۷ چیزی که فقط در روسیه می‌توانید بخرید

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
۷ چیزی که فقط در روسیه می‌توانید بخرید

روسیه علاوه بر جاهای دیدنی متعدد، سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و جذابی هم دارد که در سفر می‌توانید برای خود و عزیزان‌تان تهیه کنید. امروزه شاید بتوانید این محصولات را در سراسر جهان پیدا کنید، اما بهترین نوع برخی از آن‌ها را فقط باید از روسیه خرید.

جدای از اینکه روسیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای خرید در اروپا محسوب می‌شود (به لطف نرخ ارز فعلی)، این کشور مقصد فوق‌العاده‌ای برای خرید یادگاری‌های منحصربه‌فرد است. البته شما می‌توانید نمونه‌های این وسایل را در سراسر جهان پیدا کنید، اما اینجا چیزهایی معرفی می‌کنیم که بهتر است آن‌ها را از خود روسیه تهیه کنید. اگر در تابستان پیش رو می‌خواهید با تور روسیه به این کشور پهناور و زیبا سفر کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بهترین سوغاتی‌ها و محصولاتی که فقط در روسیه می‌توان پیدا کرد را بشناسید. 

اگر دوست دارید در تابستان به مسکو سفر کنید و از هوای فوق‌العاده مطبوع آن در این فصل لذت ببرید، ما به شما در انتخاب بهترین تور کمک می‌کنیم؛ برای انتخاب تورهای متنوع روسیه، می‌توانید به کمک کجارو تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

ظروف چینی سلطنتی 

ظروف چینی روسی

در طول ۲ قرن، قدیمی‌ترین کارخانه چینی‌سازی روسیه ظروف بسیار زیبایی برای خانواده رومانو (Romanov) تولید می‌کرد و حتی کیفیت فوق‌العاده و بی‌عیب و نقص خود را در دوران حکومت شوروی حفظ کرد؛ در این دوران مقامات دولت از این ظرف‌ها به‌عنوان ابزار تبلیغاتی بصری استفاده می‌کردند.

شما می‌توانید در روسیه از این ظروف چینی تهیه کنید و به‌عنوان یادگاری به خانه‌تان ببرید. 

شال و روسری روسی

شال روسی

چند نوع شال روسی وجود دارد، اما همه آن‌ها هم از نظر زیبایی ظاهری و هم تبعیت از سنت‌ها، فوق‌العاده‌اند

چند نوع شال روسی وجود دارد، اما همه آن‌ها هم از نظر زیبایی ظاهری و و هم تبعیت از سنت‌ها، فوق‌العاده‌اند. شال‌های Pavloposadskie که اسم آن برگرفته از اسم شهری است که در آن، این شال‌ها تولید می‌شود، به‌خاطر الگوی گل‌های خوش‌رنگ و همچنین اصالت‌‌شان شهرت دارد؛ چون این شال‌ها دقیقا شکل همان‌هایی است که دو قرن پیش زنان روسی به سر می‌کردند.

اگر به دنبال چیزی هستید که در شب‌های سرد زمستان گرم نگه‌تان دارد، حتما باید یکی از شال‌های Orenburg را بخرید. این شال‌ها که از پشم بز تهیه می‌شود، تورهای بافته شده در الگوهای پیچیده و ظریف هستند. شما می‌توانید در مراسم‌های عروسی از این شال‌ها استفاده کنید. 

سرامیک‌های Gzhel 

سرامیک های روسی

این سرامیک‌های آبی و سفید که از سال ۱۸۰۲ در حومه مسکو تهیه می‌شود، مسلما یکی از برجسته‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از سفر به روسیه با خود بیاورید. این قطعات سرامیکی با رنگ‌های ملایم، طرح‌های گل‌دار و ظاهری زیبا و فریبنده، در هر شکلی که باشند، جذاب هستند. اگرچه این ظروف را امروزه می‌توانید در سراسر جهان تهیه کنید، اما بهتر است آن‌ها را از خاستگاه اصلی‌اش و با بهترین کیفیت بخرید. 

نقاشی‌های مینیاتوری پالخ

نقاشی های مینیاتوری پالخ روسیه

قدمت نقاشی‌های سنتی روی چوب روسی که با نام پالخ (Palekh) شناخته می‌شود، به قرن ۱۲ میلادی بازمی‌گردد و هنوز هم در برخی از روستاهای این کشور رواج دارد. خلق نقاشی‌های مینیاتوری زیبا روی جعبه‌های جواهرات چوبی زمان و تلاش زیادی می‌برد و یک هدیه فوق‌العاده برای عزیزان‌تان خلق می‌کند. 

وسایل تزئینی و کپی Faberge 

وسایل تزئینی Faberge 

در اصل این تخم مرغ‌ها از طلا یا نقره ساخته می‌شوند و با یشم سبز، مروارید، عاج، یاقوت یا الماس تزئین می‌شوند

تخم‌مرغ‌های شگفت‌آور عید پاک که جواهرساز اهل سن پترزبورگ، «Karl Gustav Faberge»، برای شاهان روسی می‌ساخت، در موزه آرمیتاژ توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. امروزه شما می‌توانید کپی‌هایی از این آثار هنری را از سراسر روسیه خریداری کنید.

در اصل این تخم مرغ‌ها از طلا یا نقره ساخته می‌شوند و با یشم سبز، مروارید، عاج، یاقوت یا الماس تزئین می‌شوند، اما نسخه‌های تقلبی آن‌ها بسیار ارزان‌تر از اصل‌شان است و گزینه مناسبی برای خرید یادگاری و هدیه از سفر به روسیه برای عزیزان‌تان محسوب می‌شود. 

شکلات روسی

شکلات روسی

وقتی که از شکلات حرف می‌زنیم، شاید اولین چیزی که به ذهن‌تان برسد، بلژیک است، اما روس‌ها نیز سنت غنی‌ای در صنعت شکلات‌سازی دارند. قبل از انقلاب، شکلات‌سازی آبریکوسو (Abrikosov) و پسرانش حدود ۸۰۰ نوع شکلات تولید می‌کردند. حتی امروزه نیز انتخاب‌های گسترده‌ای در مغازه‌های شکلات‌فروشی روسیه پیش روی شما است، اما اگر اولین بارتان است که به روسیه سفر می‌کنید، حتما به شکلات‌فروشی‌های معتبری مثل «Alenka» و «Babaevsky» بروید و از محصولات آن‌ها بخرید. 

خوراک فضانوردان

خوراک فضانوردان روسی

خوراک فضانوردان روسی یکی از مزایا و امتیازات رقابت فضایی این کشور و سرمایه‌گذاری هنگفت اتحاد جماهیر شوروی در برنامه فضایی محسوب می‌شود

خوراک فضانوردان روسی یکی از مزایا و امتیازات رقابت فضایی این کشور و سرمایه‌گذاری هنگفت اتحاد جماهیر شوروی در برنامه فضایی محسوب می‌شود. خوراک فضانوردان که با حمایت علمی و توسط آزمایشگاه خوراک فضانوردان تولید شد، خوشمزه است و با مواد طبیعی تهیه می‌شود و امروزه بسته‌بندی‌های زیبایی نیز دارد.

تمامی این عوامل باعث شده‌اند که این محصول، به یکی از بهترین سوغاتی‌های روسیه تبدیل شود؛ شما می‌توانید این محصول را از دستگاه‌های فروش خودکار در موزه «Buran» یا غرفه ۲۶ پارک VDNKh و ایستگاه‌های متروی مسکو تهیه کنید. پس اگر با تور مسکو عازم این شهر شدید و به تماشای ایستگاه‌های متروی زیبای آن رفتید، حتما یکی از این خوراکی‌های خوشمزه را بخرید و نوش جان کنید. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه