۹ شگفتی و جاذبه زیرزمینی در اروپا که ارزش دیدن دارند

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
۹ شگفتی و جاذبه زیرزمینی در اروپا که ارزش دیدن دارند

بعضی از دیدنی‌ها و جاذبه‌های دنیا، روی زمین نیستند و برای دیدن آن‌ها باید پله‌ها را پایین بروید. با چند جاذبه زیرزمینی اروپا آشنا شوید.

هزاران سال است که بشر در اروپا ساکن شده است و امپراتوری‌های جدید را روی خرابه‌های امپراتوری قبلی بنا کرده است. به همین دلیل است که در اروپا جاذبه‌های خاص و شگفت‌آور زیرمینی وجود دارد که بازدید از آن‌ها، سفری به گذشته اروپا است. شهرهای زیرزمینی که به‌خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند، مخفیگاه‌ها و مقبره‌هایی در گوشه و کنار اروپا وجود دارد که همه زیر زمین هستند.

برخی از این جاذبه‌ها بسیار قدیمی هستند و جزو قدیمی‌ترین جاذبه‌های اروپا محسوب می‌شوند که قرن‌ها از دید مردم پنهان بوده‌اند؛ ولی بر اثر یک اتفاق تصادفی، مجددا کشف شده‌اند. پناهگاه‌های غاری عصر یخبندان و نئاندرتال‌ها اخیرا در اسپانیا و فرانسه توسط چوپان‌ها، کشاورزان و شکارچیان کشف شده است. بازیلیکا سیسترن در استانبول در دوران امپراتوری روم ساخته شده و بعدها به فراموشی سپرده شد؛ هزار سال بعد توسط محققی که از منطقه بازدید می‌کرد و متوجه شد که مردم از کف خانه‌های خود آب برمی‌دارند و حتی ماهی می‌گیرند، آن را کشف کرد.

از سنگرهای زمان جنگ گرفته تا معادن تاریخی، در ادامه با چند جاذبه اروپایی آشنا می‌شوید که شما را وادار می‌کنند برای دیدن‌شان به زیر زمین بروید.

سردابه‌ها و دخمه‌های شگفت‌انگیز رم

۹ شگفتی و جاذبه زیرزمینی در اروپا

تعدادی از قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین تونل‌های دفن در زیر هزارتوی خیابان‌های شلوغ رم قرار دارد. این گورستان‌های زیرزمینی، نشان‌دهنده اعمال مرتبط با دفن در جوامع مسیحی و یهودی قرن اول میلادی است.  قسمت‌هایی از این دخمه‌های چندین کیلومتری، به ندرت بازدید می‌شوند و متخصصان اعتقاد دارند که هنوز قسمت‌هایی از آن، کشف‌نشده باقی مانده است. فقط بعضی از قسمت‌های این دخمه‌ها برای بازدید عموم آزاد است. محبوب‌ترین قسمت‌های آن که توسط عموم مردم قابل دسترسی است، قسمت‌های قدیمی‌تر دخمه‌ها است.

برای سفر به رم یا هر یک از شهرهای ایتالیا، تور ایتالیا را در کجارو جست‌وجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی ایتالیا را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به این کشور داشته باشید.

شهر زیرزمینی پیلسن

مجموعه‌ای از چندین تونل، گذرگاه و چشمه متعلق به قرن سیزدهم در زیر شهر پیلسن قرار دارد که از آن‌ها به‌عنوان یک یخچال بزرگ برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده می‌کردند. شهر پیلسن یک ساعت با ماشین از پراگ فاصله دارد. گردشگران می‌توانند در این تونل‌های مرمت شده بگردند؛ جایی که در آن مواد غذایی انبار می‌شدند و چشمه‌های آب وجود دارد.

معدن نمک در آلمان

۹ شگفتی و جاذبه زیرزمینی در اروپا

نمک زمانی به اندازه طلا دارای اهمیت بود و به‌طور مداوم از معدن نمک Berchtesgaden استخراج می‌شد. این معدن در نزدیکی مزر اتریش در آلپ باواریا برای مدت بیش از ۵ قرن است که وجود دارد. تورهای همراه با راهنما، گردشگران را به عمق ۶۵۰ متری می‌برد تا آن‌ها را با تاریخچه و اهمیت استخراج نمک در منطقه آشنا کند. قدم زدن در غارهای نمکی، سوار شدن بر واگن‌های قدیمی معدن‌چی‌ها و... از جمله فعالیت‌های جذاب تورهای بازدید از این معدن است.

هرر زمانی که قصد سفر به آلمان را دارید، ارزان‌ترین تورهای آلمان را در کجارو مشاهده و بهترین پکیج را از آژانس‌های همکار کجارو تهیه کنید. همچنین می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی آلمان را در کجارو ببینید و برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

گشت و گذار در شهر زیرزمینی فرانسه

جاذبه زیرزمینی Naours به‌عنوان یک معدن سنگ آهک در قرن دوازدهم کار خود را شروع کرد و بعدها به یک شهر زیرزمینی تمام عیار و کامل تبدیل شد. این شهر زیرزمینی در زمان اوج خود یعنی در قرن هفدهم، میزبان ۳ هزار نفر بود. این شهر برای مدت بیش از یک قرن، از دید همه پنهان شد و قبل از جنگ جهانی اول دوباره کشف شد. تونل‌های این شهر زیرزمینی دارای صدها اتاق و ده‌ها تالار است که از آن در دوران جنگ به‌عنوان استراحتگاهی برای سربازان استفاده می‌کردند. هزاران گرافیتی کشیده شده توسط سربازان فرانسوی، انگلیسی، اسکاتلندی، ایرلندی، استرالیایی و آمریکایی روی دیواره‌های آن دیده می‌شود که تماشای آن‌ها مثل سفر در زمان است.

پناهگاه‌های بارسلون

این پناهگاه‌های زیرزمینی در واقع تونل‌های زیرزمینی متروکه و یک مرکز خرید زیرزمینی هستند که در سال ۱۹۹۰ بسته شد. البته این‌ها بیشتر از اینکه جاذبه گردشگری باشند، برای گردشگران کنجکاو جالب هستند. با وجود این، پناهگاه Refugi 307 به‌طور مرتب تورهایی برای بازدید دارد و یکی از بزرگ‌ترین پناهگاه‌های بارسلون از بین هزاران پناهگاه بمبی است که در این شهر وجود دارد. این پناهگاه از جان ۲ هزار نفر در جریان حملات هوایی جنگ داخلی اسپانیا در دهه ۱۹۳۰ حفاظت کرده است.

کوچه‌های تاریخی ادینبورو

ادینبورو یک خیابان قرن هفدهمی دارد که حفظ و نگهداری شده است و البته برا دیدن آن باید به زیر زمین بروید. تورهای بازدید از این خیابان گردشگران را از مسیرهای سنگ فرش شده، محوطه‌ها و اتاق‌ها می‌گذرانند و داستان‌هایی در مورد زندگی روزمره در این خیابان تعریف می‌کنند. این خیابان تاریخی، شاهد رویدادهای متعددی در طول تاریخ بوده است.

این خیابان محل زندگی تعدادی از فقیرترین ساکنان شهر بوده است. تورهای شبانه برای بازدید از این خیابان هم وجود دارد که برای علاقه‌مندان به گردشگری وحشت، جالب خواهد بود.

غار پیش از تاریخ در اسپانیا

۹ شگفتی و جاذبه زیرزمینی در اروپا

این غار در دهه ۱۸۰۰ میلادی کشف شد، غاری پر از استخوان حیوانات و هنرهای سنگی که قدمت آن‌ها به ۱۱ هزار سال پیش از میلاد می‌رسید. این غارها یکی از ۱۸ غار پارینه‌سنگی در شمال اسپانیا است که در مجموع با هم یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو را تشکیل می‌دهند. یک موزه زیرزمینی هم در همین محدوده وجود دارد که قسمت‌هایی از هنرهای دیواره‌های غار در آن بازسازی شده است. به‌منظور حفظ این نقاشی‌های ارزشمند، هر هفته فقط ۵ نفر به‌طور تصادفی از بازدیدکنندگان موزه انتخاب می‌شوند تا وارد غار شوند و نقاشی‌ها را از نزدیک ببینند.

قصر غرق شده استانبول

بازیلیکا سیسترن که در بین اهالی با نام قصر غرق شده مشهور است، یک آب‌انبار قدیمی و زیبا است که در دوران امپراتوری روم شرقی در سال ۵۳۲ میلادی ساخته شده است. این قصر در مجاورت ایاصوفیه قرار دارد و دارای صدها ستون بزرگ است و ظرفیتی برابر با ۱۷٫۵ میلیون گالن آب دارد.

برای بازدید از این قصر و سایر جاهای دیدنی استانبول می‌توانید بهترین آفر تور استانبول را از میان ده‌ها تور از فروشنده‌های معتبر در کجارو پیدا و تهیه کنید.

بنای آجری زیرزمینی در بروکسل

این مجموعه تاریخی، انبارها و سردابه‌های قصر قدیمی بروکسل است که یکی از زیباترین قصرهای کل اروپا در دوران قرون وسطی بوده است. این قصر در یک آتش‌سوزی در سال ۱۷۳۱ ویران شد و بقایای آن متروکه ماند و سازه‌های جدیدی روی آن ساخته شد. قسمت‌های باقی مانده از آن اکنون مرمت شده است و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند؛ از جمله انبارها و آشپزخانه قدیمی کاخ و حتی یک خیابان قرون وسطایی که قبلا سقفی به آسمان داشته است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه