برندگان مسابقه‌ بیگ پیکچر 2019 معرفی شدند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
برندگان مسابقه‌ بیگ پیکچر 2019 معرفی شدند

مسابقه‌ی عکاسی بیگ پیکچر 2019 از میان بیش از ۶۵۰۰ عکس از عکاسان طراز اول جهان، بهترین‌ها را مشخص و برندگان را معرفی کرد.

مسابقه‌ی عکاسی بیگ پیکچر 2019 با موضوع دنیای طبیعت، بهترین عکس‌های طبیعت از سراسر جهان را معرفی کرد. از گوریلی که درکمال مهربانی، محیط‌بان خود را در آغوش گرفته است تا مراسم جفت‌یابی سیاه‌خروس جزو برندگان امسال بیگ پیکچر هستند.

رقابت امسال باهدف نشان‌دادن تنوع‌زیستی و همچنین افزایش تهدیدات نسبت به دنیای طبیعت برگزار شد که در آن تصاویری از رفتار کمتر دیده‌شده‌ی حیوانات و لحظات ناب طبیعت به‌چشم می‌خورد. بیش از ۶۵۰۰ عکس از عکاسان طراز اول جهان از ۶۷ کشور دنیا در این مسابقه شرکت داشتند. اودون ریکاردسون از ترومسو نروژ، عکاس برنده‌ی جایزه‌ بزرگ بیگ پیکچر شد؛ تصویری حیرت‌انگیز از سیاه‌خروسی که برای جلب توجه جفت ماده درحال انجام حرکات نمایشی است.

مسابقه‌ عکاسی بیگ پیکچر

ریکاردسون سه سال برای گرفتن این عکس وقت گذاشته و آن را «در مرکز توجه‌بودن» نامیده است که نتیجه‌ی خوشایندی را نیز برای خود او رقم زد و او را در مرکز توجه جهان قرار داد. هدف اصلی ریکاردسون، عکاسی از عقاب‌های طلایی باعظمت بود، اما این سیاه‌خروس بارها و بارها به محل عکاسی او بر‌گشت، تااینکه در نهایت جلوی دوربین او احساس راحتی کرد.

مسابقه‌ عکاسی بیگ پیکچر

سوزی استرهاز، از داوران بیگ پیکچر، می‌گوید:

عکس فوق‌العاده‌ای که عنوان جایزه بزرگ مسابقات امسال را از آن خود کرد، تلفیقی از مهارت‌های فنی و هوش خلاقانه است. عکاس به‌نحوی این عکس از نمایش جفت‌یابی سیاه‌خروس را گرفته است که بیننده را با خود به آن صحنه می‌برد. این موضوع نشان می‌دهد که صبر، پشتکار و شناخت عمیق موضوع چطور می‌تواند تصویری معرکه خلق کند.

مسابقه‌ عکاسی بیگ پیکچر

رقابت امسال در چندین بخش انجام شد که عبارت‌اند از: حیات‌وحش خشکی‌زی،‌ حیات بالداران،‌ مناظر طبیعی، مناظر دریایی و گیاهان، حیات آبزیان،‌ هنر طبیعت،‌ انسان و طبیعت. برنده‌ی بخش انسان و طبیعت، عکسی فوق‌العاده احساسی از جیمز گیفورد است که در پرورشگاه گوریل سنکوئی‌کوئی (Senkwekwe Gorilla Orphanage) واقع در پارک ملی ویرونگا در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو گرفته شده است؛ جایی که محیط‌‌بانی به‌نام آندره بائوما هر روز زندگی خود را برای نگهداری از این حیوانات به‌خطر می‌اندازد.

مسابقه‌ عکاسی بیگ پیکچر

گیفورد درباره‌ی این عکس می‌گوید:

از دور مشغول تماشا بودم که یکی از حیوانات تحت مراقبت آندره، او را در آغوش کشید و من این شانس را داشتم که این لحظه‌ی ناب را ثبت کنم. تا آن لحظه چنین رابطه‌ی طبیعی و نزدیکی بین گونه‌های حیات‌وحش و یک انسان ندیده بودم.

مسابقه‌ عکاسی بیگ پیکچر

جایزه‌ی بخش حیات‌وحش خشکی‌زی به میکائیل کوروستلو تعلق یافت که از یک خرس قهوه‌ای بسیار بزرگ که مشغول گرفتن ماهی سالمون در جنوب پناهگاه کامچاتکای روسیه بود، از زیرآب عکس گرفته بود.

در بخش حیات بالداران، عکس پیوتر ناسکرسکی برنده شد که در پارک ملی گرونگوسا (Gorongosa National Park) در موزامبیک از مورچه‌های نجار بالدار کوچکی که روی بستری از بال‌های دورریخته‌شده حرکت می‌کردند، گرفته شده است.

مسابقه‌ عکاسی بیگ پیکچر

کلیه‌ی ۵۰ عکس برنده در نمایشگاه سالانه‌ی عکاسی بیگ‌ پیکچر به‌نمایش درمی‌آید که افتتاحیه‌ی آن در تاریخ ۲۶ ژوئیه‌ی ۲۰۱۹ در آکادمی علوم کالیفرنیا واقع در سان فرانسیسکو خواهد بود. بیگ‌ پیکچر گالری عکس‌های برنده‌ی امسال را در مجله‌ی آنلاین علم و پایداری این آکادمی منتشر کرده است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه