برگزاری جشن سالروز ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
برگزاری جشن سالروز ثبت جهانی مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری جشن بزرگ سالروز ثبت جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی هم‌زمان با هفته پاسداشت استان اردبیل خبر داد.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، با اعلام این خبر تصریح کرد:

هم‌زمان با ۹ مرداد و سالروز ثبت جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی جشن بزرگی به همین مناسبت در اردبیل برگزار می شود.

او اضافه کرد:

در این جشن برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده و به دنبال معرفی پیشینه تاریخی و نقش صفویه در شکل‌گیری حکومت منسجم ملی و دینی هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد:

بقعه شیخ صفی الدین نماد سلسله صفویه در کشور است و به واسطه قرارگیری مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی از اهمیت تاریخی، دینی و فرهنگی بالایی برخوردار است.

به گفته فلاحی در هفته پاسداشت استان اردبیل بناهای تاریخی مرتبط با دوره صفویه میزبان رویدادها و برنامه ها خواهد بود و به ویژه بقعه شیخ صفی الدین که در سال ۲۰۱۰ به ثبت جهانی رسید، محور برنامه‌ها است. او با تاکید بر اهمیت هفته پاسداشت استان اردبیل و تبیین جایگاه صفویه در قالب برنامه‌های متنوع، اضافه کرد:

نگاه ویژه این دوره از برنامه‌های هفته پاسداشت استان اردبیل توجه به آموزش و اطلاع رسانی کودکان و نوجوانان است.

آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مشهورترین و در عین حال پربازدیدترین جاهای دیدنی اردبیل است که در یکی از میدان‌های شهر به نام «میدان عالی‌قاپو» قرار دارد. این بنای کهن، مدفن «شیخ صفی‌الدین»، موسس فرقه‌ صفویه است که پس از فوت ایشان در سال ۷۵۳ هجری قمری، به همت «صدرالدین موسی»، فرزند وی ساخته شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه