانوس دریایی، کلیسا و قلعه‌ای که به سبک غربی در چین ساخته شده است) می‌شود. ورود به تمامی این بناها رایگان است. 

میدان سنادو (Senado Square) نیز با پیاده‌روی سنگ‌فرش سیاه و سفیدی به سبک پرتغالی و سبک‌های معماری متضاد، در این منطقه واقع شده است. خانه مقدس Mercy و ساختمان Leal Senado در این میدان قرار دارد؛ علاوه بر این جاذبه‌ها، میدان سنادو میزبان اداره پست مرکزی ماکائو است که نظیرش را نمی‌توانید در هیچ کجای دنیا پیدا کنید. 

در طول کریسمس و سال نوی چینی (در ماه فوریه)، ساختمان‌های میدان سنادو چراغانی می‌شوند و مردم محلی و گردشگران خارجی برای برگزاری هر جشنواره‌ای در این میدان دور هم جمع می‌شوند. 

۴. در نزدیک‌ترین رستوران دارای ستاره میشلن غذا بخورید

رستوران های معروف با ستاره میشلن در ماکائو چین

برخلاف مساحت کوچک ماکائو، در این شهر ۱۰ رستوران دارای ستاره میشلن وجود دارد و یونسکو ماکائو را «شهر خلاق خوراک‌شناسی» نامیده و الحق هم که شایسته این لقب است. اگر به‌دنبال تجربه صرف غذا در مکانی مجلل هستید، در ماکائو گزینه‌های متعددی پیش رو دارید. 

یونسکو ماکائو را «شهر خلاق خوراک‌شناسی» نامیده و الحق هم که شایسته این لقب است

یک میز در رستوران میزومی (Mizumi) رزرو کنید؛ این رستوران برنده جایزه ۵ ستاره از Forbes Travel Guide شده است و ۲ ستاره میشلن دارد. سرآشپز این رستوران به کیفیت غذاها اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و تمام مواد اولیه آن تازه هستند و از ژاپن وارد می‌شود. حتما نودل گوشت A4 Wagyu میزومی را امتحان کنید که به‌همراه سوپ داشی سرو می‌شود؛ همچنین می‌توانید سوشی میگو یا ساشیمی هم سفارش دهید.

اگر عاشق غذای هندی هستید، می‌توانید به رستوران Golden Peacock سر بزنید. تمام موادی که برای تهیه غذا استفاده می‌شود، کاملا تازه است؛ این رستوران تنها رستوران هندی در آسیا است که توانسته است یک ستاره میشلن بگیرد.

۵. چای با تارت تخم‌مرغ نوش جان کنید

تارت تخم مرغ از خوراکی های محلی  ماکائو

اگر بخواهید فقط یک بار دسر ماکائویی امتحان کنید، حتما باید به کافه و نانوایی Lord Stow بروید. این کافه خالق آن چیزی است که امروزه به‌عنوان مشهورترین محصول صادراتی خوراکی ماکائو شناخته می‌شود: تارت تخم مرغی پرتغالی. 

برای چشیدن نوشیدنی‌های خوشمزه در ماکائو، باید به کافه Sei Kee سر بزنید؛ این کافه در روستای تایپا قرار دارد. اینجا منویی از غذاهای سنتی مقابل شما قرار می‌دهند؛ این کافه به‌خاطر قهوه و چایی که با گرمای زغال تهیه و در قوری‌های سفالی سرو می‌کند، شناخته می‌شود. برای اینکه نان و قهوه تازه نوش جان کنید، حتما صبح زود به این کافه بروید؛ چون غذاها و نوشیدنی‌های پرطرفدارشان خیلی زود تمام می‌شود. داستان از این قرار است: در سال ۱۹۸۹، اندرو استوی انگلیسی نانوایی و کافه خود را در جزیره Coloane ماکائو افتتاح کرد و عشق خود به نان و غذای اروپایی را به اشتراک گذاشت. این کافه بی‌ادعا شروع به کار کرد و کم کم مردم محلی به‌خاطر اینکه استو برای تهیه محصولاتش از مواد اولیه تازه استفاده می‌کرد، جذب کافه شدند. استو بعد از سفر به پرتغال تصمیم گرفت که شیرینی پرتغالی به نام Nata را برای مشتریانش در Coloane به‌شکل جدیدی عرضه کند. او با چند تغییر، یک تارت خوشمزه تخم مرغی با طعم انگلیسی تهیه کرد و قبل از اینکه خودش متوجه شود، به‌خاطر پخت این تارت‌های لذیذ مشهور شد. 

۶. حتی بدون خارج شدن از هتل خوش بگذرانید

در ماکائو هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکسی وجود دارد که می‌توانید از امکانات و تفریحات آن‌ها بهره‌مند شوید

در ماکائو هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکسی وجود دارد که می‌توانید از امکانات و تفریحات آن‌ها بهره‌مند شوید. هتل وین پالاس (Wynn Palace) تنها ۲۰ دقیقه از قلب شهر فاصله دارد و بیش از ۱۷۰۰ اتاق و سوئیت دارد؛ از سایر امکانات این هتل می‌توان به یک رستوران دارای ستاره میشلن، یک اسپای بزرگ، یک مجتمع خرید بزرگ و دریاچه دیدنی هشت هکتاری اشاره کرد. 

هتل Morpheus «شهر رویاها» است. امکانات این هتل شامل موارد یک استخر روی پشت بام، کلکسیون بزرگی از هنر مدرن و چشم‌انداز فوق‌العاده از پل طبقه بیست و یکم می‌شود. 

هتل لجند پالاس (Legend Palace) درست کنار اسکله ماهیگیری قرار دارد و از اینجا می‌توانید منظره زیبایی از رودخانه مروارید را نیز تماشا کنید. اتاق‌های هتل بسیار زیبا و کم‌نظیر هستند. از امکانات هتل می‌توان به کلوپ سلامت، استخر، بار و مرکز خرید اشاره کرد. 

۷. به تماشای رقص نور و آب بنشینید

«خانه آب رقصان» (House of Dancing Water) را City of Dreams و گروه Franco Dragone Entertainment Group ساخته‌اند که شامل ۸۵ دقیقه نمایش نفس‌گیر است و در آن از جلوه‌های ویژه نیز بهره گرفته شده است. رقص آب و نور در استخری با ظرفیت ۳٫۷ میلیون گالن اجرا می‌شود. وقتی بلیط رزرو می‌کنید، به این نکته توجه داشته باشید که اگر در ردیف‌های جلویی باشید، ممکن است موقع اجرا خیس شوید. نظرات و تجربیات خود را در خصوص جاهای دیدنی ماکائو با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه