چگونگی خرید لوستر و لوستر مدرن

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
چگونگی خرید لوستر و لوستر مدرن

لوستر مدرن به‌عنوان یکی از المان‌های مهم طراحی اماکن محسوب می­‌گردد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اهمیت تهیه لوستر مدرن:

بعلت ضرورت استفاده از منابع نوری در بیشتر فضاها؛ حضور این المان در بسیاری از امکان امری اجتناب‌ ناپذیر است. شاید بتوان عنوان کرد تهیه یک لوستر مدرن، محبوب‌ترین علاقه‌مندی هر کاربر در جهت تهیه تجهیزات روشنایی است.

لوستر-مدرن

علاوه بر رسالت نوارنی نمودن فضا توسط لوستر، زیبا و شیک بودن آن نیز موضوعی است که مصرف­کننده در هنگام تصمیم به خرید این وسیله مدنظر خود قرار می‌دهد. استفاده از لوستر در فضاهای گسترده­ای از منزل نظیر آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاقهای نشیمن و خواب و نیز استفاده در فضاهای باز نظیر بالکن و آلاچیق­ها در سطح گسترده­ای انجام می­گیرد.

بکارگیری یک لوستر مدرن و شیک می­تواند علاوه بر ایجاد روشنایی در محیط به‌منظور خلق یک محیط زیبا و جذاب نیز مورد استفاده قرار گیرد. استفاده گسترده از لوستر در رستورانها، هتلها و اماکن عمومی نیز سبب شده است که واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها تولید کننده این محصول در جهت تولید لوستر مدرن مطابق با سلایق و فن­اوری‌های نوین اقدام کنند. 

لوستر-ریموت

عنوان لوستر مدرن به هیچ عنوان تداعی کننده این موضوع نخواهد بود که استفاده از طرحهای سنتی و ملی در این نوع لوسترها انجام نمی‌گیرد. بلکه باید توجه داشت که در خلق یک لوستر مدرن توجه به فرهنگ، آداب و علایق مصرف¬کننده باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد. چنانچه بخواهیم تعریفی از مفهوم لوستر مدرن داشته باشیم می‌توان چنین اذعان کرد که به هر لوستری که غیر از لوسترهای کلاسیک و کریستالی که از ابزار ساده و طراحی‌های بروز استفاده شود، لوستر مدرن گفته می‌شود. از منظر دیگر با توجه به ظهور فن‌آواریهای نوین در تولید لوستر، چنانچه از هر نوع نوآوری و خصوصیت فنی جدید در تولید لوستر استفاده شود؛ می¬توان به نتیجه تولید؛ لوستر مدرن گفت. استفاده از ریموتهای کنترل برای روشن و خاموش کردن لوستر مدرن و نیز استفاده از لامپهای ویژه ال ای دی می‌تواند از فن‌آوریهای جدیدی باشد که در تولید لوستر مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکاتی که باید در خرید لوستر به آن توجه داشت

قطعا موضوع بودجه اولین موضوعی خواهد بود که در تهیه یک لوستر مدرن می‌تواند در تصمیم به خرید مصرف‌کننده موثر واقع گردد. در حال حاضر کارخانجات تولید کننده لوستر تنوع بسیار زیادی از تولیدات این محصول را منطبق با بودجه‌های متناسب با امکان مصرف‌کنندگان تولید و عرضه می‌کنند. میزان روشنایی مورد نیاز محل از موضوعات مهمی است که در تعیین نوع لوستر مورد نیاز موثر است. این موضوع در لوسترهای کلاسیک و مدرن بر اساس تعداد شعله یا منبع نوری تعیین می‌گردد. همچنین استفاده از فن‌آوری‌هایی نظیر استفاده از لامپهای ال ای دی و غیره نیز می‌تواند در این موضوع موثر باشد. نوع و طرح دکوراسیون محل نیز از مواردی است که باید در خرید لوستر مدرن به آن توجه داشت. چراکه باید لوستر سازگاری کاملی با طراحی دکوراسیون محل داشته باشد. موضوع اصلی که در دکوراسیون می‌تواند موثر باشد، جنس لوستر است که باید از المانها سازگار با عواملی چون رنگ دیوار، کاغذدیواری، پرده‌ها و سایر وسایل در این زمینه استفاده کرد.

لوستر-جدید-زیبا

طرح لوستر مدرن وابسته به محل قرار گیری نیز تعیین می‌گردد. قطعا لوستری مدرن مورد استفاده در آشپزخانه برای استفاده در اتاق پذیرایی مناسب نخواهد بود. در حال حاضر کارخانجات تولید کننده، لوسترهای سازگار با هر محل با عنوان همان محل را عرضه می‌کنند. به‌طور مثال لوسترهای ویژه آشپزخانه با عنوان لوستر آشپزخانه عرضه می‌گردد که این موضوع می‌تواند در تصمیم به خرید دقیق مصرف‌کننده موثر باشد. گرچه از لوستر هر مکان بسته به نیاز و شرایط محیط می‌توان در محل دیگر نیز استفاده کرد. با عنایت به توجه کدبانوهای ایرانی به نظافت، طراحی لوستر مدرن باید بصورتی باشد که امکان تنظیف آن بسهولت میسر باشد. چراکه لوستر به‌علت قرار گیری در ارتفاع خاص دائما در معرض گردوغبار موجود در محل است. جایگزینی لوسترهای شیشه‌ای کلاسیک با لوستر مدرن توانسته است در حد زیادی این موضوع را پشتیبانی کند. ارتفاع سقف و نیز تناسب ابعاد لوستر با فضای محیط از مواردی دیگری هستند که باید در تهیه یک لوستر مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گیرد. استفاده از لوسترهایی با ابعاد بزرگ برای اتاقها و اماکنی که دارای ارتفاع سقفی بالاتری هستند می‌تواند شکوه و جلوه زیبایی در محل خلق کند.

مناسبترین لوستر سقفی مدرن:

لوسترها بر اساس محل استقرار روی دیوار به دو صورت دیواری و سقفی تولید و عرضه می‌گردند. استفاده از لوستر سقفی بعلت امکان پوشش نوری بیشتر از رواج بیشتری برخوردار است. از لوسترهای دیواری علاوه بر تامین نور محل، به‌عنوان ابزاری تزیینی در دکوراسیون اماکن استفاده می‌گردد.

جنس لوسترهای سقفی بیشتر از کروم، نیکل، برنج و اسیل یا تلفیقی از این مواد می­باشد. که علاوه بر مقاومت و دوام، زیبایی خاصی را نیز به محصول می‌­بخشد. یکی از پارامترهایی که در خرید لوستر سقفی مدرن علاوه بر موارد مورد اشاره باید مورد توجه قرار گیرد وزن لوستر است که باید متناسب با سازه و مقاومت سقف محل باشد. 

در برخی مواقع ممکن است بر اساس صلاحدید طراح دکوراتیو از لوستر مدرن سقفی با نور کم برای زیبایی محل استفاده گردد در اینصورت برای جبران موضوع تامین نور از المانها کمکی نظیر لامپهای ال ای دی به‌صورت مخفی می‌توان استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

منبع lustrcenter

دیدگاه