یک آخر هفته لاکچری و سفرهایی به مناطق اطراف پایتخت

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
یک آخر هفته لاکچری و سفرهایی به مناطق اطراف پایتخت

اگر برای تعطیلات آخر هفته‌تان برنامه‌ریزی نکرده‌اید و می‌خواهید سفر کوتاهی به اطراف تهران تجربه کنید، مکان‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد تا بتوانید سفری لوکس تجربه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا برای تعطیلات آخر هفته‌ی خود برنامه‌ی خاصی ندارید و نمی‌دانید که به کجا و کدام قسمت از اطراف تهران سفر کنید که آسایش و آرامشتان فراهم شود و همچنین با جاذبه‌های گردشگری و تفریحی روبه‌رو شوید؟ خب شما بسیار خوش‌شانس هستید، چون پیشنهاد‌های جذابی برای تعطیلات آخر هفته‌‌ی شما دوستان عزیز داریم تا بتوانید ساعات خوشی را در کنار دوستان یا خانواده‌ی خود بگذرانید و نهایت لذت را ببرید. در این مطلب، بوکینگ ویلا اطلاعاتی در مورد اماکن تفریحی و جاذبه های گردشگری و اجاره ویلا اطراف تهران به شما ارائه می‌کند.

شاید خیلی از شما دوستان پایتخت‌نشین در بعضی مواقع از شلوغی، آلودگی و پر‌سروصدا بودن محل زندگی یا کارتان، احساس خستگی کنید و دچار روزمرگی شوید! این مشکل طبیعتا برای خیلی از افرادی که در شهر‌های شلوغی مانند تهران زندگی می‌کنند، پیش آمده است و اما سوال اصلی اینجا به وجود می‌آید که راهکار و چیست؟ از تمام این شلوغی‌ها به کجا پناه ببریم؟ شاید تابه‌حال توجه نداشتید که روستاها و اماکن گردشگری جذابی اطراف تهران وجود دارد که می‌توانید برای تعطیلات به آنجا سفر کنید مانند دماوند، کردان (در محدوده‌ی کرج)، آبسرد، هشتگرد، رودهن، طالقان، فشم، لواسانات، جاجرود و بسیاری از روستاهای دیگر که اطراف تهران وجود دارند که با طبیعتی بکر و زیبا میزبان شما علاقه‌مندان به سفر و گشت‌وگذار هستند.

بوکینگ ویلا

بیایید کمی با هم خیال‌پردازی کنیم!

تصور کنید که با خانواده یا دوستانتان در تعطیلات آخر هفته، به مسافرت رفته‌اید. فضای اطراف شما درختان سربه‌فلک‌کشیده و باغی با‌صفا و سرسبز است. استخری بزرگ با آب گرم در وسط محوطه‌ی حیاط ویلایی که آن را برای تعطیلات خود اجاره کرده‌اید، مشاهده می‌کنید بعد از آن که کمی در ویلا استراحت کردید، با دوستانتان یا خانواده به حیاط می‌روید تا بنشینید و در فضای آزاد از طبیعت و هوای خوب لذت ببرید و برای شام کباب و سیب‌زمینی زغالی آماده کنید. در خنکی هوا و تاریکی شب با آشنایان فوتبال‌دستی یا پینگ پونگ بازی ‌می‌کنید. اگر هم اهل فعالیت‌های ورزشی نباشید، به سراغ تلویزیون رفته و فیلم‌های هیجان‌انگیزی را که به‌همراه دارید، تماشا می‌کنید. شب‌های طولانی پر از خنده و شادی‌های دورهم بودن با خانواده، دوستان و آشنایان حس و حال خوبی را منتقل می‌کند.

تمام این تصورات قشنگی که داشته‌اید، می‌توانند به واقعیت محض تبدیل شوند، شما می‌توانید باغ ویلا با استخر آب گرم، واقع در شهر جدید هشتگرد را توسط بوکینگ ویلا، پلتفرم آنلاین اجاره‌ی ویلا، به‌راحتی اجاره کرده و آخر هفته‌ی خوبی را برای خود و آشنایانتان به ارمغان آورید. البته روستا‌ها و جاذبه‌های دیدنی زیادی در اطراف تهران وجود دارد و فقط به شهر جدید هشتگرد محدود نمی‌شود.

بوکینگ ویلا

شهر جدید هشتگرد کجاست و در کجا واقع شده؟

این شهر در دامنه‌ی جنوبی کوه‌های البرز واقع شده است و از نظر آب و هوایی این منطقه از نوع مدیترانه‌ای است. به‌طور کلی آب و هوای این منطقه نیم‌خشک است و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک است. همچنین از میزان گرمای هوا در مناطق کوهستانی دشت هشتگرد کاسته می‌شود. همچنین به‌علت کوهستانی بودن منطقه‌ی هشتگرد، شاهد بارندگی کافی در فصل‌های بارندگی هستیم.هشتگرد در زمان‌های قدیم هشت کرد بوده است که به معنی هشت خانواده‌ی کرد بوده و لهجه‌ی خاص خودشان که لکی نام دارد، صحبت می‌کنند که به این منطقه کوچ کردند.

با توجه به شرایط این منطقه از نظر موقعیت مکانی بسیاری از اقوام مختلف مانند، زنجان، آذربایجان، کردستان و حتی کرمانشاه به این منطقه کوچ کردند و در این ناحیه مستقر شده‌اند.

روستای کردان و طبیعت بکر و جذاب آن

روستای کردان با طبیعت بکر و جذابی که دارد، گردشگران بسیار زیادی را جذب می‌کند.این روستا در ۶۵ کیلومتری شهر تهران و در ۲۵ کیلومتری کرج واقع شده است. این منطقه به‌دلیل داشتن آب و هوای مناسب، درختان و باغ‌های زیبا، نظر همگان را به خود جلب می‌کند. گردشگران با اجاره‌ی ویلا در این مناطق، فرصت استفاده کردن از جاذبه‌های طبیعی و مناظر زیبای کردان را دارند. در این روستا باغ‌های گردو، گیلاس و آلبالو یافت می‌شود و همچنین رودخانه‌ی کردان را که از رودخانه‌های استان البرز سرچشمه می‌گیرد، نمی‌توان در افزودن زیبایی‌های طبیعی به این روستا نادیده گرفت. از جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به امامزاده حسین یا شاهزاده حسین کردان اشاره کرد.فضای این امامزاده با جوی کوچکی که در محوطه‌ی آن روان است و درختان میوه، معنوی و زیبا شده است. لازم به ذکر است که این بنای تاریخی و مذهبی مربوط به دوره‌ی سلجوقیان است. این امامزاده متعلق به امامزاده حسین از نوادگان امام سجاد علیه‌السلام است. همچنین معماری این بنا به‌شکل پلانی دایره‌ای شکل بوده است و گنبد آن دو پوش از نوع عرقچین با شیوه‌ی آجر سنتی به‌صورت معمولی و رگ‌چین است. این بنا در فهرست آثار ملی ثبت شده است. اجاره‌ی ویلا در کردان هم می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما باشد. مراکز پرورش اسب هم در این روستا فعال هستند.

منطقه ییلاقی فشم

یکی دیگر از مناطقی که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده و به‌نوعی پاتوق تمامی افرادی است که تمایل دارند، چند روزی از تهران دور باشند، فشم است. فشم یکی از زیباترین مناطقی هست که در اطراف تهران وجود دارد و از همه مهم‌‌تر، فشم فاصله‌ی کمی با تهران دارد.حتما می‌دانید که شمیرانات و چهار بخش معروف آن شامل تجریش،لواسان،شمشک و فشم است.فشم،۲۵ کیلومتر با شمال شرق تهران فاصله دارد و یکی از توابع شمیران بوده است.این منطقه باغ‌ها و درختان بسیار زیادی دارد.همچنین از آب و هوای خنک کوهستانی فشم نمی‌توان گذشت و آن را نادیده گرفت.لازم است بدانید که نام دیگر این منطقه اوشان فشم یا میگون است.

یکی از بهترین زمان‌هایی که می‌توانید به اوشان فشم سفر کنید، تعطیلات آخر هفته‌ی تابستان و بهار است به‌دلیل آب و هوای خنکی که دارد در فصول گرم،می‌تواند دلچسب باشد.جدا از اینکه فشم آب و هوای خوب و مناظر زیبایی دارد، جاذبه‌های طبیعی آن مانند آبشار‌ها و روستا‌های بکر، سفر جذابی را برایتان رقم می‌زند و بعد از روز‌های کاری و خسته‌کننده‌ای که داشتید،حس طراوت و شادابی را به روح و جسمتان می‌دهد.

بوکینگ ویلا

آبشار لار محله: آبشار لار محله یکی از آبشار‌های زیبا و دیدنی این منطقه است.این آبشار ۱۳ کیلومتر با قسمت شرق ییلاق فشم فاصله دارد. این آبشار از کوه کاسونک سرچشمه می‌گیرد و طبیعت آن در فصول گرم سال یعنی تابستان و بهار بی‌نظیر است.شما می‌توانید برای تعطیلات با خانواده به ییلاق فشم سفر کنید و برای یک ناهار خانوادگی به آبشار لار محله رفته و در کنار خانواده‌ی خود و طبیعت سرسبز لار محله، لحظات خوشی را بسازید.

آبشار لالون: یکی از جاذبه‌های دیگر این منطقه آبشار لالون است که در دره‌ی لالون قرار گرفته است.این جاذبه‌ی طبیعی گردشگری ۱۲ کیلومتر با فشم فاصله دارد.اگر به کوهنوردی علاقه دارید می‌توانید از قله‌های اطراف بالا روید یا از چشمه‌های روان آب معدنی، آب بنوشید.

در ضمن دشتی زیبا هم در اطراف آن آبشار وجود دارد که برای رسید به آن باید از روستای آبنیک عبور کنید و بعد از عبور از رودخانه و طی کردن مسیری که شیب نسبتا تندی دارد، می‌توان به دشت  جانستون رسید.

این جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های تفریحی که در اطراف تهران وجود دارند، همگی برای تعطیلات آخر هفته‌ی شما می‌توانند مناسب و جذاب باشند، تمامی این‌ها به شرطی قابل‌قبول است که استراحتگاه و جایگاه مناسبی برای گذران وقت داشته باشید.شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از سایت بوکینگ ویلا، استراحتگاه مورد نظر خود را برای داشتن تعطیلاتی هیجان‌انگیز  اجاره کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه