نکاتی درباره بستن بار سبک و مناسب برای سفر

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
نکاتی درباره بستن بار سبک و مناسب برای سفر

بستن بار سفر یکی از کارهای مهمی است که قبل از سفر باید انجام دهید. باید تلاش کنید تا جایی که ممکن است، بارتان سبک باشد و وسایل ضروری را از قلم نیانداخته باشید.

یکی از کارهای مهمی که قبل از سفر باید انجام دهیم، جمع کردن وسایل سفر است. باید طوری چمدان سفرتان را آماده کنید که نه بار اضافه با خود ببرید و نه چیزی از وسایل ضروری را از قلم بیاندازید.

با کمک نکاتی که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌توانید به بهترین شکل ممکن وسایل سفرتان را آماده کنید. نه چیزی اضافه ببرید و نه چیزی از وسایل مهم را فراموش کنید. البته باید در نظر داشته باشید که هر چقدر وسایل سفر سبک‌تر باشد، سفر راحت‌تری دارید.

بسته بندی درست و سبک، یکی از مهم‌ترین نکات کلیدی برای داشتن سفرهای کاری، تفریحی و سفر خانوادگی راحت و بی‌دغدغه است.

از یک اپلیکیشن استفاده کنید

اپلیکیشن‌های جمع آوری وسایل سفر ابزارهایی مفید برای کسانی هستند که دوست دارند لیست تهیه کنند. این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کند که وسایل ضروری را لیست کنید و هیچ کدام را فراموش نکنید. اپلیکیشن‌های فراوانی برای این مورد ساخته شده است از جمله PackPoint.

با این اپ، می‌توانید ابتدا فهرستی از وسایل لازم را با انتخاب جنسیت، مقصد سفر، توضیحی در مورد سفر و مدت اقامت دریافت کنید. فیلترهای مختلف اپ به شما کمک می‌کند تا لیست دقیق‌تری داشته باشید. مثلا اینکه سفرتان خارجی است یا داخلی؟ تفریحات ساحلی یا کمپینگ در طبیعت دارید یا نه؟ آیا با خشکشویی دسترسی دارید؟ آیا همراه با بچه سفر می‌کنید؟

در نهایت با این اطلاعات، اپلیکیشن یک فهرست به شما می‌دهد و شرایط آب و هوایی را نیز در نظر می‌گیرد. با این لیست می‌توانید بررسی کنید که چه وسایلی نیاز دارید و آیا همه وسایل لازم را در چمدان گذاشته‌اید یا نه. این اپلیکیشن به شما یادآوری می‌کند که چه چیزهایی نیاز دارید بدون اینکه وسایل غیرضروری را با خود ببرید. مثلا شارژر موبایل، نخ دندان، گوش پاک کن، سه پایه دوربین، عینک آتابی و...

چمدان را اشتراکی استفاده کنید

اگر همراه با کسی سفر می‌کنید از یک چمدان استفاده کنید به جای اینکه هر کدام جداگانه یک چمدان بردارید. همچنین می توانید بعضی وسایل را نیز مشترک استفاده کنید مثلا شامپو، سشوار، خمیردندان یا هر چیزی که استفاده مشترک دارد. اگر بدانید که فقط به اندازه نصف چمدان فضا در اختیار دارید، مطمئنا وسایل غیر ضروری را حذف می کنید.

لباس مناسب سفر بپوشید

بستن بار سبک و مناسب برای سفر

اگر دوست دارید واقعا سبک سفر کنید، می توانید ژاکت‌ها و لباس‌های مخصوص سفر بپوشید. مثلا بعضی از ژاکت‌های مخصوص سفر، علاوه بر اینکه وزن کمی دارند، امکاناتی مثل بالش گردنی هم در آنها گنجانده شده است. این ژاکت‌ها جیب‌های مخصوصی برای حمل وسایل ضروری دارد یا آستین‌هایی که زیپ دارد و کوتاه و بلند می‌شود. با این کار می‌توانید تعداد وسایل کمی ببرید ولی همه امکانات لازم را همراه داشته باشید.

لوله کردن و تا کردن

برای بسیاری از لباس‌ها بهترین راه جمع آوری و بستن آنها در چمدان، لوله کردن لباس است. مثلا برای تی شرت، شلوار چین، دامن و شال‌ها و روسری‌های سبک می توانید با لوله کردن آنها را جمع کنید که جای کمتری بگیرند و چروک نشوند.

برای لباس‌های حجیم مثلا گرم‌کن، کاپشن، ژاکت و شلوار، تا کردن گزینه بهتری است.

از جعبه‌های مخصوص بسته بندی استفاده کنید

تا زمانی که از آنها استفاده نکنید متوجه مفید بودن‌شان نمی‌شوید. این جعبه‌ها در واقع نوعی تقسیم‌کننده فضای چمدان هستند که باعث می‌شوند بتوانید وسایلتان را مرتب کنید و دقیقا بدانید که چه وسایلی همراه می‌برید. همچنین، باعث می‌شوند که وسایل شما جای کمتری بگیرند و در فضای کوچکی جا شوند.

از کیسه‌های فشرده شونده استفاده کنید

کیسه‌های وکیوم وسیله خوبی برای بستن بار سفر به مقصدهای سرد هستند. می‌توانید لباس‌های حجیم مثل کت و کاپشن را در این کیسه‌ها بگذارید و هوای آن را خالی کنید. حجم لباس‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. البته استفاده از این کیسه‌ها یک بدی هم دارد؛ ممکن است به خاطر فضای کمی که لباس‌ها می گیرد، لباس بیش از حد نیاز بردارید. چون فضای بیشتری در اختیار دارید ولی بار خود را بیهوده سنگین می‌کنید.

اگر از این کیسه‌ها استفاده کردید، از فضای خالی ایجاد شده برای بردن وسایل بیشتر استفاده نکنید. در عوض، این فضا را خالی بگذارید و از داشتن بار سبک لذت ببرید. البته حتما راهی پیدا کنید که برای برگشت هم بتوانید از این کیسه ها استفاده کنید.

از کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید

در طول سفر لازم نیست که کتاب با خودتان حمل کنید. برای اینکه مطالعه خود را در طول سفر متوقف نکنید، کتاب‌های الکترونیکی مورد نظرتان را از قبل دانلود کنید و از طریق کتاب‌خوان یا مویابل و تبلت آن را مطالعه کنید.

از کوله پشتی استفاده کنید

بستن بار سبک و مناسب برای سفر

وقتی از کوله پشتی استفاده می کنید، معمولا نمی‌توانید بیشتر از یک وزن مشخص را حمل کنید. در نتیجه اگر بارتان سنگین‌تر از حد معمول شود، مجبور می‌شوید تا دوباره آن را بررسی کنید و در بردن بعضی اقلام، تجدید نظر کنید. معمولا در این بررسی‌ها، تعدادی زیادی از وسایل، کنار می‌رود.

بستن بار سفر در کوله پشتی این اطمینان را به شما می‌دهد که فقط وسایل ضروری را بر می‌دارید و سبک سفر می‌کنید.

کفش مناسب بپوشید

سعی کنید کفشی بپوشید که برای موقعیت‌های مختلف سفر مناسب باشد. کفش معمولا جزو اقلامی است که سنگین‌تر است. با توجه به برنامه سفر خود، اگر به کفش خاصی نیاز دارید، آن را همراه ببرید. مثلا اگر برای یک قرار کاری به کفش رسمی نیاز دارید. سعی کنید فقط کفش‌هایی با خودتان ببرید که واقعا به آن نیاز دارید.

از ظرف‌ها و ست‌های مخصوص سفری استفاده کنید

می‌توانید ست‌های ظروف نگهدارنده مخصوص سفر بخرید که در آنها مواد بهداشتی مورد استفاده و مایعات مورد نیاز را می ریزند. به جای اینکه کل مواد آرایشی و بهداشتی را با خودتان ببرید، به مقدار نیاز در این ظرف‌ها بریزید. اطمینان حاصل کنید که نشتی نداشته باشند. استفاده از شامپوهای جامد یا قالب‌های نرم کننده، گزینه بهتری نسبت به شامپو و نرم کننده مایع با بسته بندی‌های بزرگ است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه