حمله به منطقه ۵۱ نوادا، از رویا تا واقعیت؟

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
حمله به منطقه ۵۱ نوادا، از رویا تا واقعیت؟

طرح جنجالی حمله به منطقه‌ی ۵۱ نوادا حدود چند ماه قبل برای اولین‌بار در فیسبوک رقم خورد و باوجود ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا از برخورد جدی با خاطیان خبر داده است.

تاکنون بیش از یک میلیون نفر در رویداد موسوم به «یورش منطقه ۵۱» (Storm Area 51) فیسبوک ثبت‌نام کرده‌اند تا به نوادا بروند و موجودات فضایی را ببینند، به‌همین دلیل این روزها افراد زیادی درباره‌ی منطقه‌ی ۵۱ صحبت می‌کنند. این موضوع واقعاً یک شوخی بود! حمله‌ی گروهی به منطقه‌ی نظامی محرمانه، اقدامی دشوار، بسیار خطرناک و غیرقانونی است.

مرموزبودن این منطقه، اسرار لاینحل، نقشه‌های سری یا تمایل جمعی به موضوعات اسرارآمیز نظیر دیدن موجودات فضایی، هرچه که هست مردم به آن علاقه‌مند شده‌اند. 

منطقه ۵۱ چیست؟

منطقه‌ی ۵۱، یک محدوده‌ی آموزشی نیروی هوایی ایالات متحده در صحرای جنوبی نوادا است. این پایگاه نظامی فعال برای آزمایش سیستم‌های نوین پروازی و جنگ‌افزارهای فوق سری استفاده می‌شود، هرچند درباره‌ی رویدادهای دیگری که در این مکان رخ داده، تاحدودی محرمانه عمل کرده و همین موضوع یکی از دلایلی است که مردم فکر می‌کنند اینجا موجودات فضایی دارد.

به‌هرحال، هر اتفاقی که در این پایگاه روی می‌دهد،‌ فوق‌ محرمانه است و مانند بسیاری از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور، مشخص نیست که چه استفاده‌ای از این پایگاه می‌شود.

چرا مردم فکر می‌کنند که منطقه ۵۱، موجودات فضایی دارد؟

منطقه ۵۱ نوادا

ازنظر تاریخی، موارد زیادی اشیاء ناشناس پرنده‌ در این مکان رؤیت شده است، که البته به آزمایش هواپیماهای جنگنده‌ی فوق‌سری در منطقه‌ی ۵۱ هیچ ربطی ندارد. در این میان نظریه‌پردازان توطئه، به بیان نظریه‌های توطئه مشغول بوده‌اند.

بااین‌حال، داستان‌های افسانه‌ای درباره‌ی این پایگاه از سال ۱۹۸۹ آغاز شد، زمانی‌که مردی به‌نام باب لازار ادعا کرد، به‌عنوان بخشی از شغلش در مراکز زیرزمینی منطقه‌ی ۵۱، روی یک سفینه‌ی فضایی کار کرده است. افراد دیگری هم همین ادعا را مطرح کرده‌ یا از دیدن یا شنیدن موارد غیرطبیعی هنگام کار در منطقه‌ی ۵۱ خبر داده‌اند. این ادعاها در کنار واقعیت وسوسه‌کننده‌ی وجود یک پایگاه نظامی فوق‌سری در وسط بیابانی سنگلاخی و ماورایی باعث می‌شود، قوه‌ی تخیل انسان‌ها بال‌وپر بگیرد.

نظر دولت آمریکا درباره این منطقه چیست؟

اگر موجودات فضایی واقعاً وجود داشتند، فکر می‌کنید که دولت آمریکا در کمال صداقت همه چیز را به ما می‌گفت؟ در این صورت، مردم عقل خود را از دست می‌دادند! با اینکه شاید این اجتماع گروهی عجیب فیسبوک را بد بدانید، اما تصور کنید که اگر ما می‌دانستیم موجودات فضایی در این منطقه‌ حضور دارند، چه می‌کردیم؟

مقامات آمریکایی همواره از اظهارنظر درباره‌ی این منطقه طفره رفته‌اند؛ اما در سال ۲۰۱۳ به‌صورت رسمی با استناد به «قانون آزادی اطلاع‌رسانی» و درخواستی که در سال ۲۰۰۵ انجام گرفته بود، وجود این منطقه را تأیید کردند، هرچند که پیشتر هم منطقه‌ای مخفی نبود. در ادامه واشنگتن اسنادی را از حالت محرمانه خارج کرد که هدف از وجود منطقه‌ی ۵۱ را نشان می‌داد، در این اسناد خبری از موجودات فضایی نبود و همه چیز به هواپیماها خلاصه می‌شد.

آیا می‌توان به راحتی وارد این منطقه شد؟

منطقه ۵۱ نوادا

بااینکه هیچ حصاری دور منطقه‌ی ۵۱ کشیده‌نشده است، اما امکان عبور و مرور در آن مثل رفتن به خانه‌ی دوست‌تان نیست. در اطراف پایگاه تابلوهای مختلفی نصب شده که نسبت به ورود به این پایگاه هوایی هشدارهایی به خاطیان می‌دهد. بااین‌وجود، تصور حرکت هزاران نفر از معتقدان به موجودات فضایی از روی حصارهای سیمی خاردار، می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

لورا مک‌اَندروس، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا، به خاطیان احتمالی هشدار جدی داده و گفته که منطقه‌ی ۵۱ یک محدوده آموزشی بدون محدودیت برای نیروی هوایی ایالات متحده است و با هر کسی که قصد ورود به این منطقه‌ را داشته باشد، برخورد جدی می‌کنند.

بااینکه نمی‌توانید و نباید وارد این منطقه شوید، اما می‌توانید اشتیاق خود برای دیدن یوفوها (اشیاء ناشناس پرنده) را در همان حوالی ارضا کنید. درواقع، کل این منطقه روی گردشگری «حقیقت همان‌جا است» (The Truth is Out There) متمرکز شده است که شامل چندین موزه و مناطق جالبی در امتداد مسیر موسوم به «بزرگراه فرازمینی» می‌شود.

منطقه ۵۱ نوادا

اگر سفر خود را شروع کرده‌ و با هدف بازدید از منطقه‌ی ۵۱ به نوادا رفته‌اید، چرا بازدید از برخی از این جاذبه‌های هیجان‌انگیز را در برنامه‌ی خود نمی‌گنجانید؟ به‌عنوان مثال، مرکز پژوهشی موجودات فضایی (Alien Research Center) در شهر لینکلن نوادا؛ شهر قدیمی هیکو در نوادا که علاوه‌بر یک نقاشی دیواری غول‌آسای ماورایی، استراحتگاه وسط راهی به اسم «ET Jerky» دارد؛ منطقه‌ی مسکونی ریچل در نوادا که به‌عنوان پایتخت یوفو در دنیا شناخته می‌شود؛ موزه‌ی ملی آزمایش اتمی (National Atomic Testing Museum) که هر ماه تورهایی را به منطقه‌ی امنیت ملی نوادا در نزدیکی منطقه‌ی ۵۱ می‌برد. بااینکه بازدید از خود منطقه‌ی ۵۱ به‌حساب نمی‌آید، اما نزدیک به آن است! درضمن، دستگیر هم نمی‌شوید.

آیا مردم واقعاً می‌خواهند به منطقه‌ی ۵۱ حمله کنند؟ به احتمال زیاد،‌ خیر. این موضوع نیز شبیه به چالش قرص تاید از تئوری‌های توطئه‌ی فیسبوک است که با اینکه به‌عنوان یک شوخی، بی‌ضرر است،‌ اما اگر به‌حدی بی‌پروا باشید که آن را امتحان کنید، می‌تواند مرگبار باشد. پس از این کار صرفنظر کنید و درعوض، مقداری غذا در ET Jerky بخورید و به انجمن‌های اینترنتی یوفو سر بزنید یا فقط به آسمان شب بسیار وسیع و تیره‌ی نوادا خیره شوید، شاید یکی از این موجودات فضایی را ببینید.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه