پیش‌بینی ایرباس: خطوط هوایی تا ۲۰ سال آینده حدود ۴۰ هزار هواپیما می‌خرند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
پیش‌بینی ایرباس: خطوط هوایی تا ۲۰ سال آینده حدود ۴۰ هزار هواپیما می‌خرند

شرکت ایرباس پیش‌بینی کرده است که خطوط هوایی سراسر دنیا طی ۲۰ سال آینده (تا سال ۲۰۳۸) حدود ۴۰ هزار هواپیمای جدید خریداری خواهند کرد.

شرکت اروپایی ایرباس با انتشار چشم‌انداز بازار جهانی سالانه‌ی خود اعلام کرد که صنعت حمل‌ونقل هوایی تا ۲۰ سال آینده شاهد رشد ظرفیت سالانه‌ی حدود ۴٫۳ درصدی خواهد بود.

این آمار و ارقام در پیش‌بینی‌های ایرباس شامل هواپیماهای باری و مسافربری در همه‌ی اندازه‌ها می‌شود؛ با این حال این شرکت معتقد است که بیشترین درخواست‌ها احتمالاً مربوط به هواپیماهای باریک‌پیکر نظیر خانواده‌های ایرباس A220 و A320 خواهد بود. بوئینگ ۷۳۷ نیز هواپیمایی باریک‌پیکر است که با هواپیماهای خانواده‌ی A320 رقابت می‌کند. طبق پیش‌بینی ایرباس، به‌طور کلی حدود ۳۰ هزار از ۳۹ هزار هواپیمایی که تا سال ۲۰۳۸ خریداری می‌شوند، از خانواده‌های هواپیماهای باریک‌پیکر خواهند بود. کریستین شیرر، مدیر ارشد تجاری ایرباس، در بیانیه‌ای گفته است:

رشد سالانه‌ی چهار درصدی نشان‌دهنده‌ی ماهیت انعطاف‌پذیر صنعت هوایی، مقابله‌ی موفق با شوک‌های اقتصادی کوتاه‌مدت و آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی است. حمل‌ونقل هوایی نه‌تنها باعث رونق اقتصادی می‌شود، بلکه برای جوامع نیز مفید است. در واقع، هوانوردی تجاری در سطح جهانی، رشد ناخالص داخلی کشورها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به امرارمعاش ۶۵ میلیون نفر کمک می‌کند؛ این امر از مزایای گسترده‌ی کسب‌وکار ما برای جوامع و تجارت جهانی حکایت دارد.

ایرباس

ایرباس تخمین می‌زند که افزایش تقاضا برای خرید هواپیما منجر به ایجاد ۵۵۰ هزار شغل جدید خلبانی و ۶۴۰ هزار شغل جدید تکنسین شود. این شرکت همچنین در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفته است که با توجه به افزایش کارایی سوخت، هواپیماهای جدیدتر باعث رشد کلی این صنعت در زمینه‌ی کربن خنثی می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه