برای کشف ساس، کجای اتاق هتل را بررسی کنیم؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
برای کشف ساس، کجای اتاق هتل را بررسی کنیم؟

ساس یکی از حشراتی است که معمولا در تخت خواب پنهان می‌شود. احتمال وجود ساس حتی در لوکس‌ترین هتل‌ها هم وجود دارد. قبل از باز کردن وسایل خود در اتاق هتل، حتما آن را بررسی کنید.

بعد از یک سفر طولانی و خسته کننده، هیچ حسی بهتر از این نیست که کلید اتاق هتل خود را بگیرید و در را باز کنید و وارد آن شوید؛ ولی فراموش نکنید که قبل از دراز کشیدن روی تخت و باز کردن وسایل باید اتاق را به سرعت و به دقت بررسی کنید تا میزبان مهمان‌های ناخواسته در اتاق خود نباشید. در مورد ساس‌ها حرف می‌زنیم.

برای اینکه مطمئن شوید که اتاق‌تان ساس ندارد، باید آن را به دقت بررسی کنید. اما از کجا باید شروع کنید؟

آیا بررسی ملحفه‌ها و امیدواری برای اینکه هیچ ساسی وجود ندارد کافی است؟

در این مطلب نظرات دو کارشناس را می‌خوانید در مورد اینکه بعد از ورود به اتاق هتل باید کجای اتاق را بگردید و باید با وسایلتان چکار کنید؟

وجود ساس در اتاق هتل و در تخت خواب، مشکلی است که نباید از آن به راحتی صرف نظر کنید. پس چک کردن اتاق را جدی بگیرید.

کجا باید دنبال ساس بگردیم؟

برای کشف ساس، کجای اتاق هتل را بررسی کنیم؟

فرقی نمی‌کند که اتاق و هتل شما چقدر لوکس و شیک باشد. در هر صورت باید اتاق‌تان را برای وجود ساس‌ها بررسی کنید.

دکتر مایکل بنتلی، حشره شناس و مدیر و مربی انجمن ملی مدیریت آفات است. او در این باره می‌گوید:

«وقتی سفر می‌کنید باید بدانید که در هر هتلی احتمال وجود ساس‌ها وجود دارد. فرقی نمی‌کند که قیمت هتل چقدر باشد و چند ستاره گرفته باشد.»

به عیقده بنتلی، برای مسافران یک فهرست از کارهایی وجود دارد که قبل از مستقر شدن در اتاق هتل باید در نظر بگیرند. اولین مورد این است که باید ملحفه و روتختی‌ها را کنار بزنند تا درز تشک‌ها و اطراف فنرهای تخت را بررسی کنند به خصوص در گوشه و کنارها. باید دنبال هر نوع لکه‌ای شبیه به جوهر، تخم ساس، پوست خشک شده ساس و حتی خود حشرات باشید.

در مرحله بعدی باید همه جای اتاق را برای پیدا کردن این شواهد بگردید. توجه بیشتر روی مناطقی داشته باشید که پنهان‌تر است مثلا قاب عکس‌ها، داخل کمدها و.... درز لحاف‌ها و تشک‌ها، دور و اطراف دکمه‌های کوسن‌ها و صندلی‌ها را به دقت بگردید. هر جایی که درز و شکاف و حفره‌ای باشد احتمال وجود ساس‌ها وجود دارد. اگر لکه‌های قهوه‌ای و سیاه را جایی مشاهده کردید احتمال دارد که مدفوع خشک شده این حشرات باشد.

اگر تشخیص دادید که اتاق شما آلوده به ساس است، باید مدیریت مجموعه را باخبر کنید و درخواست کنید تا فورا اتاق یا اقامتگاه دیگری در اختیارتان بگذارند. البته هنوز در محیط پاک قرار نگرفته‌اید و باید اتاق جدید را هم بررسی کنید. این حشرات می‌توانند به شیوه‌های مختلف به اتاق‌های دیگر هم منتقل شوند. حتی احتمال پخش شدن آنها از طریق پریزها و سوکت‌های داخل دیوار هم وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که اتاق جدید، در نزدیکی اتاق قبلی، طبقه بالا یا پایین آن نباشد.

ساس‌ها یکی از بدترین انواع آفت‌هایی هستند که ممکن است تخت‌خواب و اتاق هتل را دربر بگیرند. این حشره خون انسان را می‌مکد و به راحتی انتقال پیدا می‌کند.

لباس و وسایل خود را کجا نگه داریم؟

برای کشف ساس، کجای اتاق هتل را بررسی کنیم؟

قبل از هر چیز باید وسایل و لباس‌های خود را جایی بگذارید تا بعد بتوانید اتاق را بررسی کنید. به گفته بنتلی، بهتر است که لباس‌های خود را در حمام بگذارید چون در حمام احتمال وجود ساس بسیار کم است.

یکی دیگر از متخصصان حشره‌شناس می‌گوید:

وان‌ها فقط برای حمام کردن نیستند. بهترین جا هستند برای اینکه وسایل خود را قرار دهید تا اتاق را برای پیدا کردن آثار وجود ساس و دیگر حشرات و آفت‌ها، بررسی کنید. در واقع وان حمام امن‌ترین جای اتاق است که احتمال وجود ساس در آن بسیار کم است.

بعد از اینکه اتاق را بررسی کردید، وقت باز کردن وسایل است. ولی بهترین جا برای قرار دادن لباس‌ها کجاست؟

لوازم داخل چمدان خود را روی تخت باز نکنید. چون تخت خواب، ملحفه‌ها و گوشه و کنار تخت بهترین جا برای زندگی ساس‌ها است. این حشرات بیشتر در حفره‌ها و گوشه و کنار وسایل، خانه می‌کنند. قفسه‌های مخصوص لباس، جای بهتری برای باز کردن چمدان هستند. احتمال وجود ساس در آنها، کمتر از تخت‌خواب است. ولی قبل از اینکه وسایل خود را باز کنید، قفسه‌ها را به دقت بازرسی کنید.

از قفسه‌هایی که پایه‌های توخالی دارند اجتناب کنید چون احتمال دارد که حشرات در این پایه‌های توخالی پنهان شده باشند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید چمدان و سایل خود را در طول سفر در یک کیسه بزرگ پلاستیکی نگه دارید. وقتی از این کیسه استفاده نمی‌کنید، آن را تا کنید تا هیچ حشره و ساس نتواند وارد آن شود.

اگر ساس وارد لباس‌های ما شد چه کار کنیم؟

اگر ساس‌ها به داخل لباس و وسایل شما راه پیدا کردند، باید فورا برای حل این مورد اقدام کنید. اولین کار این است که لباس‌های آلوده شده را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و در آن را محکم ببندید تا زمانی که بخواهید آنها را برای شست و شو دربیاورید. بعد از اینکه لباس را به خشکشویی تحویل دادید، پلاستیک مورد استفاده را در یک کیسه پلاستیکی دیگر بگذارید و آن را دور بیاندازید.

باید لباس‌هایتان را با بالاترین درجه حرارت ممکن بشویید و خشک کنید. شست و شوی لباس باعث کشته شدن تعداد زیادی از ساس‌ها می‌شود و خشک کردن با حرارت بالا، باقیمانده آنها را نیز از بین می‌برد. برای خشک کردن لباس، خشک کن را برای مدت حداقل سی دقیقه استفاده کنید.

اگر اتاق را قبل از باز کردن وسایل خود به دقت بررسی کرده باشید، احتمال ورود ساس‌ها به لباس، بسیار کم می‌شود. پس، ابتدا این مرحله را جدی بگیرید تا دچار دردسرهای مراحل بعدی نشوید.

مطالب مرتبط:

منبع lifehacker

دیدگاه