چطور بدون دردسر لاغر شویم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰
چطور بدون دردسر لاغر شویم؟

بدن هر فرد چاق به‌صورت اتوماتیک برای خود برنامه ای تدارک می‌بیند که مناسب یک فرد چاق است. حتی پس از رسیدن به تناسب اندام و لاغر شدن، بدن هنوز به شیوه گذشتهی خود مدیریت میشود و به همین علت پس از مدتی به‌راحتی امکان بازگشت وزن وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شما برای اینکه درمان چاقی را شروع کنید، باید به بدن خود سواد لاغری را یاد بدهید تا بتواند خود را به شیوه صحیح مدیریت کند و در تمام طول عمر خود در وزن ایدئال خود باقی بماند.

این روش بسیار بنیادین و البته به‌طور شگفت آوری موثر است و به شما این اطمینان را می‌دهد که هیچ‌وقت به چاقی بر نگردید و برای همیشه لاغر بمانید.

برخلاف روال های شایع مانند رژیم غذایی، رژیم غذایی، دارو درمانی و... برای كاهش وزن، درمان چاقی به روش دکتر نیکپور تاکیدی بر مقدار كالری و حتی نوع غذایی كه فرد چاق میخورد ندارد.

در این رویكرد نوین، افراد مجاز هستند از هرسفره، هرغذایی را بخورند، سیرشدن واقعی را تجربه كنند و تا پایان عمر همچنان در بهترین وزن ممكن خود به سر ببرند.

واقعیت این است كه افراد چاق پس از سیری، به دو دلیل مهم همچنان به خوردن خود ادامه می‌دهند.

١) پیام سیرِی را دریافت نمی كنند. پس تا مرز انباشتگی پیش میروند و انباشتگی را سیری تصور میكنند.

٢) چون بعد از شروع برنامه‌های لاغری، انگیزه خود را برای ادامه از دست میدهند و با پررنگ شدن سایر مشكلات زندگی، اولویت لاغری خود را از دست میدهند. بدین ترتیب اهمیت تناسب اندام و درمان چاقی پایینتر میآید و مشکلات و مسائل روزمره زندگی جایگزین خواهند شد.

درمان چاقی یعنی مدیریت و آموزش بر طرف کردن این دو مسئله تا زمانی که در سر هر سفره این موضوع به هوشیاری و رفتار طبیعی هر فرد تبدیل شده باشد.

دكتر مجتبی نیك پور و گروه وی، با مطالعه فراوان و تجربه به دست آمده در زمینه "درمان چاقی" سعى کرده اند این درمان را به‌صورت یك فرایند قابل آموزش همگانی، به‌صورت یك پروتكل جهانی قابل ارائه کنند.

دو استاد برجسته دانشگاه با سوابق درخشان پژوهشی این كار مطالعاتی را همراهی می‌كنند. دكتر محمد مهدی شمسایی (دكترای روان‌شناسی) و دكتر محسن شتی (پی.اچ.دى اپیدمیولوژی) جزو اعضای این گروه درمان چاقی هستند.   

تجربه به‌خوبی نشان داده شد كه افراد می‌توانند بدون فشار رژیم های متداول، ورزش فشرده، دارو یا استفاده از دستگاهها كاهش وزن قابل‌توجهی را از سفره طبیعی خودشان تجربه كنند. این روش، برایی ماندگاری كاهش وزن، آموزش و درمان چاقی گروهی را موثرتر از درمان انفرادی میداند.

مطالب مرتبط:

منبع BarakaGroup

دیدگاه