برترین مسیرهای پیاده روی گرجستان، جایی برای فرار از زندگی شهری

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
برترین مسیرهای پیاده روی گرجستان، جایی برای فرار از زندگی شهری

گرجستان با طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده طبیعی، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران علاقه‌منده به طبیعت در شرق اروپا است. در این کشور مسیرهای پیاده‌روی و رهنوردی متعددی وجود دارد که شما را با خود به دل طبیعت بکر می‌برند و از زندگی شهری دور می‌کنند.

گرجستان با چشم‌اندازهای کوهستانی، برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی، رهنوردی و عاشقن طبیعت بهشت بی‌بدیلی است. در این کشور فرصت‌های بی‌شماری برای پیاده‌روی و رهنوردی وجود دارد؛ شما می‌توانید به روستاهای دوردست بروید، قله‌های بلند و دریاچه‌های شگفت‌انگیز را کشف کنید یا اینکه پیاده از منطقه‌ای به منطقه دیگر بروید. در ادامه می‌خواهیم بهترین مسیرهای پیاده‌روی و رهنوردی را به شما معرفی کنیم تا به ??? ???????، از زاویه دیگری نگاه کنید و برای تماشای طبیعتی بکر و بی‌نظیر به این کشور سفر کنید. 

اگر می‌خواهید تابستان امسال به گرجستان سفر کنید و در آب و هوای نسبتا خنک، دل به طبیعت و مسیرهای پیاده‌روی بسپارید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب ?????? ??????? ????? ? ?????، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

??? ??????? ?? ?????? ????

از استپان تسمیندا تا کلیسای ترینیتی گرگتی

استپان تسمیندا گرجستان

استپان تسمیندا (Stepantsminda) که با نام «کازبگی» هم شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین مقاصد پیاده‌روی در نزدیکی تفلیس است. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های استپان تسمیندا، کلیسای ترینیتی گرگتی (Gergeti Triniti Church) است که دقیقا در پایین کوه کازبگی قرار دارد و از آنجا می‌توانید چشم‌انداز نفسگیری از روستا و تپه‌های اطراف را مشاهده کنید.

پیاده‌روی در این مسیر که فقط ۴ کیلومتر طول دارد، آسان است و حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم زمان می‌برد. اگر می‌خواهید ماجراجویی هم کنید، می‌توانید به کاوش در یخچال طبیعی گرگتی بپردازید. 

از مستیا تا اوشگولی

اوشگولی سوانتی گرجستان

این منطقه مسیرهای زیادی با چشم‌انداز کوهستانی، قله‌های مرتفع و دریاچه‌های زیبا دارد

سوانتی یکی دیگر از مقاصد محبوب برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و رهنوردی در گرجستان است؛ این منطقه مسیرهای زیادی با چشم‌انداز کوهستانی، قله‌های مرتفع و دریاچه‌های زیبا دارد. یکی از مشهورترین مسیرهای این منطقه، راه مستیا به اوشگولی است؛ دورافتاده‌ترین منطقه‌ای که یکی از مرتفع‌ترین سکونتگاه‌های اروپا نیز محسوب می‌شود. یک یا دو شب را در اوشگولی بمانید و از مناظر زیبای کوه شکارا (Shkara mountain) لذت ببرید.

گذرگاه چائوخی 

گذرگاه چائوخی گرجستان

گذرگاه چائوخی (Chaukhi Pass) یکی دیگر از مسیرهای مشهور و پرطرفدار هم در میان مردم محلی و هم گردشگران خارجی است. این گذرگاه کازبگی را به منطقه خوسورتی (Khevsureti region)، یکی از چند منطقه قرون وسطایی، متصل می‌کند. در این مسیر می‌توانید مناظری باشکوه از رشته‌کوه چائوخی و ۷ قله آن را تماشا کنید.

دلیل اصلی اینکه مردم برای پیاده‌روی و رهنوردی به این منطقه می‌آیند، بازدید از دره آرخوتی (Arkhoti) و چشم‌اندازهایی از آبشارهای زیبا، دره‌های خیره‌کننده و انزوای کامل از زندگی شهری است. 

دریاچه‌های آبودلوری 

دریاچه های آبودلوری گرجستان

این دریاچه‌ها به رنگ‌های آبی، سبز و سفید هستند و در فاصله بسیار نزدیکی از هم قرار دارند

آبودلوری (Abudelauri Lakes) در منطقه خوسورتی از ۳ دریاچه با رنگ‌های مختلف تشکیل شده است. این مکان می‌تواند مقصد مناسبی برای سفرهای یک‌روزه آخر هفته از تفلیس باشد؛ اینجا شما می‌توانید هم در مسافرخانه اقامت کنید و هم چادر بزنید.

این دریاچه‌ها به رنگ‌های آبی، سبز و سفید هستند و در فاصله بسیار نزدیکی از هم قرار دارند؛ این بدین معنی است که در یک روز می‌توانید از هر سه‌ی این دریاچه‌ها دیدن کنید. اگر می‌خواهید اینجا کمپ کنید، باید بدانید که فقط نزدیکی دریاچه سبز محل مناسبی برای این کار است. 

از امالو به خوسورتی

شاتیلی خوسورتی گرجستان

مسیر امالو به شاتیلی (Shatili) از میان روستاهای زیبای توشتی عبور می‌کند

اومالو (Omalo) شهر مرکزی منطقه توشتی (Tusheti) است و مقصدی فوق‌العاده برای کسانی که می‌خواهند توانایی‌شان را در سفرهای چندروزه از منطقه‌ای به منطقه دیگر امتحان کنند، محسوب می‌شود. مسیر امالو به شاتیلی (Shatili) از میان روستاهای زیبای توشتی عبور می‌کند، جایی که می‌توانید در مسافرخانه بمانید و با زندگی مردم محلی و جذابیت‌های آن آشنا شوید.

همان‌طور که به سمت منطقه خوسورتی می‌روید، به روستاهای متروکه‌ای برمی‌خورید که فقط ویرانه‌هایی از برج‌های دفاعی قرون وسطایی در آن‌ها باقی مانده است. خوسورتی شبیه توشتی است، چون هر دو معماری قرون وساطیی دارند، اما سازه‌های خوسورتی متفاوت است. 

از شاتیلی به جوتا

جوتا گرجستان

این مسیر خوسورتی و منطقه کازبگی را به هم متصل می‌کند و پیمودن آن نسبت به سایر مسیرها دشوارتر است و طی کردن آن به ۶ روز زمان نیاز دارد. بخشی از این مسیر در مناطق مرزی این کشور واقع شده است، به‌خصوص در  Aghma-Georgitsminda. در این راه هیچ جاده یا شهری وجود ندارد؛ فقط چند کلبه چوبانی و یک پست مرزی را خواهید دید.

پارک ملی بورجومی-خاراگائولی

پارک ملی بورجومی-خاراگائولی گرجستان

منبع عکس: وب‌سایت georgianjournal

این پارک ملی میزبان ۹ مسیر پیاده‌روی و رهنوردی زیبا است که مسیر سنت اندرو بهترین و پرطرفدارترین آن‌ها به‌شمار می‌رود

پارک ملی بورجومی-خاراگائولی (Borjomi-Kharagauli National Park) یکی از بزرگترین پارک‌های ملی گرجستان است و به‌خاطر حیات وحش و جنگل‌های بکرش شهرت دارد. این پارک ملی میزبان ۹ مسیر پیاده‌روی و رهنوردی زیبا است که مسیر سنت اندرو بهترین و پرطرفدارترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. در این مسیر می‌توانید به تماشای مناظر نفسگیر مناطق اطراف بنشینید و شانس صعود به کوه سامتسخواریو (Sametskhvario mountain)، مرتفع‌ترین قله این پارک ملی، را نیز به دست می‌آورید. این پارک ملی همچنین مرکزی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که می‌توانید شب را آنجا بگذرانید؛ علاوه بر این در سراسر این منطقه، مکان‌های برای کمپ کردن تعبیه شده است. 

کازبگی در دره Truso، منطقه‌ای تقریبا متروکه به سمت اوستیای جنوبی، دارای مسیرهای پیاده‌روی محبوب متعددی است. علاوه بر طبیعت باشکوه، اینجا می‌توانید از تماشای برج‌های باستانی، چشمه‌های آب گرم، چند سکونتگاه متروکه و صخره‌های تراورتنی که چشمه‌های آب معدنی به آن‌ها شکل و شمایل جذابی داده است، لذت ببرید. متاسفانه شما نمی‌توانید در سراسر دره پیاده‌روی کنید و و وقتی به مرز گرجستان رسیدید، برگردید. 

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور زیبا را دارید، برای آشنایی بیشتر و بهتر با جاذبه‌های گردشگری آن، می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی گرجستان را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه