در صورت تخطی از مدت زمان بازدید از تاج محل، جریمه می‌شوید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
در صورت تخطی از مدت زمان بازدید از تاج محل، جریمه می‌شوید

مقامات هندی برای ثابت‌نگه‌داشتن تعداد بازدیدکنندگان تاج محل، محدودیت‌های جدیدی وضع کرده‌اند، ازجمله اینکه گردشگران در صورت تخطی از مدت زمان بازدید از تاج محل، جریمه می‌شوند.

از این هفته بازدیدکنندگان تاج محل در هند حداکثر سه ساعت زمان برای تماشای این سازه‌ی سفید زیبا دارند و اگر از این زمان تخطی کنند، جریمه می‌شوند.

گردشگرانی که بیش از سه ساعت در این میراث جهانی یونسکو بمانند، از این به بعد جریمه خواهند شد و کسانی که در موعد مقرر روی بلیط‌شان به تاج محل مراجعه نکنند، اجازه‌ی ورود به این مجموعه را نخواهند داشت. محدودیت‌های جدید به‌این دلیل است که تعداد بازدیدکنندگان که به ۵۰ هزار نفر در روز نیز می‌رسد، ثابت باقی بماند. وسانت سواراکار، باستان‌شناس ناظر،‌ با تأیید این خبر گفت:

درصورتی که گردشگران بیشتر از سه ساعت در تاج محل بمانند، مبلغی معادل پول بلیط‌شان جریمه می‌شوند که باید در درب خروج بپردازند. زمان ورود نیز لازم‌الاجرا خواهد شد و چنانچه گردشگران در زمان مقرر در محل حاضر نشوند، حق ورود ندارند و باید بلیط جدید تهیه کنند.

تاج محل

تاج محل به‌دستور امپراطور مغول، شاه جهان برای همسرش ساخته شد و کار ساخت آن را ۲۰ هزار هنرمند برعهده داشتند. بلیط ورودی به این بنای باشکوه، ۱۲٫۵۰ دلار برای گردشگران خارجی و ۲٫۲۰ دلار اضافی برای ورود به داخل بنای اصلی است؛ درحالی‌که گردشگران داخلی در ازای پرداخت ۵۰ روپیه (۰٫۷ دلار) می‌توانند از محوطه‌ی بیرون و همین طور فضای داخلی تاج محل دیدن کنند.

باوجودی که شاید محدودیت‌های جدید به مذاق گردشگران خوش نیاید،‌ اما فرصت بیشتری برای بازدید از سایر جاهای دیدنی آگرا خواهند داشت که از آن میان می‌توان به قلعه‌ی آگرا، از بهترین قلعه‌های دوران مغول و باغ مهتاب اشاره کرد که پارکی مملو از گل است و بازدیدکنندگان می‌توانند تا هر زمانی که می‌خواهند، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی تاج‌محل را به‌نظاره بنشینند.

اگر برای سفر به هند برنامه‌ریزی می‌کنید، می‌توانید تور هند را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه