طرح اصفهان ۲۰۲۰ چیست؟

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
طرح اصفهان ۲۰۲۰ چیست؟

طرح اصفهان ۲۰۲۰ با در نظر گرفتن دیدگاه‌های فعالان گردشگری و شهروندان، تا سال ۲۰۲۰ این شهر را در مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های گردشگری قرار می‌دهد.

طرح اصفهان ۲۰۲۰ با تاکید بر توسعه پایدار شهری و فراصنعتی در اصفهان، در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی هدف‌گذاری شده است.

اجرای رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی در محورهای گردشگری، بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری از پیش‌بینی های این طرح برای اجرای بهتر است.

برگزاری اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و شهرهای مراکز استان‌های کشور در اصفهان باعث شد کلان‌شهرها در حوزه گردشگری کمیته مشورتی تشکیل دهند و در پیشبرد اهداف این حوزه به یکدیگر کمک کنند.

دبیرخانه اجرایی رویداد اصفهان ۲۰۲۰ همزمان آغاز به کار کرد و کلیات طرح اصفهان ۲۰۲۰ در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد.

نوروزی، شهردار اصفهان در این باره گفت:

مدیریت شهری اصفهان در این دوره، از شروع کار خود هفت محور فعالیت را اعلام کرد که گردشگری اولین محور بود.

این پروژه اکنون آغاز شده و اوج تحقق آن برای ارتباط با دنیا در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی است. شهرداری نباید تنها نهاد برای اجرای این طرح باشد و باید از توان و مشارکت بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن این طرح استفاده کنیم.

توسعه گردشگری فراتر از توانایی یک استان است

به گفته نوروزی، نگاه با باید به گونه‌ای باشد که گردشگری محور تمام برنامه‌ها قرار بگیرد. مدیران شهری در حال ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مانند توسعه ترمینال‌ها، خطوط مترو، بهبود حمل و نقل و... هستند؛ اما نمی‌توان با تکیه بر داشته‌های یک استان به گردشری امید داشت. توسعه گردشگری فراتر از توانایی یک استان است و تمام شهرها باید در این زمینه تلاش کنند تا ماندگاری شهروندان در شهرها به‌عنوان توریست افزایش یابد.

نوروزی اعلام کرد:

در اجرای طرح اصفهان ۲۰۲۰ هم اصل را بر مشارکت شهروندان گذاشته ایم. ایده‌ها و طرح‌های آنان را دریافت کرده و حتی طراحی لگو و هویت بصری طرح را به فراخوان گذاشته‌ایم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز از به ثمر نشستن تلاش چند ماهه مجموعه شورای شهر و مدیریت شهری در راستای این طرح برای تعریف سال ۲۰۲۰ به‌عنوان سال طلایی برای ورود اصفهان به مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های واقعی گفت و افزود این طرح به تایید معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در نشست تخصصی «اصفهان ۲۰۲۰ شهر هنر، گردشگری و صنایع دستی» اصفهان ۲۰۲۰ را مصداق گردشگری خلاق دانست و گفت:

ما فاصله زیادی با شاخص‌های گردشگری در دنیا داریم و باید این فاصله را جبران کنیم.

برای سفر به اصفهان در هر زمانی می‌توانید برای انتخاب تورهای اصفهان از کجارو کمک بگیرید. قیمت انواع پکیج‌های آژانس‌ها را با یکدیگر مقایسه و ارزان‌ترین گزینه برای سفرتان را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

منبع مهر

دیدگاه