۱۴ جاذبه‌ای که باید آن‌ها را در شب ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲
۱۴ جاذبه‌ای که باید آن‌ها را در شب ببینید

موزه‌ها، باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که امکان اقامت شبانه در این مراکز را به‌همراه برنامه‌ جذاب برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ به‌روزرسانی شده است.

بن استیلر با بازی در فیلم شب در موزه، حسادت افراد زیادی را برانگیخت؛ واقعا هیجان‌انگیز است که در موزه‌ تاریخ طبیعی آمریکا گیر بیفتید و مجبور شوید شب را در آنجا سپری کرده و با تندیس تئودور روزولت و اسلکت تی‌رکس صحبت کنید. شاید چنین اتفاقی ترسناک باشد؛ اما همچنان بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با اینکه همه‌ اتفاقات این فیلم در دنیای واقعی رخ نمی‌دهد؛ اما موزه‌ها، باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد، نظیر موزه‌ تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک سیتی که به‌لطف برنامه‌های شبانه‌شان، علاقه‌مندان می‌توانند بسیار بیشتر از ساعات عادی طول روز، با این مراکز ارتباط برقرار کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

آنچه باید درباره جاذبه‌های شبانه بدانید:

باغ‌وحش تورنتو، تورنتو، انتاریو

گور خر و بچه هایش در باغ وحش تورنتو

عکس‌ از وب‌سایت matadornetwork

علاقه‌مندان می‌توانند برای کمپینگ سافاری به باغ‌وحش تورنتو بروند، جایی که در وسط علفزارهای آفریقایی خود، چادرهایی نصب شده است تا گردشگران از دسترسی منحصربه‌فرد به این باغ‌وحش، تورهای پیاده‌روی تعاملی، بوفه‌ صبحانه و شام و در صورت خوب‌بودن آب‌وهوا، استفاده از آتش کمپ برای آماده‌کردن شیرینی اسمورز لذت ببرند. اکثر تورهای باغ‌وحش تورنتو برای خانواده‌ها یا گروه‌های جوان در نظر گرفته شده است، هرچند در ماه ژوئیه و اوت، تورهای مخصوصی برای بزرگ‌سالان نیز ارائه می‌شود.

تالار مشاهیر تیم ملی بیسبال، کوپرستاون، نیویورک

تالار مشاهیر تیم ملی بیسبال

عکس‌ از وب‌سایت matador network

تصور کنید که زیر چشمان همیشه بیدار بیب روث، تای کاب و موردچی براون به خواب بروید. علاقه‌مندان به بیسبال می‌توانند این رویای خود را در تالار مشاهیر تیم ملی بیسبال، کوپرستاون نیویورک به واقعیت تبدیل کنند، جایی که به‌عنوان بخشی از برنامه‌ نوبت اضافه‌ شبانه (Extra Innings Overnights) می‌توانند به دور از شلوغی و ازدحام جمعیت برای دو ساعت به گشت‌وگذار در موزه بپردازند و سپس از فیلم ویژه‌ «بازیکنان بیسبال در گذر تاریخ» لذت ببرند. در ادامه زمان خواب می‌رسد و بازدیدکنندگان می‌توانند در همین تالار مشاهیر یا نمایشگاه‌های طبقه‌ اول رختخواب خود را پهن کنند و به‌معنای واقعی کلمه در وسط تاریخ بیسبال بخوابند.

آکواریوم نیوپورت، نیوپورت، کنتاکی

کودکان در حال استراحت مقابل آکواریوم نیوپورت

عکس‌ از وب‌سایت matador network

در شهر نیوپورت، آکواریوم فوق‌العاده‌ای با هزاران نمایشگاه از جمله بزرگ‌ترین نمایشگاه تعاملی اسب دریایی در دنیا، وجود دارد. آکواریوم نیوپورت نسبت به مؤسسات دیگر از خلاقیت بیشتری برای اقامت شبانه‌ علاقه‌مندان استفاده کرده و اقامت شبانه با موضوع ساحل، نگاهی نزدیک به پنگوئن‌ها و مهمانی فوق‌العاده‌ پیتزا را به‌عنوان بخشی از برنامه‌ ماجراجویی شبانه‌ خود قرار داده است. تمامی برنامه‌ها شامل خوابیدن در کیسه‌ خواب زیر مخازن عظیم آکواریوم، رویارویی با حیوانات و صبحانه می‌شود.

جزیره جنگل، میامی، فلوریدا

کودکان در حال غذا دادن به لاکپشت در جزیره جنگل هاوایی

عکس‌ از وب‌سایت matador network

شاید اقامت شبانه در پارک حیوانات گرمسیری جزیره جنگل میامی در فلوریدا وحشتناک به نظر برسد، اما این پارک امکان خوابیدن در جنگلی از طوطی‌ها، تمساح‌ها و لمورها را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. علاوه بر سروصدای جنگل که در طول این سفر شبانه مثل یک لالایی است، بازدیدکنندگان می‌توانند طی پیاده‌روی با چراغ‌قوه به مشاهده‌ رفتار حیوانات جزیره‌ جنگل بپردازند، در کنار کمپ آتش، شیرینی اسمورز بخورند، پروژه‌ هنری خود را خلق کرده و در تعامل‌های عملی با حیوانات شرکت کنند.

موزه فیلد، شیکاگو، ایلینوی

کودکی در حال استراحت مقابل اسکلت دایناسور موزه فیلد شیکاگو

عکس‌ از وب‌سایت matador network

موزه‌ تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو، دو بار در ماه برنامه‌ «خوابیدن با دایناسور» را برای کودکان و گروه‌های کودکان ۶ تا ۱۲ سال ارائه می‌کند.

موزه‌ تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو، دو بار در ماه برنامه‌ «خوابیدن همراه با دایناسور» را برای کودکان ارائه می‌کند

مهمانان در طول اقامت شبانه، علاوه بر معاشرت با دانشمندان و کاوش عمیق‌تر در نمایشگاه‌ها، می‌توانند در فعالیت‌های عملی مشارکت کنند. سپس با خاموش‌کردن برق‌ها، وقت آن است که مهمانان مثل گارد امنیتی به کاوش در نمایشگاه‌ها بپردازند و با نور چراغ‌قوه از تالارهای گریفین سیاره‌ در حال تکامل و تالار دایناسورهای الیزابت مورس نابغه دیدن کنند.

آکواریوم ریپلی، تورنتو، انتاریو

تخت خواب کودکان در آکواریوم ریپلی تورنتو

عکس‌ از وب‌سایت matador network

خوابیدن در تونل کوسه احتمالاً گزینه‌ ناخوشایندی برای اقامت در طول شب به نظر می‌رسد؛ هرچند علاقه‌مندان می‌توانند در آکواریوم ریپلی تورنتو این تجربه را داشته باشند، جایی که مهمانان ساعت هشت شب وارد آکواریوم می‌شوند و راجع به حیوانات آبزی موجود در موزه یاد می‌گیرند. پس از آنکه بازدیدکنندگان عمومی در ساعت ۱۱ موزه را ترک کردند، وقت میان‌وعده‌ شبانه می‌رسد و سپس مهمانان می‌توانند درون یک تونل شیشه‌ای بخوابند که محل زندگی کوسه‌ها، ماهی‌های گرمسیری و سایر جانوران آبزی رنگارنگ است.

باغ‌وحش نشویل، نشویل، تنسی

کودکان با کیسه خواب باغ وحش نشویل

عکس‌ از وب‌سایت matador network

برنامه‌ «پارتی خواب زوفاری» (zofari Slumber Party) در باغ‌وحش نشویل، فقط خوابیدن در کنار حیوانات وحشی نیست؛ بلکه یک جشن شبانه است که در آن، خانواده‌ها برای خودشان یک چادر دارند و باغ‌وحش را مثل تفریحگاه شخصی خود می‌دانند. این برنامه در حوالی عصر با گردش روی گاری پر از کاه، نمایش حیوانات و زیپ‌ لاین شروع می‌شود و در ساعت ۷:۳۰ شب نوبت بساط آتش کمپ با میان‌وعده‌ها می‌رسد. پس از آن، وقت خواب است و صبح روز بعد صرف صبحانه‌ای کامل در کنار حیوانات، پایان‌بخش این برنامه است.

موزه علوم فراست، میامی، فلوریدا

کوسه در آکواریوم موزه علوم فراست

عکس‌ از وب‌سایت matador network

موزه‌ علوم پارتیشیا و فیلیپ فراست در میامی فلوریدا ظاهرا در اینستاگرام، پرطرفدارترین موزه‌ در کل آمریکا برای اقامت شبانه است؛ جایی که بچه‌ها می‌توانند کیسه‌ خواب خود را زیر دریچه‌ معروف این موزه پهن کرده و آکواریوم مملو از کوسه‌ سرچکشی، سفره ماهی و سایر آبزیان گرمسیری را تماشا کنند. در طول این برنامه، بچه‌ها برای شام خود، پیتزای پنیر و اواخر شب، یک میان‌وعده می‌خورند و سپس از مابقی نمایشگاه‌های آکواریوم دیدن می‌کنند. این تجربه‌ مهیج بین ۱۰ صبح تا حوالی ظهر به پایان می‌رسد و پدر و مادرها وقت کافی برای خوابیدن دارند.

باغ‌وحش سنکا، روچستر، نیویورک

فک در گردشگران در باغ وحش سنکا

عکس‌ از وب‌سایت matador network

برنامه‌ «خواب با حیوانات» در موسسه‌ آموزشی باغ‌وحش سنکا در روچستر نیویورک احتمالاً بی‌نظیرترین برنامه‌ اقامت شبانه در باغ‌وحش را در کل آمریکا ارائه می‌کند که با یک شام آموزنده شروع می‌شود تا مهمانان راجع به کل حیواناتی که قرار است ببینند، یاد بگیرند. پس از ساعات رسمی کار این باغ‌وحش، تور بازدید از آن آغاز شده و پیش از زمان خواب به مهمانان یک میان‌وعده‌ سبک داده می‌شود. صبح روز بعد، مهمانان صبح زود بیدار می‌شوند تا مراحل آماده‌سازی باغ‌وحش برای روز را مشاهده کنند که شامل غذادادن به حیوانات در اوایل صبح و تماشای برخی از حیوانات شبانه می‌شود که احتمالاً در طول روز امکان مشاهده‌ آن‌ها وجود ندارد.

باغ‌وحش برانکس، برانکس، نیویورک

بچه تمساح در دست گردشگران باغ وحش برانکس

عکس‌ از وب‌سایت matador network

برنامه‌ اقامت خانوادگی شبانه در باغ‌وحش برانکس در برانکس نیویورک، قدمتی ۲۵ساله دارد و تقریبا قدیمی‌تر از همه‌ مراکز ذکرشده در فهرست این مقاله است. در برنامه‌ سال ۲۰۱۹ این باغ‌وحش، یک معما برای مهمانان مطرح می‌شود تا در طول اقامت شبانه‌ خود آن را حل کنند. علاوه بر این، مهمانان به باغ‌وحش دسترسی نامحدود دارند و می‌توانند از خوردن بستنی و میان‌وعده‌ آخر شب لذت ببرند. صبح روز بعد، مسابقه‌ جست‌وجو برای بچه‌ها و امکان ورود به تِرِک نیچر در صبح زود و باغ‌وحش‌ کودکان تدارک دیده شده است.

موزه تاریخ طبیعی آمریکا، نیویورک سیتی

اسکلت دایناسور در موزه تاریخ طبیعی آمریکا

عکس‌ از وب‌سایت matador network

معروف‌ترین اسکلت تی‌رکس دنیا (نوعی دایناسور) در موزه‌ تاریخ طبیعی آمریکا، نیویورک سیتی قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند زمانی که این موزه چندین بار در طول سال اجازه‌ اقامت شبانه به خانواده‌ها و بزرگ‌سالان می‌دهد، از نزدیک به آن نگاهی بیندازند.

معروف‌ترین اسکلت تی‌رکس دنیا در موزه‌ تاریخ طبیعی آمریکا قرار دارد

برنامه‌ اقامت شبانه برای خانواده‌ها عبارت‌اند از نمایش‌های زنده‌ حیوانات و پخش فیلم دارک یونیورس در افلاک‌نما و یک فیلم سه‌بعدی در تئاتر لیفارک. برنامه‌های بیشتری برای بزرگ‌سالان در نظر گرفته شده است که شامل پذیرایی نوشیدنی، بوفه‌ متنوع و وسیع شام، تختخواب سفری و میان‌وعده‌ صبحانه می‌شود.

باغ‌وحش ملی اسمیتسونیان، واشینگتن دی‌سی

چرخ و فلک باغ وحش ملی اسمیتسونیان

عکس‌ از وب‌سایت matador network

باغ‌وحش ملی اسمیتسونیان، واشینگتن دی‌سی، برنامه‌های اقامت شبانه برای خانواده‌ها و بزرگ‌سالان ارائه می‌کند، هرچند که برنامه‌های آموزشی این موسسه متفاوت است. برنامه‌های «اسنور» و «رور» شامل برپایی کمپ روی تپه‌ لاین-تایگر و ارائه‌ تور اختصاصی با راهنما از یکی از نمایشگاه‌های اصلی باغ‌وحش می‌شود. مهمانان با صدای زوزه گرگ‌ها به خواب می‌روند و صبح با صدای شیرهای دریایی از خواب بیدا می‌شوند و در واقع بدون رفتن به دل حیات‌وحش، می‌توانند تجربه‌ کاملی از گردش در حیات‌وحش به دست آورند.

باغ‌ وحش کلگری، کلگری، کانادا

کودکان در حال تماشای ببرها باغ وحش کلگری

عکس‌ از وب‌سایت matador network

باغ‌وحش شهر کلگری  که یکی از جاهای دیدنی کانادا محسوب می‌شود نیز جزو آن دسته از مراکزی است که امکان اقامت شبانه را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. در این برنامه، مهمانان علاوه بر تماشای حیوانات، برنامه‌های آموزشی نیز خواهند داشت و درباره‌ چالش‌های پیش روی حیوانات در حیات‌وحش و اقدامات لازم برای کمک به آن‌ها یاد می‌گیرند. اقامت شبانه در این باغ‌وحش شامل موضوع‌های متفاوتی می‌شود، به‌طوری که مهمانان می‌توانند بیش از یک بار به این باغ‌وحش بروند و تجربه‌های متعددی با موضوع یا تم نورثرن لایت، اسلیپ‌اُور پنگوئن یا اسلیپ‌اُور ساوانا داشته باشند.

موسسه فرانکلین، فیلادلفیا

ماکت قلب در موزه فرانکلین

عکس‌ از وب‌سایت matador network

ادگار آلن پو، شاعر آمریکایی، وقتی درباره‌ ماهیت هیپنوتیزمی قلب تپنده، شعر سرود، احتمالاً چیز مهمی کشف کرده بود. اقامت شبانه در موسسه‌ علمی فرانکلین، فیلادلفیا شاید بتواند چنین حسی به کودکان بدهد، جایی که علاوه بر حضور شبانه در وسط نمایشگاه‌ها، می‌توانند در کنار یک قلب تپنده‌ غول‌پیکر بخوابند. مهمانان این موزه می‌توانند به‌غیر از آموزش‌های قلبی عروقی، به تماشای نمایش شهاب‌های آسمانی در افلاک‌نمای فلس و نمایش دریم بیگ در تئاتر ایمکس بنشینند و از طریق تلسکوپ پرقدرت رصدخانه‌ بلوم، ستاره‌ها را تماشا کنند. نظرات و تجربیات خود را در خصوص این جاذبه‌های تماشایی با ما و سایر کاربران کجارو در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

تورهای شبانه باغ‌وحش تورنتو چه زمانی برگزار می‌شود؟

ماه‌های ژوئیه و اوت.

برنامه‌های شبانه موزه فیلد برای کودکان چگونه است؟

موزه‌ تاریخ طبیعی فیلد شیکاگو، دو بار در ماه برنامه‌ «خوابیدن همراه با دایناسور» را برای کودکان ارائه می‌کند .

پرطرفدارترین موزه آمریکا برای اقامت شبانه کدام موزه است؟

موزه علوم فراست میامی.

قدیمی‌ترین برنامه اقامت شبانه مربوط به کدام باغ‌ وحش است؟

باغ‌وحش برانکس.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه