مونسان: هر شهر ایران یک بازارچه صنایع دستی خواهد داشت

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان سه شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۰
مونسان: هر شهر ایران یک بازارچه صنایع دستی خواهد داشت

دکتر مونسان عصر دوشنبه در حاشیه مراسم روز جهانی صنایع دستی گفت برنامه‌ریزی ما بر این است تا هر شهر ایران، حداقل یک بازارچه صنایع دستی داشته باشد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، دکتر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پیروز حناچی شهردار تهران و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی، مدیران شهری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از هنرمندان صنایع دستی در محل خیابان استاد نجات‌الهی برگزار شد.

دکتر علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر دیروز دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ در حاشیه مراسم روز جهانی صنایع دستی از برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در هر یک از شهرهای ایران گفت و در ادامه افزود:

صنایع دستی ایرانی شامل دانش صنعتی و هنری است که تلفیق این دو با سنت‌های زیبای ایرانی باعث خلق آثار بسیار زیبا شده است.

مونسان افزود:

صنایع دستی پیش‌تر به‌عنوان آثار فاخری شناخته می‌شد که برای دکوراسیون از آن‌ها بهره می‌بردیم، اما اکنون شاهد ورود صنایع دستی به زندگی روزمره مردم هستیم.

به گفته مونسان، صنایع دستی از بخش‌های اقتصادی کشور است که به تولید اشتغال و رونق اقتصادی و درآمدزایی کمک می‌کند. سال گذشته ۲۸۹ میلیون دلار صادرات صنایع دستی در کشور انجام شده است و ۳۰۰ میلیون دلار هم صادرات چمدانی داشته‌ایم؛ با این حال به‌دنبال صادرات ۲ میلیارد دلاری هستیم.

دکتر مونسان افزود:

در حوزه صنایع دستی با اعتباری بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان می‌توان برای یک نفر شغل ایجاد کرد اما این رقم در سایر بخش‌های مختلف از جمله حوزه صنعت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای هر نفر است.

 وی گفت:

امروز شاهد افتتاح گذر صنایع دستی در خیابان استاد نجات‌الهی هستیم که با همکاری شهرداری محقق شده است و پیش از این نیز در منطقه عودلاجان بازار آن منطقه را با همکاری شهرداری احیا کردیم و هدف از این فعالیت‌ها رونق هرچه بیشتر صنایع دستی است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه