بریتانیا بامزه‌ترین سکه‌ خود را ضرب کرد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
بریتانیا بامزه‌ترین سکه‌ خود را ضرب کرد

ضراب‌خانه‌ی سلطنتی بریتانیا در ماه جاری، یکی از بامزه‌ترین سکه‌های خود را با تصویر خرس پدینگتون وارد بازار کرده است که این خرس پشمالو را در ماجراجویی‌هایش در جاهای دیدنی لندن نشان می‌دهد.

ضراب‌خانه‌ی سلطنتی به‌عنوان یک نهاد مجاز برای ضرب سکه در بریتانیا فعالیت می‌کند و با تولید یک مدعی جدی برای بامزه‌ترین سکه‌‌های موجود، ‌به گردشگران دلیل خوبی داده است تا حتی تعدادی از آن‌ها را برای سوغاتی تهیه کنند. از ماه جاری، سکه‌های پنجاه پنسی وارد بازار می‌شود که روی آن تصویر خرس پدینگتون در ماجراجویی‌هایی به دور لندن ترسیم شده است. روی سکه‌های جدید، این مهاجر پشمالوی اهل پرو، در حال بازدید از برج لندن (محل سابق ضراب‌خانه‌ی سلطنتی) و کلیسای سنت پل است.

ضراب‌خانه‌ی سلطنتی بریتانیا

سکه‌های جدید ضراب‌خانه‌ی سلطنتی به‌تازگی وارد بازار شده‌اند، اما اگر نمی‌خواهید شانس خرید آن‌ها را از دست بدهید، می‌توانید دو عدد سکه‌ که وارد گردش نشده‌اند را به‌صورت آنلاین و با پرداخت ۱۰ پوند برای هریک خریداری کنید. تعداد محدودی سکه نیز با تصاویر رنگارنگ خرس پدینگتون وجود دارد که مجموعه‌دارهای حرفه‌ای‌تر می‌توانند برای خرید هر یک از آن‌ها، ۶۵ پوند بپردازند. علاقه‌مندان باید سریع وارد عمل شوند، چراکه از موجودی ۲۵ هزارتایی این سکه‌ها، ۶۰ درصدشان فروخته شده است.

این اولین باری نیست که خرس پدینگتون روی پول انگلیس‌ ظاهر شده است. سال گذشته مصادف با شصتمین سالگرد این نوع سکه‌ها بود و برای گرامی‌داشت این واقعه، تصویر خرس پدینگتون با پس‌زمینه‌ای از ایستگاه پدینگتون (Paddington Station) و کاخ باکینگهام ضرب شد. نیکولا هاول از ضراب‌خانه‌ی سلطنتی گفته است:

به‌دنبال محبوبیت زیاد سکه‌های این خرس بسیار دوست‌داشتنی در سال گذشته، فکر کردیم که ادامه‌ی ماجراجویی‌های او به اطراف لندن را روی سکه‌ها به تصویر بکشیم. خرس پدینگتون، بخش عظیمی از فرهنگ عامه‌پسند انگلیس به شمار می‌رود که بین همه‌ی گروه‌های سنی پرطرفدار است و ما مطمئن هستیم که این طرفداران همه‌ی تغییرات او در سکه‌ها را پیگیری می‌کنند.

ضراب‌خانه‌ی سلطنتی برتانیا

گردشگران احتمالاً نخستین کسانی هستند که صاحب سکه‌های جدید خرس پدینگتون می‌شوند، چراکه اولین سکه‌ها از طریق صندوق‌های موجود در تجربه‌ی ضراب‌خانه‌ی سلطنتی (Royal Mint Experience) در ولز جنوبی وارد گردش می‌شوند، جالب است بدانید که این جاذبه‌ی گردشگری به بررسی تاریخچه‌ی مؤسسه‌ی مذکور می‌پردازد.

برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از جاهای دیدنی لندن می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین بلیط هواپیما را در کجارو جستجو کرده و تهیه کنید، چرا که جستجوی آسان و تنوع قیمت بلیط‌ها از ده‌ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزان‌ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه