وداع سنگفرش‌ها با شلوغ‌ترین خیابان‌های رم

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
وداع سنگفرش‌ها با شلوغ‌ترین خیابان‌های رم

ازآنجاکه سنگفرش‌های شهر رم فرسوده شده‌ است، مقامات شهری تصمیم گرفته‌اند که سنگفرش‌ برخی از شلوغ‌ترین خیابان‌ها را بردارند و آن‌ها را آسفالت کنند.

سنگفرش خیابان‌ها درست مثل بستنی جلاتو و هنر، از ویژگی‌های بارز شهر رم به‌حساب می‌آید، هرچند که به‌زودی از برخی از مسیرهای اصلی شهر جمع خواهد شد. برای دسترسی راحت‌تر و امکان دوچرخه‌سواری در خیابان‌های قدیمی مرکز شهر، سنگفرش‌های برخی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر رم به‌زودی برداشته شده و آسفالت می‌شوند.

رم

مقامات شهری می‌گویند که بسیاری از این سنگفرش‌ها، مستعمل و قدمتی چندصدساله دارند و به‌همین دلیل دراثر گذر زمان از جای خود بیرون آمده‌ و ناهموار شده‌اند و زیر فشار لاستیک خودروها و کامیون‌ها تکان می‌خوردند و مثل مانع‌های سنگی برای دوچرخه‌سوارها و اسکوتر سوارها هستند.

رم

شهردار رم این هفته اعلام کرد که سنگفرش‌های ۷۰ شاهراه شلوغ دارای ترافیک سنگین نظیر خیابان ناتسیوناله (Via Nazionale)، کوی آونتینو (Viale Aventino) و خیابان شماره چهارم (Via IV Novembre) برداشته و آسفالت می‌شوند تا جابه‌جایی در شهر با سهولت بیشتری انجام شود. به‌منظور حفظ شخصیت تاریخی شهر رم، سنگفرش‌ها به خیابان‌ پیاده‌راه‌های خلوت‌تر نظیر خیابان کوندوتی در نزدیکی پله‌های اسپانیایی منتقل می‌شوند. روبرتو باتو، از اعضای شورای شهر رم، می‌گوید:

کلیه‌ی سنگفرش‌هایی که از این خیابان‌ها برمی‌داریم، در خیابان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌دهیم.

رم

این سنگفرش‌ها اولین‌بار در میدان سن پیترو روی زمین نصب شدند و به‌همین دلیل سنگفرش‌های شهر رم را بانام «sampietrini» می‌شناسند که به‌معنای سن پیترو کوچک است. باوجود مشکلاتی که شاید برای شهر به‌وجود آورده‌اند، همچنان یادآور خیابان‌های پیچ‌درپیچ سنگفرشی رم هستند و بخش مهمی از تاریخ این شهر به‌شمار می‌روند.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور رم را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه