بایکوت گردشگری گرجستان از جانب روس‌ها باعث نگرانی مقامات گرجی شده است

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان یکشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
بایکوت گردشگری گرجستان از جانب روس‌ها باعث نگرانی مقامات گرجی شده است

افزایش تنش‌ها و بایکوت صنعت گردشگری گرجستان از جانب روس‌ها، مقامات و فعالان عرصه گردشگری این کشور را نگران کرده است.

تفلیس، پایتخت گرجستان، در آغاز فصل اوج گردشگری خود قرار دارد و تورهای گرجستان در این فصل با استقبال خوبی از طرف گردشگران مواجه می‌شوند؛ با این وجود این شهر به دلیل افزایش تنش‌ها با روسیه، بخش زیادی از مسافران خود را از دست داده است؛ چرا که مسافران روسی یکی از مهم‌ترین منابع تامین گردشگر در گرجستان بودند. ولادیمیر پویتن، رئیس‌جمهوری روسیه در حکمی تمام پروازها به مقصد گرجستان را لغو کرده و از گردشگران روسی خواسته تا این کشور را ترک کنند.

انجمن مجریان تور روسیه اعلام کرد در حال حاضر ۵ تا ۷ هزار گردشگر روسی ازطرف تورهای مسافرتی مختلف در گرجستان حضور دارند و بیش از سه برابر این عدد هم به صورت شخصی به این کشور سفر می‌کنند.

در پی حضور نماینده‌ای از مجلس روسیه در پارلمان گرجستان و تجمع هزاران نفر از معترضان گرجستانی در اطراف ساختمان پارلمان باعث شد پوتین دستور لغو تمام پروازها به سمت گرجستان را صادر کند.

سرگئی گاوریلوف، نماینده مجلس دومای روسیه، برای شرکت در جلسه مجمع نمایندگان پارلمان کشورهای ارتدوکس به گرجستان سفر کرده بود؛ اما حضور او در جایگاه ریاست پارلمان گرجستان حین سخنرانی در این پارلمان، باعث اعتراض‌های گسترده‌ای در گرجستان شده که روسیه را «اشغالگر» می‌خواند.

شمار گردشگران روس در کشور گرجستان از سال ۲۰۰۱ تا کنون هر ساله با رشد مستمری همراه بوده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه