شهروندان چینی می‌توانند ۲۱ روز بدون ویزا به ایران سفر کنند

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
شهروندان چینی می‌توانند ۲۱ روز بدون ویزا به ایران سفر کنند

معاون گردشگری از ابلاغ مقررات لغو یک‌طرفه ویزای اتباع چینی خبر داد و گفت که چینی‌ها به‌مدت ۲۱ روز بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.

طبق مصوبه هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۴/۲ به پیشنهاد وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و به استناد تبصره (۴۳) قانون بودجه اصلاحی سال ۱۳۴۳ کل کشور ویزای ایران را یک‌طرفه برای اتباع چین لغو کرد. بر این اساس، ولی تیموری، معاون گردشگری، امروز (سه‌شنبه اول مردادماه) اعلام کرد که ساز وکار اجرایی ورود گردشگران چینی به کشور از سوی وزارت امور خارجه به نمایندگی‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اعلام شد.

وی در این رابطه افزود:

پس از ابلاغ مصوبه هیئت وزیران و به‌دنبال مشورت‌ها، هماهنگی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده، مقررات اجرایی لغو ویزا برای اتباع جمهوری خلق چین از تاریخ ۹۸/۴/۲۵ ابلاغ و وارد مرحله عملیاتی شد.

معاون گرششگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:

طبق این مصوبه تمام اتباع جمهوری خلق چین از تاریخ فوق‌الذکر (۲۵ تیرماه) مجاز شده‌اند بدون اخذ ویزا به جمهوری اسلامی ایران وارد شوند و در هر بار ورود به‌مدت ۲۱ روز در کشور اقامت داشته باشند.

وزارت امور خارجه پیش‌تر مدت زمان حضور چینی‌ها بدون روادید در ایران را ۱۵ روز تعیین کرده بود.

روزنامه تلگراف به‌تازگی در گزارشی اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۲ هزار چینی به ایران سفر کرده‌اند. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران نیز اعلام کرده است سال ۱۳۹۷ حدود ۱۷۰ هزار چینی از ایران ترانزیت شده‌اند، بدون آن‌که وارد خاک کشورمان شوند. در این رابطه، علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به‌دنبال صدور این مصوبه از هدف‌گذاری ایران برای جذب یک میلیون گردشگر چینی تا چهار پنج سال آینده خبر داده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه