افتتاح تورهای هوایی بر فراز خلیج هالونگ، ویتنام

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
افتتاح تورهای هوایی بر فراز خلیج هالونگ، ویتنام

گردشگرانی که به خلیج هالونگ در ویتنام سفر می‌کنند، می‌توانند اکنون با تورهای هوایی که به‌تازگی توسط هلیکوپترهای ۵۰۵ انجام می‌شود، تجربه‌ی متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

گشت‌وگذار در خلیج هالونگ با کشتی کروز، یکی از بهترین تفریحات در سفر به ویتنام به‌حساب می‌آید؛ هرچند گردشگران می‌توانند جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده زیبای این منطقه را با روشی جدید به‌نظاره بنشینند.

خلیج هالونگ که بیش از ۱۶۰۰ جزیره‌ی بزرگ و کوچک آهکی دارد، در سال ۱۹۹۴ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. شرکت هلیکوپتری ویتنام شمالی (Northern Vietnam Helicopter Company)، مجموعه‌ای از پروازهای گردشگری را بر فراز این خلیج به‌راه انداخته است که در سه مسیر مختلف و با تنوع قیمتی بین ۱۲۵ تا ۳۹۶ دلار برای هر نفر فعالیت می‌کند. ارزان‌ترین سفر هوایی،‌ ۱۲ دقیقه طول می‌کشد و از روی ۶ منطقه‌ی گردشگری نظیر غار تین کونگ (Thien Cung)، جزیره‌ی تیتاپ و خلیج بای تو لانگ عبور می‌کند. گران‌ترین تور هوایی ۴۰ دقیقه زمان می‌برد و به بازدید از ۱۷ جاذبه‌ی مختلف این خلیج اختصاص دارد.

ویتنام

دو هلیکوپتر بل ۵۰۵ برای این تورها استفاده می‌شود که پرواز خود را از جزیره‌ی تان چائو (Tuan Chau island)، در ۱۷۰ کیلومتری هانوی، آغاز می‌کنند و در همین نقطه به‌پایان می‌رسانند. این هلیکوپترها در هر پرواز می‌توانند سه مسافر را حمل کنند و صندلی‌های آن روبه پنجره‌های بزرگی است که چشم‌اندازی بسیار بزرگ از خلیج هالونگ را پیشکش گردشگران می‌کنند. یکی از نمایندگان این شرکت هلیکوپتری گفته بود که از زمان آغاز به‌کار این تورها از اوایل ماه مه،‌ آن‌ها ۳۰۰ مشتری داشته‌اند.

ویتنام

البته این شرکت تنها اپراتور تورهای گردشگری در منطقه نیست و شرکت Hai Au Aviation، اولین خدمات هواپیمای دریایی تجاری را در هانوی آغاز کرد و اکنون پروازهای گردشگری در خلیج هالونگ را نیز برعهده دارد. این تور از آب‌های جزیره‌ی تان چائو شروع شده و پس از ۲۵ دقیقه گشت‌وگذار، در همین نقطه تمام می‌شود، هزینه‌ی آن باتوجه به فصل بین ۱۰۲ تا ۱۲۰ دلار متغیر است و شامل مناظری از جزایر دائو بی، کانگ دو و همچنین جزیره‌ی بو هان می‌شود.

گالری عکس‌های تورهای هوایی در خلیج هالونگ

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه