بهترین جاهای دیدنی اندونزی که باید ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
بهترین جاهای دیدنی اندونزی که باید ببینید

اگر از دوستداران ماجراجویی و سفرهای خاص و پرهیجان هستید، بدون شک اندونزی مقصد خوبی برای شما است که به‌لطف جاذبه‌های متعدد می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه‌دارد.

کشور اندونزی، مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۳٫۵۰۰ جزیره، ۳۰۰ قومیت و مناظر طبیعی بی‌شمار است که قطعاً ارزش دیدن دارند. از کوه‌های باعظمت تا معابد باشکوه و سواحل شنی سفید و آتش‌فشان‌های بالی گرفته تا جاکارتا، پایتخت پرجنب‌و‌جوش، و سرزمین‌های بکر سوماترا، هر گوشه‌ای از این سرزمین شگفت‌آور می‌تواند تجربه‌ی جدیدی را به گردشگران هدیه دهد. 

در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین جاهای دیدنی اندونزی را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفرتان به این کشور، برای آشنایی با جاذبه‌های اندونزی و دانستن آدرس و موقعیت جغرافیایی مکان‌های دیدنی، مشاهده تصاویر و خواندن نظرات سایر کاربران در مورد هر کدام از کجارو کمک بگیرید.

فلات دی‌ینگ

اندونزی

فلات دی‌ینگ (Dieng Plateau) در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اندونزی به‌شمار می‌رود که به‌لطف جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی، جاهای دیدنی متعددی برای بازدید دارد. علاوه‌بر منظره‌ی کوهستانی جنگل‌ها و روستاهای دوردست، دریاچه‌ای چندرنگ، چشمه‌ی آب داغ و معابد باستانی هندو نیز در آن به‌چشم می‌خورد. گردشگران سالی یک‌بار به این منطقه می‌آیند تا شاهد جشنواره‌ای از اجراها و مراسم‌های سنتی و موسیقی جاز بر فراز ابرها باشند.

معبد بوروبودور

اندونزی

معبد بوروبودور، بزرگ‌ترین معبد بودا است که جزو برترین جاذبه‌های اندونزی به‌حساب می‌آید و علاوه‌بر اهمیت مذهبی،‌ ازنظر زیبایی و جذابیت نیز مورد توجه گردشگران است. این معبد تقریباً در قرن هشتم ساخته شده و بازتابی از تاریخ طولانی و پیچیده‌ی اندونزی است که شامل مذهب، فرهنگ، آداب‌و‌رسوم، معماری و... می‌شود و هزاران تندیس در آن وجود دارد که مراحل مختلف زندگی بودا را به تصویر می‌کشند. گردشگران می‌توانند از تزئینات و حجاری‌های سنگی افسون‌کننده دیدن کنند، همچنین از تماشای سازه‌ی بزرگ اصلی این معبد و مناظر دیدنی اطراف، طلوع خورشید، جنگل‌ها و تپه‌های دوردست لذت ببرند.

پارک ملی کومودو

اندونزی

اژدهای کومودو گونه‌ی جانوری باستانی بسیار بزرگی است که فقط در پارک ملی کومودو در اندونزی پیدا می‌شود و بدون شک یکی از جالب‌ترین موجودات روی کره‌ی زمین محسوب می‌شود. پارک ملی کومودو که چند جزیره را در خود جای داده، محل زندگی این مخلوقات شگفت‌آور است. اژدهای کومودو در این جزایر آزادانه در زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کند؛ اما علاوه‌بر کومودو، جاذبه‌های جالب دیگری نیز در این جزایر عجیب‌وغریب وجود دارد. تپه‌های باشکوه و مناظر ساحل دیدنی‌، خطوط ساحلی خیره‌کننده، تپه‌های استوایی سرسبز و زندگی حیاتی زیرآب را می‌توانید در سه جزیره‌ی کومودو، پادار و رینکا ببینید. گردشگران همچنین می‌توانند از ساحل شنی صورتی معروف در جزیره‌ی کومودو و تپه‌ای جالب در جزیره‌ی پادار با نمایی از سه خلیج باشکوه دیدن کنند.

راجه آمپات

اندونزی

اندونزی، بهشت گرمسیری معروفی در دنیا است که یکی از سرزنده‌ترین صحنه‌های زیرآب دنیا را دارد و زیستگاه بیش از ۵۳۰ گونه‌ی مرجانی، ۷۰۰ گونه‌ی نرم‌تنان و ۱۳۰۰ نوع ماهی است. راجه آمپات، باوجود گونه‌های عجیب و مناظر جزیره‌ای زیبا، تاحد زیادی همچنان بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است و علت آن هم به محل جغرافیایی دوردست و وسعت آن برمی‌گردد. اینجا نه‌تنها مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به غواصی به‌شمار می‌رود، بلکه محلی فراموش‌نشدنی برای پرنده‌نگرها، عکاس‌ها، ماجراجویان و حتی کسانی است که به‌دنبال تعطیلاتی لوکس با چشم‌اندازی حیرت‌آور در جزیره‌ای دوردست هستند.

کوه برومو

اندونزی

کوهی آتشفشان برومو که اغلب با دود و آسمان رنگارنگ احاطه شده، به یکی از جاذبه‌های معروف اندونزی تبدیل شده است. آتشفشان برمو، از مشهورترین آتشفشان‌های اندونزی است که در پرجمعیت‌ترین جزیره‌ی آن یعنی جزیره‌ی جاوه قرار دارد. تماشای طلوع خورشید از جزیره‌ی جاوه می‌تواند از بهترین تجربه‌های گردشگری باشد. در این منطقه علاوه‌بر آتشفشان، صحرایی وسیع، کوه‌ها و تپه‌های سرسبز، گلزارهای گسترده و تعدادی آبشار نیز وجود دارد که برای گشت‌و‌گذار در آن‌ها به یک یا دو روز زمان نیاز است.

اوبود

اندونزی

اوبود، پایتخت فرهنگ و هنر بالی به‌شمار می‌رود و جذابیت‌های آن فراتر از گالری‌های هنری و نمایش‌های سنتی دیدنی است. اینجا یکی از زیباترین مقاصد گردشگری بالی است و به‌عنوان مثال، تراس برنج تگالالانگ مکانی معروف در سراسر جهان است که به‌خاطر اقامتگاه‌های فوق‌العاده‌اش شهرت دارد. جنگل‌های استوایی سرسبز، رودخانه‌های آرام و سایر جاذبه‌های طبیعی اوبود باعث شده است مراکز سلامتی متعددی با فضایی آرام‌بخش داشته باشد. حتی هنگام قدم‌زدن یا غذاخوردن در یکی از رستوران‌های آن می‌توان شاهد چشم‌اندازی از طبیعت یا معماری منطقه بود.

دریاچه توبا

اندونزی

توبا، نه‌تنها بزرگ‌ترین دریاچه‌ی اندونزی است، بلکه یکی از زیباترین دریاچه‌های این کشور نیز به‌حساب می‌آید و از هر زاویه‌ای دیدنی و حیرت‌آور است. این دریاچه‌ی آتشفشانی تقریباً دوبرابر سنگاپور مساحت دارد و با تپه‌ها و گیاهان سرسبز احاطه شده است. گردشگران می‌توانند از روستاهای اطراف دیدن کنند و درعین‌حال با فرهنگ جالب باتاک و اشیای فرهنگی و سنت‌های جذاب آن آشنا شوند. علاوه‌براین، گردشگران می‌توانند بازدید از جزیره‌ی کوچک ساموسیر واقع در مرکز دریاچه‌ی توبا را نیز در برنامه‌ی خود بگنجانند.

تانا توراجا

اندونزی

به‌طورکلی تانا توراجا را به‌خاطر سنت‌های تدفین عجیب‌وغریبش می‌شناسند، هرچند که مقصد گردشگری زیبایی نیز محسوب می‌شود. در جریان این مراسم تدفین، حیوانات مختلفی قربانی می‌شوند و با آن‌ها غذایی برای شرکت‌کنندگان تهیه می‌شود. بدن مردگان به جای خاکسپاری با موم پوشانده می‌شود و آن را در جای خاصی در کنار سایر اقوام از دست رفته خود نگه‌داری می‌کنند و سالی یک‌بار، زنده‌ها عزیزان از دست رفته خود را در شهر می‌گردانند. این منطقه‌ی کوهستانی در سولاوسی جنوبی قرار دارد و به‌لطف مناظر کوهستانی،‌ جنگل‌های استوایی سرسبز و روستاهای زیبا با خانه‌های سنتی مطمئناً برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود. آن‌ها می‌توانند روز خود را با تماشای طلوع خورشید بر فراز ابرها آغاز کنند و در ادامه به گشت‌و‌گذار در روستاها و تپه‌های زیبای آن بپردازند و ازغارهای تدفین جالب و درعین‌حال ترسناک آن‌ها نیز دیدن کنند.

پارک ملی تانجانگ پوتینگ

اندونزی

درصورتی‌که جنگل‌های بکر استوایی یا هوای تازه، مه جادویی صبحگاهی،‌ آواز پرندگان و جریان رودخانه‌ها به‌اندازه‌ی کافی برای شما جذاب نیستند، به پارک ملی تانجانگ پوتینگ سری بزنید که زیستگاه اورانگوتان است و از نزدیک این موجودات دوست‌داشتنی و البته درمعرض خطر انقراض را ببینید و در مورد آن‌ها یاد بگیرید.

جزایر دراوان

اندونزی

جزایر دراوان (Derawan Islands)، مجمع‌الجزایری در شرق کالیمانتان و یکی از بهترین نمونه‌های بهشت استوایی در اندونزی است که از ۶ جزیره‌ی زیبا با ویژگی‌ها و جاذبه‌های مختلف تشکیل شده است. به‌عنوان مثال، جزیره‌ی ماراتوا را به‌خاطر غارهای دریایی، دریاچه‌ها و تفرجگاه‌های لوکس می‌شناسند.

جزیره‌ی کاکابان امکان شنا در کنار عروس دریایی بدون نیش را فراهم می‌کند

جزیره‌ی کاکابان امکان شنا در کنار عروس دریایی بدون نیش را فراهم می‌کند و جزیره‌ی سانگالاکی (Sangalaki Island) که به‌لطف مناظر زیبای زیرآب  و مملو از مرجان، سفره‌ماهی دیو و لاک‌پشت و...، مقصدی ایده‌آل برای غواصی و اسنورکلینگ به‌شمار می‌رود. دوردست‌بودن این جزایر باعث شده است که زیبایی طبیعی آن حفظ شده و به یکی از بهشت‌های جزیره‌ای زیبا و بکر اندونزی تبدیل شود.

جزایر بانگکا بلیتونگ

اندونزی

جزایر بانگکا بلیتونگ در ساحل سرزمین اصلی سوماترا قرار دارد و سواحل فوق‌العاده زیبای مملو از شن‌های سفید، تخته‌سنگ‌های گرانیکی و درختان نخل از شاخصه‌های این جزایر هستند. علاوه‌بر آب‌های شفاف و صحنه‌ی طلوع خورشید شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی قابل‌توجهی نیز در این جزایر وجود دارد که بسیاری از سازه‌های آن میراثی از عصر استعمار هستند. گردشگران همچنین می‌توانند از این مجمع‌الجزایر به‌سمت جزایر کوچک‌تر اطراف بروند و از زیبایی طبیعت بکر آن نهایت لذت را ببرند.

روستای وای ربو

اندونزی

روستای وای ربو (Wae Rebo Village) در فلورس اندونزی قرار دارد و به دلیل جذابیت منحصربه‌فردش در سراسر جهان شناخته می‌شود. خانه‌های مخروطی شکلی با پس‌زمینه‌ای زیبا از کوهستان و مه گاه‌و‌بیگاه به‌شدت مورد توجه افراد محلی و گردشگران هستند. این روستا در کوهستانی دورافتاده واقع شده و اطراف آن را طبیعتی زیبا پر از گل‌های ارکیده، حیات‌وحش و فضای سرسبز گرمسیری احاطه کرده است.

لومبوک

اندونزی

برخی معتقدند که لومبوک به روزگار چند دهه‌ی گذشته جزیره‌ی بالی شباهت دارد، قبل از آنکه به یک قطب گردشگری تبدیل شود. چشم‌اندازها و سواحل لومبوک بدون‌شک چیزی از جزیره‌ی بالی کم ندارند و قطعاً به‌دلیل محیط بکرشان، زیباتر نیز هستند. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های لومبوک را می‌توان کوه آتشفشانی رینجانی و ساحل صورتی دانست. جزایر بسیار معروف جیلی در ساحل لومبوک قرار دارند که با تلفیقی از زیبایی طبیعی و جاذبه‌های مدرن نظیر تفرجگاه‌های لوکس پذیرای گردشگران هستند.

جزایر نوسا

اندونزی

جزایر نوسا که اغلب از آن به‌عنوان «مالدیو بالی» یاد می‌کنند، از سه جزیره در نزدیکی بالی تشکیل می‌شود که بهشتی استوایی با جاذبه‌های طبیعی است و حتی بسیاری معتقدند که از جاذبه‌های معروف سرزمین اصلی نیز بهتر هستند. بااینکه هریک از جزایر نوسا پنیدا، نوسا لمبونگان و نوسا سنینگان ویژگی‌های خود را دارند، اما مناظر فوق‌العاده‌ی زیرآب، حیات‌وحش سرزنده، آب شفاف و آرام از شاخصه‌های مشترک این جزایر به‌شمار می‌روند. این جزایر محلی ایده‌آل برای غواصی، اسنورکلینگ و سایر ورزش‌های آبی هستند. علاوه‌براین، گردشگران می‌توانند پرش از صخره در نوسا سنینگان، عبور از پل زرد بین نوسا لمبونگان و نوسا سنینگان و همینطور غارنوردی، کوه‌نوردی و... را نیز امتحان کنند.

بوکیت‌تینگی

اندونزی

شهر بوکیت‌تینگی (Bukittinggi)، در استان سوماترای غربی کشور اندونزی قرار دارد و از پیشگامان گردشگری در استان به‌حساب می‌آید. این شهر با ارتفاع ۹۳۰ متر بالاتر از سطح دریا، از چشم‌اندازی معرکه و هوایی تازه برخوردار است. البته از طبیعت شگفت‌آور، تاریخ طولانی و ارزش‌های فرهنگی فوق‌العاده‌ی بوکیت ‌تینگی نیز نمی‌توان گذشت که هر سال گردشگران زیاد را جذب می‌کند. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به تنگه‌ی سیانوک، تونل‌های زیرزمینی ژاپنی جنگ جهانی دوم، قلعه‌ی هلندی Fort de Kock، بازار سنتی پاسار اتاس و برج ساعت جم گادانگ که در دوران استعمار در سال ۱۹۲۶ ساخته شد، اشاره کرد.

اگر دنبال بهترین تورهای لحظه آخری اندونزی می‌گردید و قصد سفر به این کشور شگفت‌انگیز را دارید، با کمک کجارو می‌توانید قیمت تورهای بهترین آژانس‌های گردشگری را مقایسه کنید و ارزان‌ترین تور برا برای سفرتان بخرید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه