۱۰ چای خانه معتبر استانبول که حتما باید امتحان کنید

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
۱۰ چای خانه معتبر استانبول که حتما باید امتحان کنید

به هر جایی از ترکیه که بروید، ابتدا با یک فنجان نوشیدنی مثل چای از شما پذیرایی می‌کنند. در همه شهرها جاهایی وجود دارد به نام «چای باغچه‌سی» که مردم برای نوشیدن چای و قهوه آنجا دور هم جمع می‌شوند. اما می‌دانید کدام‌یک از این چای‌خانه‌ها بهتر و معتبرتر است؟

اگر تجربه سفر به ترکیه را داشته باشید، متوجه شده‌اید که «چای باغچه‌سی» یا چای‌خانه (جایی که در آن چای و انواع نوشیدنی مثل قهوه سرو می‌شود)، بخش جدانشدنی از زندگی اجتماعی مردم در ترکیه است. چای‌خانه‌ها معمولا در هر جایی از شهر وجود دارد و غالبا فضای آن‌ها شیک و لوکس نیست و می‌توانید خوشمزه‌ترین چای را با قیمت‌های بسیار معقول نوش جان کنید؛ این چای‌خانه‌ها نشان می‌دهند که لذت‌بخش‌ترین دلخوشی‌ها، ساده‌ترین آن‌ها می‌تواند باشد. 

چای‌خانه‌ها را می‌توانید از موقعیت‌شان شناسایی کنید، چون سرویس یا مبلمان آن‌چنانی در فضای باز ندارند. پرطرفدارترین چای‌خانه‌های استانبول چشم‌انداز دیدنی و فضای صمیمی دارد. اگر دوست دارید در سفر به استانبول سری هم به چای‌خانه‌های این شهر بزنید و با مردم محلی مراوده داشته باشید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بهترین و معتبرترین چای‌خانه‌های استانبول را به شما معرفی کنیم. 

ببک کاهوه (Bebek Kahve)

ببک کاهوه استانبول

منبع عکس: وب‌سایت itinari

بدون شک ببک کاهوه یکی از برترین مکان‌های استانبول برای هم‌نشینی با مردمی از طبقه‌های اجتماعی بالا است. مشتری‌های خوش‌پوش و لوکس آن‌ها با موقعیت عالی و باشکوه این چای‌خانه در ساحل تنگه بسفر در محله‌ای آرام و ساکت مطابقت دارد. منوی غذای ببک کاهوه می‌تواند دلیل خوبی برای نشستن طولانی مدت در این چای‌خانه باشد؛ اینجا مردم می‌نشینند و به کشتی‌هایی که در بسفر رفت و آمد می‌کنند، نگاه می‌کنند. 

محله ببک شاید بیشتر از سایر بخش‌های تنگه بسفر، در هر دو طرف آب زیبایی طبیعی با خانه‌های بزرگ و کاخ‌های عجیب و غریب داشته باشد. 

Cengelkoy Cinaralti

Cengelkoy Cinaralti استانبول

منبع عکس: وب‌سایت cengelkoycinaralti

Cengelkoy Cinaralti درست کنار بسفر قرار دارد و ممکن است آب امواج روی مشتریانی که کنار آب نشسته‌اند، بپاشد. این کافه به‌خاطر اینکه لوکیشن چندین فیلم آبکی (اپرای صابونی) بوده است، شهرت دارد و ظرفیت آن برای پذیرایی از مشتریان زیاد است. این کافه در طول روز باز است. اسم کافه نیز از چند درخت چنار که چند صد سال عمر دارند و بر قسمت زیادی از زمین سایه انداخته‌اند، گرفته شده است. 

دلماباغچه چای باغچه‌سی (Dolmabahce Cay Bahcesi)

دلماباغچه چای باغچه سی (Dolmabahce Cay Bahcesi) استانبول

منبع عکس: وب‌سایت kitikedi

شاید چای‌خانه دلماباغچه گران‌تر از چای‌خانه‌های معمولی باشد

شاید چای‌خانه دلماباغچه گران‌تر از چای‌خانه‌های معمولی باشد، اما کاخ دلماباغچه قیمت‌های بالای خود را با فضای سلطنتی و ساحل خصوصی‌اش توجیه می‌کند.

این چای‌خانه در سایه برج ساعت زیبای مرمری در دروازه کاخ دلماباغچه قرار دارد و مکانی ایدئال برای تماشای طلوع آفتاب از پشت افق دریای مرمره و جزایر پرنس در دوردست است. 

چای‌خانه دلماباغچه همچنین جای فوق‌العاده برای بودن در فضایی آرامش‌بخش است؛ جایی که نتیجه تلاش‌های اولیه پادشاهان عثمانی برای ساخت کاخی به سبک غربی در کرانه بسفر است. 

Firuzaga Kahvesi

Firuzaga Kahvesi استانبول

منبع عکس: https://twitter.com/hashtag/fi%CC%87ruza%C4%9Fa

مردم محلی اینجا را با نام «چایچی» می‌شناسند

شاید شیک‌ترین مکان در استانبول برای نوشیدن چای، باغ شلوغی باشد که پشت مسجد ۵۰۰ ساله Firuzaga قرار دارد. مردم محلی اینجا را با نام «چایچی» می‌شناسند. Firuzaga Kahvesi در گوشه‌ای از شلوغ‌ترین تقاطع‌های شهر قرار دارد که محله جهانگیر (Cihangir) را به میدان تکسیم متصل می‌کند. 

برخی معتقد هستند که Firuzaga Kahvesi شاید تنها جایی در محله جهانگیر باشد که نوشیدنی‌ها را به قیمت معقول و مناسب عرضه می‌کند؛ سایر رستوران‌ها، کافه‌ها و آرایشگاه‌های این محله بسیار شیک و مدرن است و هزینه‌های زیادی از مشتریان‌شان دریافت می‌کنند. ساکنان محله قدیمی، ترک‌های جوان شیک و اکثر مهاجران خارجی استانبول برای صرف چای به این باغ می‌روند. 

مدا چای باغچه‌سی (Moda Cay Bahcesi)

مدا چای باغچه سی (Moda Cay Bahcesi) استانبول

منبع عکس: وب‌سایت onedio

چای‌خانه مدا در بالای تپه‌ای مشرف بر تنگه بسفر قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد مردم شهر برای صرف یک فنجان چای است. یک قایق مسافربری از مراکز شلوغ شبه‌جزیره تاریخی، گالاتا و تکسیم دور می‌شود و مدا و اطراف آن جایگزین خوبی برای بخش مرکزی شلوغ استانبول محسوب می‌شود و چای‌خانه‌اش شاید یکی از ساکت‌ترین بخش‌های داخلی شهر باشد. مدا چای باغچه‌سی مثل محله‌ای که در مجاورت آن قرار دارد، اگرچه محله‌ای شیک و بین‌المللی است، اما ساکت و بی‌سروصدا است که در غرب آن می‌توان به تماشای دریای مرمره نشست و مکان ایده‌آلی برای دیدن غروب خورشید و گذراندن بعدازظهر یکشنبه محسوب می‌شود. 

کافه امیرگان چنارالتی (Emirgan Cinaraltı Cafe)

کافه امیرگان چنارالتی (Emirgan Cinaraltı Cafe)

منبع عکس: وب‌سایت mekananalizi

پارک امیرگان که متعلق به قرن ۱۷ میلادی است و به یکی از فرماندهان ارتش ایران در دوران صفوی اهدا شده بود، از آن زمان تاکنون مکانی آرامش‌بخش برای فرار از دغدغه‌های زندگی شهری است. امروزه فضای تاریخی این پارک و چای‌خانه‌اش با چشم‌اندازی بر دومین پلی که از تنگه بسفر عبور می‌کند، در دسترس مردم قرار دارد. موزه ساکیب سابانجی در نزدیکی پارک امیرگان واقع شده است و به‌خاطر مجموعه‌ای از هنرهای سنتی ترکیه که در آن به نمایش درآمده، شهرت دارد. 

سارای‌بورنو چای باغچه‌سی

سارای بورنو چای باغچه سی

معنی اسم این چای‌خانه «دماغه کاخ» است و از بالای شبه‌جزیره تاریخی، مشرف بر تنگه بسفر است. سارای بورنو چای باغچه‌سی (Sarayburnu Cay Bahcesi) در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار دارد و تقریبا به جاهای توریستی نزدیک است. با این وجود این باغ یکی از نادرترین مناظر شبه‌جزیره تاریخی را دارا است و برای بازدیدکنندگان خسته و کسانی که می‌خواهند تنگه بسفر را از هر زاویه‌ای تماشا کنند، مکان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. 

اسکله اوسکودار (Uskudar)

اسکله اوسکودار (Uskudar) استانبول

منبع عکس: وب‌سایت moonhoneytravel

برای تماشای نمای پانورامیک از استانبول از کنار تنگه بسفر، چه جایی بهتر از اسکله اوسکودار

برای تماشای نمای پانورامیک از استانبول از کنار تنگه بسفر، چه جایی بهتر از اسکله اوسکودار. پله‌های که وسط جاده و دریا قرار دارد، در نهایت به مکانی پر از پشتی‌های سنتی منتهی می‌شود که برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان فراهم شده است تا روی سیمان ننشینند و از آن‌ها با نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های ساده پذیرایی می‌کنند. این چای‌خانه دقیقا رو‌به‌روی شبه‌جزیره تاریخی و برج کالات قرار دارد و از اینجا می‌توانید برج دختر، مسجد ایاصوفیه، برج گالاتا و در نهایت میدان تقسیم را تماشا کنید که در پس‌زمینه‌ای از چراغ‌های آسمان‌خراش‌ها قرار دارند. 

Kir Kahvesi پارک ییلدیز

Kir Kahvesi پارک ییلدیز استانبول

منبع مقاله: وب‌سایت dugun

Kir Kahvesi در عمارت سفید رنگی در نزدیکی ییلدیز سارای یا کاخ ستاره قرار دارد و زیاد از مرکز استانبول دور نیست و در فضایی پردار و درخت و سرسبز واقع شده است. کاخ و باغ اطراف آن در اواسط قرن نوزدهم میلادی برای سلطان عبدالعزیز ساخته شد و شامل چند حوض بزرگ و مسیرهای پیاده‌رو می‌شود که با دقت و به زیبایی طراحی شده‌اند. این چای‌خانه در کنار یکی از حوض‌ها قرار دارد و فضای آن بسیار خلوت، آرام و به دور از سر و صدای زندگی شهری است. 

کافه پیر لوتی (Pierre Loti)

کافه پیر لوتی استانبول

منبع عکس: وب‌سایت eyupsultan

کافه پیر لوتی در یکی از تاریخی‌ترین و فرهنگی‌ترین مناطق استانبول قرار دارد

کافه پیر لوتی در یکی از تاریخی‌ترین و فرهنگی‌ترین مناطق استانبول قرار دارد و هم به‌خاطر چای‌خانه‌اش شهرت دارد و هم به این دلیل که رمان‌نویس فرانسوی به همین نام در این محل زندگی می‌کرد. هیچ چیز نمی‌تواند محیط و فضای متضاد اینجا را توصیف کند: در پایین تپه مسجد ایوب واقع شده است که یکی از مهم‌ترین اماکن زیارتی مسلمانان ترکیه است، جایی که گفته می‌شود در قرن هفتم میلادی یکی از همراهان حضرت محمد (ص) در آن دفن شده است. از طرف دیگر پیر لوتی هم فضایی مدرن است که هیچ ارتباطی نمی‌توان بین آن و مسجد ایوب پیدا کرد. امروزه کافه پیر لوتی در بالای یک قبرستان با سنگ قبرهای مرمری که زیر درختان سرو قرار دارند، خود به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است. 

علاوه بر این‌ها در سطح شهر کافه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای در کردن خستگی، نوشیدنی موردعلاقه‌تان را نوش جان کنید. شما می‌توانید فهرست کاملی از کافه‌ها و رستوران های استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه