قبرستان ۴۵۰۰ ساله در اهرام جیزه مصر کشف شد

مینا رهبری
مینا رهبری سه شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
قبرستان ۴۵۰۰ ساله در اهرام جیزه مصر کشف شد

باستان‌شناسان در حفاری‌های جدید خود در اطراف اهرام جیزه، یک قبرستان قدیمی کشف کرده‌اند که قدمت آن به ۴۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

یک قبرستان ۴۵۰۰ ساله در اهرام مشهور جیزه مصر، در جنوب شرقی فلات جیزه، کشف شده است. وزارت ابنیه و آثار باستانی مصر اعلام کرده است که در طول حفاری‌های انجام‌شده در این منطقه، تعدادی از مقبره‌های فراعنه کشف شد. 

اهرام جیزه مصر

یکی از قدیمی‌ترین مقبره‌های سنگ آهکی در این گورستان کشف شده است که بقایای ۲ نفر از سلسله پنجم در آن قرار دارد

یکی از قدیمی‌ترین مقبره‌های سنگ آهکی در این گورستان کشف شده است که بقایای ۲ نفر از سلسله پنجم در آن قرار دارد. تابوت‌های سنگ آهکی آن‌ها سالم مانده است و نام یکی «بهنویی-کا» (Behnui-Ka) بود و دیگری «نوی» (Nwi).

بهونی-کا ۷ لقب داشت: کاهن، قاضی، تطهیرکننده پادشاهان خفرع، Userkaf و Niuserre، کاهن الهه مات (Maat) و مقم ارشد حقوقی در دادگاه. نوی ۵ لقب داشت، از جمله رئیس دولت بزرگ، ناظر سکونتگاه‌های جدید، تطهیرکننده پادشاه خفرع، فرعونی که دستور ساخت یکی از اهرام جیزه را داده بود. 

اهرام جیزه مصر

آنالیز مصنوعات مقبره و کتیبه‌های ناخوانا نشان داد که این افراد حدود ۴۵۰۰ سال قبل زندگی می‌کردند

آنالیز مصنوعات مقبره و کتیبه‌های ناخوانا نشان داد که این افراد حدود ۴۵۰۰ سال قبل زندگی می‌کردند. این گورستان حدود ۲۶۰۰ سال قبل دوباره مورد استفاده قرار گرفته و چند نفر اینجا دفن شده‌اند.

مصنوعات و اشیای مختلفی در گورستان کشف شد که از آن جمله می‌توان به مجسمه سنگ آهکی، کتیبه‌های سنگی و ماسک‌های چوبی و سفالی اشاره کرد. این گورستان تازه کشف‌شده، در کنار قبرستانی قرار دارد که بقایای اجساد افرادی که اهرام جیزه را ساخته‌اند، در آن‌ها قرار دارد که اصطلاحا به آن‌ها «مقبره‌های نفرین‌شده» می‌گویند. 

تحقیقات در این گورستان تازه کشف‌شده ادامه دارد و انتظار می‌رود اکتشافات جدیدی هم به دست آید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه