زیباترین جزایر اندونزی را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
زیباترین جزایر اندونزی را بشناسید

سواحل زیبا و نمادین بالی، بدون شک بسیار جذاب هستند؛ ولی اندونزی بیش از ۱۷ هزار جزیره کوچک و بزرگ دارد که بالی، تنها گوشه‌ای از زیبایی‌هایی این جزایر را نشان می‌دهد.

اندونزی بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر دنیا است. هیچ کشوری به اندازه اندونزی، جزیره ندارد. این جزایر در مسیری طولانی در مجاورت استوا قرار دارند. جزایر زیبای اندونزی، جذابیت‌های طبیعی فراوانی دارند. برخی از این جزایر به‌عنوان مقصدی ایده‌آل و محبوب برای موج سواری مشهور‌اند، برخی دیگر را به‌خاطر گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در آن‌ها می‌شناسند.

فرقی نمی‌کند که کدام جزیره را برای دیدن انتخاب کنید، مناظر پانوراما از شگفتی‌های طبیعت بکر، نقطه اشتراک همه این جزیره‌ها است. چشم‌اندازهای زیبای اقیانوسی در کنار تپه‌های پوشیده از پوشش گیاهی سرسبز و انبوه، حیات وحش منحصربه‌فرد و میراث فرهنگی متنوع و متفاوت تنها گوشه‌ای از جذابیت‌های این جزایر دیدنی است.

اگر دوست دارید به اندونزی سفر کنید و این جزایر بکر را از نزدیک ببینید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تور اندونزی را جست‌وجو کنید. متنوع‌ترین تورها از معتبرترین آژانس‌های گردشگری را می‌توانید از طریق کجارو مقایسه و ارزان‌ترین و مناسب‌ترین تور را برای شرایط خود پیدا کنید.

آفر تور اندونزی

در ادامه با ۲۱ جزیره زیبای اندونزی آشنا می‌شوید.

بلیتونگ

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره شگفت‌انگیز در شرق سوماترا قرار دارد و با صخره‌های گرانیتی زیبایش شناخته می‌شود که سواحل شنی سفید، آن را پنهان می‌کند. با وجود اینکه بیشتر گردشگران در این جزیره وقت خود را در سواحل زیبای آن می‌گذارند و مشغول عکاسی می‌شوند؛ ولی این جزیره غیر از سواحل دیدنی و جذاب، دارای معماری استعماری بسیار دیدنی و یک بندرگاه قدیمی دنج است. گردشگران در این جزیره می‌توانند کمی از سواحل فاصله بگیرند و یک فانوس دریایی قرن نوزدهمی را تماشا کنند.

در مجموع هر آنچه که از یک مقصد گردشگری انتظار دارید در این جزیره پیدا می‌شود. از آثار تاریخی گرفته تا تفریحات ساحلی.

لومبوک

زیباترین جزایر اندونزی

لومبوک را می‌توان خواهر جزیره بالی نامید؛ ولی فضایی دنج‌تر و آرام‌تر از بالی دارد. این جزیره به اندازه‌ی بالی، دیدنی‌های جذاب دارد. البته در سال‌های اخیر تعداد گردشگران لومبوک نیز دائما در حال افزایش است چون گردشگران زیادی برای فرار از شلوغی بالی به لومبوک سفر می‌کنند.

این جزیره دارای تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌ها است؛ از ارتفاعات گرفته تا سواحل دیدنی، جنگل، معبد و حتی شهرهای تاریخی. بیشتر سواحل زیبای این جزیره بهشت موج سواران است به‌خصوص برای کسانی که ترجیح می‌دهند در محیط دنج‌تر و خلوت‌تری تفریح کنند. کوه زیبای رینجانی، که یک دریاچه آبی‌رنگ نمادین بر فراز آن خودنمایی می‌کند، مقصدی محبوب برای کوهنوردان است.

جزایر گیلی

زیباترین جزایر اندونزی

جزایر گیلی از سه جزیره کوچک تشکیل شده‌اند. بزرگ‌ترین جزیره از بین این سه جزیره گیلی تراوانگان نام دارد که مدرن‌ترین آن‌ها است و آن را به‌خاطر کافه‌های ساحلی جذاب و محیط پرجنب‌وجوش می‌شناسند. جزیره گیلی منو، دنج‌تر و آرام‌تر است و به یک مقصد عالی برای ماه عسل تبدیل شده است. گیلی ایر، بهشتی برای علاقه‌مندان به ماجراجویی است. دنیای زیر آب این جزیره میزبان تعدادی از نایاب‌ترین و حتی‌ خطرناک‌ترین گونه‌های دریایی است. این جزایر با اینکه تنوع زیادی از نظر ویژگی‌های محیطی و جاذبه‌ها دارند؛ ولی می‌توانید آن‌ها را هم زمان با هم در سفری کوتاه ببینید چون فواصل آن‌ها بسیار نزدیک است.

فلورس

زیباترین جزایر اندونزی

نام این جزیره از روی کلمه‌ای پرتغالی به معنای «گل‌ها» انتخاب شده است. این جزیره کوچک و زیبا در نوزا تنگارای شرقی قرار دارد. این جزیره از نظر شگفتی‌های طبیعی بسیار خاص و دیدنی است، مثلا دارای ارتفاعات، سواحل زیبا و دریاچه سه رنگ کلیموتو است؛ ولی آن‌چیزی که فلورس را از سایر جزیره‌ها برای گردشگران متمایز می‌کند، فرهنگ متفاوت منطقه است.

جزیره فلورس، میزبان تعداد زیادی از گروه‌های قومی است که هر کدام آداب‌ورسوم و فرهنگ خاص خود را دارند. یکی از تفریحات جالب گردشگران در این جزیره اقامت نزد اهالی و تجربه کردن سبک زندگی آن‌ها است. به‌خصوص در دهکده‌های مشهوری چون Wae Rebo که چشم‌اندازهای کوهستانی بسیار زیبا و خانه‌های سنتی دیدنی و زیبایی دارد.

جزیره کومودو

زیباترین جزایر اندونزی

در این جزیره زیبای اندونزی، پارک ژوراسیک را در واقعیت تجربه خواید کرد. این جزیره خانه اژدهای کومودو است، یک مارمولک غول پیکر مشهور که طعمه‌هایی به بزرگی بوفالوی آبی دارد. علاوه بر این مخلوق شگفت‌انگیز، چشم‌انداز طبیعی تپه‌ها و ساحل جزیره کومودو به تنهایی گوشه‌ای از زیبایی‌هایی است که ثابت می‌کند چرا این جزیره به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب، به شهرت رسیده است. اقامتگاه‌های مجلل و قایق‌های تفریحی لوکس، از دیگر امکانات این جزیره دیدنی است.

جزیره پادار

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره بخشی از پارک ملی کومودو است. این پارک ملی بسیار وسیع است و جزایر متعددی را در بر می‌گیرد. بر خلاف جزیره مشهور کومودو، این جزیره غیرمسکونی بسیار دنج، بکر و آرام است. هیچ چیزی جز چشم‌اندازهای تپه‌ای سرسبز و زیبا ندارد. بخش زیادی از این جزیره هنوز هم جزو قلمروهای ناشناخته است و کسی به آن‌ها پا نگذاشته است؛ ولی یک خلیج زیبا دارد که روزبه‌روز بیشتر از قبل، توجه مردم و گردشگران را جلب می‌کند و گردشگران زیادی به شوق ثبت عکس‌های خیره‌کننده از طبیعت زیبای این منطقه، به جزیره پادار سفر می‌کنند.

جزیره بالی

زیباترین جزایر اندونزی

همه می‌دانند که بالی یکی از زیباترین جزایری است که در طول سفر به اندونزی می‌توانید از آن دیدن کنید. حتی در کل دنیا نیز این جزیره به‌خاطر زیبایی‌های طبیعی خود، بسیار شهرت دارد و یک بهشت استوایی واقعی است. به مرور زمان و در سال‌های اخیر به دنبال کشف جاذبه‌های جدید، حضور مهاجرانی از گوشه و کنار دنیا و امکانات و اقامتگاه‌های لوکس و در سطح جهانی، زیبایی و جذابیت این جزیره افزایش پیدا کرده است.

سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا به بالی سفر می‌کنند. بالی برای هر گردشگر با هر سلیقه‌ای، جاذبه‌ای برای ارائه دارد. از زیبایی‌های طبیعی گرفته تا غذاهای متنوع، از کارگاه‌های فرهنگی و هنری گرفته تا مراکز خرید. حتی کسانی که مرتب به بالی سفر می‌کنند، هر بار در سفر به این جزیره دیدنی، جاذبه‌ی جدیدی کشف می‌کنند و بسیاری از آن‌ها تصمیم‌ می‌گیرند که برای همیشه در این جزیره زیبا زندگی کنند. ماجراجویی‌های تمام نشدنی و زیبایی‌های طبیعی چشمگیر، دو عامل اصلی محبوبیت بالی در کل دنیا است.

جزایر نوزا

زیباترین جزایر اندونزی

این رشته جزایر از سه جزیره تشکیل شده است که در نزدیکی بالی قرار دارند. جاذبه‌های طبیعی، مهم‌ترین دلیل جذب گردشگران به این جزیره است. اسم این سه جزیره عبارت است از نوزا پنیدا، نوزا لمبونگان و نوزا کنینگان که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند؛ ولی همه‌ی آن‌ها مناظر زیر آب بسیار چشمگیر و خاصی دارند و زیر اقیانوس آرام و بی‌کران، دنیایی از جاذبه‌های دیدنی و موجودات جذاب را به نمایش می‌گذارند.

این جزایر مقصدی عالی برای غواصی و انواع ورزش‌های آبی هستند. البته فعالیت‌های تفریحی جذاب دیگری مثل پرش از صخره‌ها و گشت و گذار در سواحل بکر هم در این مجموعه جزیره‌ها وجود دارد که گردشگران می‌تواند از تفریحات متنوع آن لذت ببرند.

جزایر منتاوای

زیباترین جزایر اندونزی

این مجمع‌الجزایر در نزدیکی سواحل غربی سوماترا قرار دارد و بهشت موج‌سواری است که در کل دنیا شهرت دارد. موج‌سواران با سطوح مختلف آمادگی و مهارت، به اینجا سر می‌زنند و به‌خاطر امواج بلند که تا ۴ متر و نیم هم می‌رسد به این محدوده سفر می‌کنند.

این جزایر از نظر ویژگی‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این ویژگی‌ها، تنوع زیستی دنیای زیر آب است. انواع دلفین و لاک‌پشت‌های دریایی در این محدوده زندگی می‌کنند. حتی اگر علاقه‌مند به تفریحات آبی نباشید، جاذبه‌ها و تفریحات زیادی در این مجمع‌الجزایر وجود دارد که شما را سرگرم نگه می‌دارد؛ از استراحت در ساحل گرفته تا گشت و گذار در جنگل‌های بارانی استوایی، از کشف دهکده‌های کوچک و بزرگ تا آشنایی با آداب و رسوم قبیله منتاوای.

جزیره Weh

زیباترین جزایر اندونزی

موقعیت جغرافیایی دور از دسترس این جزیره زیبا، آن را از هجوم تعداد زیادی گردشگر حفظ کرده است. اینجا غربی‌ترین نقطه اندونزی است. سواحل شنی سفید و آب‌های زلال و شفاف از مهم‌ترین ویژگی‌های سواحل این منطقه است. البته غیر از ساحل و دریا، این جزیره جاذبه‌های دیگری هم دارد که ارزش وقت گذاشتن و سفر کردن داشته باشد.

این جزیره یک مقصد عالی برای غواصی است. حیات وحش منطقه بسیار دیدنی و جذاب و منحصربه‌فرد است. محیط آن بکر و دست نخورده است؛ ولی به این معنا نیست که امکانات کافی ندارد. در این جزیره گردشگران می‌توانند در کلبه‌های جذاب اقامت کنند و در رستوران‌های ساحلی غذا بخورند. می‌توانند هنگام خوردن لذیذترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی، از تابش آفتاب لذت ببرند.

جزیره بینتان

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره به یک مقصد تفریحی جذاب برای اهالی سنگاپور تبدیل شده است و از طریق یک مسیر یک ساعته با فرابر تا سنگاپور فاصله دارد. با وجود امکانات خارجی و جمعیت انگلیسی زبان، این جزیره جزو مقصدهای محبوب سفر در اندونزی است. به‌خاطر شهرت این جزیره در خارج از اندونزی، جزیره بینتان به‌عنوان جواهر گردشگری در سوماترا شناخته می‌شود و حال و هوای آن با سایر جزایر، تفاوت دارد.

اقامتگاه‌ها و ریزورت‌های لوکس و مجلل و فعالیت‌های تفریحی مدرن و جذاب در سرتاسر جزیره پیدا می‌شود.

جزیره کاریمونجاوا

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره، رشته‌ای از چند جزیره کوچک است که در نزدیکی سواحل جاوه مرکزی قرار دارند. اینجا میزبان صخره‌های مرجانی دیدنی، جنگل‌های بارانی مانگرو و تنوع زیستی بسیار غنی است که گونه‌های نایاب و حفاظت شده در آن پیدا می‌شود.

در این جزیره مثل اکثر جزایر شمالی جاوه، سواحل دارای موج‌های آرام هستند، به همین دلیل اینجا فرصت مناسبی برای غواصان تازه‌کار است. این مجموعه از پنج جزیره مسکونی و تعادی جزیره غیرمسکونی تشکیل شده است. نه تنها اینجا از دیدن سواحل شنی زیبا لذت می‌برید، بلکه با فرهنگ‌های مختلف و جذابی آشنا می‌شوید.

جزیره Ternate

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره در یکی از مناطقی از اندونزی واقع شده است که کمترین مسافر و گردشگر را دارد. این جزیره زمانی بخش مهمی از یک مسیر تجاری در دوران استعمار بود. این دوره از تاریخ باعث شده که امروزه ساختمان‌های تاریخی و قلعه‌های قدیمی زیادی در این جزیره وجود داشته باشد که بسیار دیدنی و جذاب هستند.

در حالی که این بناهای نمادین بر جذابیت فرهنگی این جزیره افزوده‌اند، زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعی مهم‌ترین دلیلی است که توجه گردشگران را به این جزیره جلب می‌کند. بخش‌های زیادی از این جزیره هنوز بکر و دست نخورده و پاک باقی مانده است. به همین دلیل تنوع زیستی دریایی آن حفظ شده است و موقعیت خوبی برای غواصی و لذت بردن از دنیای رنگارنگ زیر آب است.

جزیره میسول

زیباترین جزایر اندونزی

جزیره میسول به‌خاطر چشم‌اندازهای نفس‌گیری که دارد از دیگر جزایر منطقه Raja Ampat، متمایزتر است. پوشش گیاهی سرسبز و انبوه و آب‌های لاجوردی، از بخش‌های جدانشدنی و جذاب این جزیره است و سواحل شنی سفید در کنار صخره‌های سنگ آهکی، مناظری حیرت‌انگیز خلق کرده‌اند.

تنوع گونه‌های دریایی این منطقه بسیار قابل‌توجه است. علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ نیز دست خالی از این جزیره بیرون نمی‌روند. در این جزیره می‌توانید از غارهای باستانی و همین طور قبایل بومی دیدن کنید و فرهنگ بی‌نظیر آن‌ها را مشاهده کنید.

جزیره وایگئو

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره بزرگ‌ترین جزیره در بهشت استوایی منطقه راجا آمپات است. خطوط ساحلی وسیع، سواحل دیدنی و زیبا، چشم‌اندازهای پانوراما از تالاب‌ها گرفته تا تپه‌های پوشیده از جنگل و فرم‌های صخره‌ای زیبا، از جمله دیدنی‌های این جزیره زیبا است.

این جزیره که از نظر شگفتی‌های طبیعی، بی‌نظیر است، مجموعه‌ای از فعالیت‌های تفریحی جذاب در فضای باز دارد. بخش‌های جنوبی این جزیره به‌خاطر موقعیت‌های بی‌نظیر غواصی و تنوع گونه‌های زیستی، مشهور است. جنگل‌های منطقه پر از گونه‌های متنوع حیات وحش و فرصتی عالی برای تماشای پرندگان است.

جزیره وایاگ

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره در راجا آمپات قرار دارد. گردشگران در این جزیره دیدنی می‌توانند از فرم‌های صخره‌ای جذاب دیدن کنند که در میان آب‌های لاجوردی دریا پراکنده شده است. این صخره‌ها با پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده و منظره‌ای خلق کرده است که از هر طرف به آن بنگرید، جذابیت آن را مشاهده خواهید کرد.

این جزیره از نظر تنوع زیستی نیز بسیار قابل‌توجه است و گونه‌های متنوع حیات وحش در آب‌های منطقه و در جنگل‌های آن زندگی می‌کنند.

جزایر دراوان

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره‌ها تقریبا به‌تازگی به‌عنوان مقصد گردشگری کشف شده‌اند؛ بهشت‌هایی استوایی که به سرعت مورد توجه قرار گرفتند و در بین گردشگران به‌خاطر زیبایی فوق‌العاده و حیات وحش بی‌نظیر به شهرت رسیدند. این مجموعه از شش جزیره کوچک تشکیل شده است که هر کدام جذابیت و ویژگی‌های خاصی دارند.

ماجراجویی در این جزایر فرصت‌های زیادی در اختیار گردشگران می‌گذارد. تفریحاتی چون غواصی، قایق‌سواری در دریاچه، گشت و گذار در غارهای دریایی و استراحت و تفریح در ریزورت‌های لوکس، شنا در دریاچه عروس‌های دریایی، تنها گوشه کوچکی از جذابیت‌های این جزایر دیدنی است.

جزیره تیدونگ

زیباترین جزایر اندونزی

تیدونگ یکی از جزایر مسکونی واقع در مجمع‌الجزایر هزار جزیره جاکارتا است. به‌خاطر جوامعی که در این منطقه زندگی می‌کنند سفر به این جزیره و اطراف این بهشت دورافتاده استوایی، تجربه‌ای جذاب و متفاوت خواهد بود. پل جمباتان سینتا، یک پل ۸۰۰ متری است که زمین اصلی را به جزیره کوچک‌تری به نام تیدونگ کوچک متصل می‌کند که این جزیره میزبان چشم‌اندازهای بسیار زیبایی است که به ندرت در زندگی امکان مشاهده آن وجود دارد. برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و هیجان نیز تفریحاتی مثل پرش از پل وجود دارد.

جزیره سومبا

زیباترین جزایر اندونزی

در سال‌های اخیر، جزیره سومبا در نقشه گردشگری اندونزی جایگاه خود را پیدا کرده است. این جزیره قبلا ناشناخته و بسیار خلوت بود و معمولا توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شد. عدم شهرت این جزیره باعث شده که طبیعت بی‌نظیر و بکر آن، دست نخورده باقی بماند و در خالص‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشد. امروزه، ماجراجویان و دوستداران هیجان دوست دارند به این جزیره سر بزنند و از درخت‌های خاص در کنار سواحل Walakiri و تالاب شفاف Walakiri و گشت و گذار در پارک ملی Laiwangi Wanggameti لذت ببرند.

جزیره موروتای

زیباترین جزایر اندونزی

این جزیره در شرق اندونزی در منطقه‌ای دوردست قرار دارد و همین دوردست بودن باعث شده است که گردشگران کمتری از آن دیدن کنند؛ ولی کسانی که این فرصت را داشته‌اند تا به این جزایر دیدنی سفر کنند، همگی تصدیق می‌کنند که این جزیره بهشتی در روی زمین است. سواحل بکر و مخفی، جزایر کوچک دورافتاده و فرصت‌های بی‌نظیر و بی‌نهایت غواصی باعث شده که این جا یک بهشت استوایی جذاب باشد.

شاید یکی از خاص‌ترین جنبه‌های این جزیره در طول تاریخ، جایگاه استراتژیک آن در جریان جنگ جهانی دوم باشد. امروزه بناهای تاریخی زیادی در این جزیره وجود دارد که به جاذبه‌های مشهور و جذاب گردشگری تبدیل شده‌اند. از لاشه هواپیمای غرق شده گرفته تا جیپ‌های قدیمی و ادوات جنگی، آثار زیادی از گذشته این جزیره به جامانده است که داستان و تاریخچه آن را بازگو می‌کند.

جزایر واکاتوبی

زیباترین جزایر اندونزی

جزایر واکاتوبی برای مدت چند دهه، به‌عنوان یکی از مشهورترین مکان‌های غواصی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند. این جزایر به‌خاطر زندگی دریایی متنوع و رنگارنگ، تحسین‌شده و محبوب هستند. جزایر واکاتوبی سایت‌های غواصی متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها محل زندگی دسته‌ای خاص از آبزیان مثلا انواع ماهی، مرجان، جلبک‌های دریایی و انواع موجودات دریایی دیگر است.

این جزایر در مثلث مرجانی قرار دارند، جایی که به‌خاطر تنوع زیستی بسیار مشهور است و آن را با نام نیروانای دنیای زیر آب می‌شناسند. با وجود این شهرت و محبوبیت، هنوز هم نسبتا آرام و دنج است و نسبت به سایر مقصدهای غواصی در اندونزی، خلوت‌تر است. این خلوت بودن بیشتر به‌خاطر موقعیت جغرافیایی این جزیره است که تقریبا دورافتاده است. به همین دلیل، این جزایر برای غواصانی مناسب است که دوست دارند غواصی در محیط‌های خلوت و آرام و سفر به جزایر خلوت را تجربه کنند.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه