کلیسای ساگرادا فامیلیا، پس از ۱۳۷ سال مجوز ساخت گرفت

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی سه شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کلیسای ساگرادا فامیلیا، پس از ۱۳۷ سال مجوز ساخت گرفت

کلیسای مشهور ساگرادا فامیلیا در بارسلونا که توسط معمار مشهور اسپانیایی آنتونیو گائودی طراحی شده است، پس از ۱۳۷ سال بالاخره مجوز ساخت گرفت.

ساخت‌وساز کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، به‌مدت ۱۳۷ سال به‌صورت غیرقانونی انجام می‌شد، تااینکه این کلیسای کاتولیک رومی در روز جمعه موفق به اخذ مجوز ساختمان‌سازی شد.

شورای شهر بارسلونا این مجوز را در ازای پرداخت ۴٫۶ میلیون یورو به کمیته‌ای داد که مسئولیت تکمیل ساخت کلیسا را برعهده دارد. این پول صرف پروژه‌هایی می‌شود که برای کاهش تأثیر منفی ناشی از بازدید سالانه حدود ۴٫۵ میلیون بازدیدکننده از این بنای نیمه‌تمام ‌برنامه‌ریزی شده است. جانت سانز، مسئول برنامه‌ریزی شهری، می‌گوید:

شورای شهر بارسلونا بالاخره گره از مشکل این بنای تاریخی برداشت، چراکه این سازه‌ی نمادین مجوز ساخت نداشت و عملیات ساختمان‌سازی آن به‌صورت غیرقانونی پیش‌می‌رفت.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

طراح این کلیسای کاتولیک، آنتونیو گائودی است که در سال ۱۸۸۵ از شورای شهر درخواست مجوز ساخت کرد، اما هیچ‌گاه پاسخی به آن داده نشد. بااینکه عملیات ساخت این کلیسای نئوگوتیک در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، اما در سال ۲۰۱۶ بود که مقامات متوجه شدند این بنا هیچ‌وقت مجوز ساخت نگرفته است. ساگرادا فامیلیا در سال ۲۰۰۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت، اما کار ساخت این کلیسا به شکل عجیب و غریبی به درازا کشیده و همچنان تمام نشده است.

آنتونیو گائودی که آثار شاخص و متمایز او را می‌توان در سراسر شهر بارسلونا مشاهده کرد،‌ زندگی خود را وقف ساخت کلیسای ساگرادا فامیلیا کرد تا اینکه در سال ۱۹۲۶ دراثر تصادف با ترموا جان خود را از دست داد. ازآن‌زمان به بعد،‌ معماران متعددی در تکمیل این سازه براساس طرح اولیه‌ی گائودی دست داشته‌اند. این کلیسای ۱۷۲ متری قرار است تا انتهای سال ۲۰۲۶، مصادف با صدسالگی مرگ گائودی، با بودجه‌ی ۳۷۴ میلیون یورویی تکمیل شود.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه