نصب یک سرسره رنگی در کلیسای جامع نوریچ انگلیس

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
نصب یک سرسره رنگی در کلیسای جامع نوریچ انگلیس

به‌تازگی یک سرسره‌ی رنگی به ارتفاع ۱۶٫۷ متر در کلیسای جامع نوریچ انگلیس نصب شده است تا بازدیدکنندگان را ترغیب کنند، با دیدگاهی جدید به کلیسا و ایمان خود بنگرند. 

شاید عجیب به نظر برسد، اما یک سرسره‌ی رنگی به ارتفاع ۱۶٫۷ متر در راهروی کلیسای جامع نوریچ (Norwich Cathedral) نصب شده است که بخشی از پروژه‌ی موسوم به «آن را متفاوت ببین» (Seeing It Differently) به‌حساب می‌آید. قدمت این کلیسای انگلیسی به سال ۱۱۴۵ برمی‌گردد. نصب این سرسره که به شرکت Irvin Leisure تعلق دارد و شامل ۱۰۰۰ قطعه می‌شود، توسط چهار نفر در مدت‌زمان دو روز انجام شده و روی آن با بیش از ۲۰۰۰ چراغ تزئین شده است.

کلیسای جامع نوریچ

هدف از نصب سرسره در کلیسای نوریچ این بوده است که مردم فرصت تجربه‌ی کلیسا به شکلی کاملاً متفاوت را داشته باشند و مجالی برای بازشدن باب گفتگو در زمینه‌ی ایمان پیدا کنند.

بازدیدکنندگانی که بالای این سرسره می‌روند، از آنجا شاهد چشم‌اندازی منحصربه‌فرد از این سازه‌ی صدساله و سقف قرون‌وسطایی آن با ۱۰۰۰ گره‌ی متقاطع خواهند بود. در واقع این کلیسا، داستان‌هایی از انجیل را نقل می‌کند و بزرگ‌ترین مجموعه از این دست در دنیا محسوب می‌شود. راهروی کلیسا، ۲۵۵ گره‌ی متقاطع دارد که هفت داستان کتاب عهد عتیق و هفت داستان کتاب عهد جدید را به تصویر کشیده‌اند.

کلیسای جامع نوریچ

پروژه‌ی «آن را متفاوت ببین»، ایده‌ی کشیش اندی بریانت از کلیسای جامع نوریچ بوده است. او می‌گوید:

این سرسره امکان تفریح در تعطیلات را فراهم می‌کند، هرچند ما امیدوار هستیم که بازدیدکنندگان ارتباط بیشتری با داستان‌های سقف قرون‌وسطایی کلیسا برقرار کنند که یکی از گنجینه‌های اصلی کلیسا و شهر ما محسوب می‌شود. ما انتظار داریم، با نصب این سرسره، بازدیدکنندگانی که به ارتفاع ۱۶٫۷ متری بالای راهروی کلیسا می‌روند، دیدگاه جدیدی نسبت به این سازه‌ی باستانی پیدا کنند و همچنین به اهمیت متفاوت‌دیدن این سازه، خود و ایمان و اعتقادات‌شان پی ببرند.

کلیسای جامع نوریچ

علاوه بر سرسره‌ی کلیسای نوریچ که یکی از چیدمان‌های خاص این کلیسا است، بازدیدکنندگان می‌توانند در اتاق انجیل بنشینند که مملو از کلمات مذهبی است. این سرسره تا ۱۸ آگوست در کلیسا باقی می‌ماند و هزینه‌ی سرسره‌بازی برای هر نفر، دو پوند است. زمان استفاده از سرسره از ۱۰ صبح تا ۵ عصر دوشنبه تا شنبه و ۱۲ تا ۳ ظهر یکشنبه است.

اگر می‌خواهید به انگلیس سفر کنید، کجارو انواع تورهای انگلیس را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با مقایسه قیمت، امکانات تورها و همچنین آژانس‌های برگزارکننده، تور دلخواهتان را با هزینه کمتری رزرو کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه