در سفر به ترکیه از مکان‌های ترسناک آن دیدن کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
در سفر به ترکیه از مکان‌های ترسناک آن دیدن کنید

ترکیه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد، مکان‌های ترسناک و آمیخته با داستان ارواح نیز دارد که می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای علاقه‌مندان به گردشگری سیاه باشد.

ترکیه یکی از مقاصد باستانی و زیبا در دنیا به شمار می‌شود که با امپراتوری‌های باستانی یونان، ایران و روم ارتباط داشته است. با توجه به تاریخ گسترده‌‌اش، برخی از تاریخی‌ترین سازه‌های دنیا را در خود جای داده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. اما این همه ماجرا نیست و وقتی صحبت از مکان‌ها و بناهای ترکیه می‌شود، جاهایی در این کشور وجود دارد که از دیرباز برچسب نفرین‌شده یا محل ارواح گرفته‌اند و قطعا می‌تواند برای علاقه‌مندان گردشگری سیاه جذاب باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از این مکان‌های ترسناک ترکیه را به شما معرفی کنیم.

روستای ارواح کایاکوی

جاهای ترسناک ترکیه

روستای ارواح کایاکوی (Kayakoy) در فاصله‌ی کوتاهی از تفرجگاه‌های گردشگری فتحیه و اولودنیز قرار دارد. پیشینه‌ی تاریک این روستا باعث شده است که به‌عنوان مکانی ترسناک در نظر گرفته شود. سال‌ها قبل، زلزله‌ای در این منطقه اتفاق افتاده که منجر به اخراج مسیحیان زیادی از روستا شد. با اینکه روستای کایاکوی یکی از جاهای دیدنی ترکیه است، اما فقط وقتی دچار ترس و دلهره می‌شوید که وارد ساختمان‌های قدیمی و متروکه‌ی روستا شوید. گردشگران زیادی ادعا کرده‌اند که چیزهایی شبیه به روح و سایه‌های عجیب‌وغریب در این محل دیده‌اند.

قصر توپکاپی

جاهای ترسناک ترکیه

با اینکه کاخ توپکاپی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها و مقاصد گردشگری ترکیه به حساب می‌آید؛ اما بسیاری از بازدیدکنندگان آن، اشکال عجیب‌وغریب ارواح را گزارش کرده‌اند. اعتقاد بر این است که این قصر، اقامتگاه اصلی سلاطین امپراتوری عثمانی بوده است و علاوه بر مجموعه‌ای نفیس از بت‌های باستانی، معماری باشکوهی نیز دارد که خود داستان این مکان را روایت می‌کند. گردشگران زیادی سالانه فقط برای دیدن معماری تاریخی توپکاپی و اشیای موزه به منطقه‌ی فاتح استانبول می‌آیند.

عمارت Bakirpasa

جاهای ترسناک ترکیه

عمارت Bakirpasa، قدیمی‌ترین عمارت ترکیه است که به‌عنوان جایی ترسناک شناخته می‌شود. این سازه‌ی قدیمی که بخشی از آن نیز تخریب شده است، هنگام شب به‌دلیل ظاهر رعب‌آورش باعث وحشت بازدیدکنندگان می‌شود. مردم محلی می‌گویند که این ساختمان، سالی یک بار محو می‌شود. اگر می‌خواهید حس ترس را به معنی واقعی کلمه تجربه کنید، ساعت ۱۱ شب و در هوایی مه‌آلود به دیدن این عمارت بروید. داستان‌های ترسناکی که درباره‌ی آن گفته می‌شود، مبتنی بر واقعیت هستند.

عمارت Cemil Molla

جاهای ترسناک ترکیه

عمارت Cemil Molla از آن جهت شهرت یافته است که عده‌ی زیادی از مردم مدعی دیدن ارواح در این ساختمان بوده‌اند. کار بازسازی این عمارت چندین بار به تعویق افتاد، زیرا کارگران می‌گفتند شاهد ارواحی در آن بوده‌اند که می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و ترسناک هستند و به همین دلیل از انجام وظیفه‌ی خود سرباز می‌زدند. طبق صحبت‌های مردم، در زمان بازسازی یکی از کارگرها با مشاهده‌ی ارواح، قدرت تکلم خود را از دست داد. عمارت مذکور بعدها با کمک تعدادی کارگر شجاع به‌طور کامل بازسازی شد.

عمارت ارواح

جاهای ترسناک ترکیه

عمارت ارواح در سال ۱۹۱۱ از آجرهای قرمزرنگ و پنجره‌ای ضدزنگ با شیشه‌ی بزرگ ساخته شد. این عمارت را به اسم «Perili Kosk» نیز می‌شناسند که در زبان ترکی به‌معنای عمارت ارواح است. کار ساخت‌وساز آن برای مدت‌زمان زیادی نیمه‌کاره رها شده بود، زیرا طبق شایعات، کارگران ساختمانی آن مدعی بودند که روح همسر مرحوم یوسف ضیا پاشا از سیاستمداران عثمانی را دیده‌اند. گاهی اوقات نیز صدای ضعیف پیانو در این ساختمان به گوش می‌رسد.

مسجد ملا زیرک

جاهای ترسناک ترکیه

مسجد ملا زیرک در منطقه‌ی زیرک استانبول قرار دارد که تاریخ ساخت آن به قرن دوازدهم برمی‌گردد و متشکل از دو کلیسای ارتودوکس و یک کلیسای کوچک است. با این حال، اکنون ظاهری ترسناک پیدا کرده است و برخی مردم مدعی هستند، صدای فریادهایی را از درون مسجد شنیده‌اند، جایی که قبلا اسطبل بوده است. به باور مردم، یک تونل زیرزمینی از محل اسطبل به منطقه‌ی آیوانسرا کشیده شده است. با اینکه هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد؛ اما بر اساس همین باور مردم محلی، مسجد ملا زیرک را به‌عنوان محلی ترسناک می‌شناسند.

درینكویو، كاپادوكیه

جاهای ترسناک ترکیه

۳۶ شهر زیرزمینی در کاپادوکیه وجود دارد، جایی که گروه‌های مردم برای امنیت و رفاه خود در آن‌ها زندگی می‌کردند؛ به‌طوری در برحه‌ای از تاریخ قریب به ۲۰ هزار نفر در این شهرهای زیرزمینی ساکن بودند و برای امرار معاش، کارهای مختلفی انجام می‌دادند. اعتقاد بر این است، باستان‌شناسانی که این مکان را کشف و حفاری کردند، در مسیرهای طولانی زیرزمینی آن برای همیشه گم شده‌اند و همین موضوع باعث رعب‌انگیزبودن درینکویو شده است. برخی از گردشگرانی هم که از این منطقه دیدن کرده‌اند، از مشاهده‌ی شکل‌های عجیب و چهره‌های روح‌مانند خبر داده‌اند و برخی دیگر نیز تصاویر و ویدئوهایی از این اتفاقات ترسناک گرفته‌اند.

آب‌انبار باسیلیکا

جاهای ترسناک ترکیه

آب‌ انبار باسیلیکا در مرکز استانبول واقع شده و برای صدها سال به‌عنوان منبع تأمین آب ساکنان محل مورد استفاده بوده است. این مخزن آب زیرزمینی طولانی که در قرن ششم ساخته شد، از جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. فضای داخلی این آب‌انبار بی‌پایان به نظر می‌رسد و علاوه بر این گفته می‌شود که حاوی ۱۰۰ هزار تن آب است. از آنجا که هنگام ساخت این سازه‌ی عظیم، هزاران برده جان خود را از دست دادند، آن را مکانی رعب‌آور می‌دانند. وجود حکاکی‌های باستانی در یک محفظه‌ی آب زیرزمینی هنوز هم باعث شگفتی هر بیننده‌ای می‌شود.

صومعه سوملا

جاهای ترسناک ترکیه

صومعه‌ی سوملا (Sumela Monastery) از پیشینه‌ی جالب و شنیدنی‌ای برخوردار است. این صومعه که در ساحل دریای سیاه در ترکیه قرار دارد، برای صدها سال به‌عنوان محل زندگی راهبان ارتدکس یونانی استفاده می‌شد. صومعه‌ی سوملا در روزهای مه‌آلود، ظاهر بسیار رعب‌آوری پیدا می‌کند. اگر حرف مردم محلی درباره‌ی صومعه صحت داشته باشد، ارواح راهبانی که در گذشته در آن زندگی‌ می‌کردند، این منطقه را تسخیر کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع traveltriangle

دیدگاه