راه‌اندازی نخستین قطار گردشگری مشهد - تربت‌حیدریه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
راه‌اندازی نخستین قطار گردشگری مشهد - تربت‌حیدریه

فرماندار تربت‌ حیدریه از راه‌اندازی نخستین قطار گردشگری مشهد - تربت‌حیدریه همزمان با جشنواره ملی سرخ و سفید با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی و شرکت رجا خبر داد.

علی رستمی، معاون استاندار و فرماندار تربت‌ حیدریه، ضمن اعلام خبر راه‌اندازی نخستین قطار گردشگری مشهد - تربت‌حیدریه همزمان با جشنواره ملی سرخ و سفید گفت:

این جشنواره با هدف معرفی دو محصول مهم این شهرستان یعنی ابریشم و عقیق شهر بایگ تربت حیدریه و با حضور گردشگران، اهالی فرهنگ و نیز فعالان حوزه اقتصادی ابریشم و معدن به مدت دو روز در تاریخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه در شهر تربت و بخش بایگ برگزار می‌شود.

وی افزود:

از جمله برنامه‌های این جشنواره تربت‌گردی شامل بازدید از آثار باستانی و تاریخی و طبیعی از جمله مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر، حمام تاریخی حاجی رئیس و باغ پرندگان از مهم‌ترین برنامه‌های روز نخست جشنواره خواهد بود.

رستمی در ادامه تصریح کرد:

بازدید از معدن عقیق بایگ، حضور در روستای ملی ابریشم کشی بسک، بازدید از کارگاه‌های فعال ابریشم‌کشی، بازدید از معدن گرانیت (به دلیل وجود سنگفرش های طبیعی)، آشنایی با چرخه سنگ تراشی عقیق و ابریشم‌کشی از برنامه‌های این جشنواره در روز دوم است.

این مقام مسئول گفت:

بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های روستایی بخش بایگ، رالی موتور و ماشین‌های قدیمی، اجرای موسیقی سنتی، مراسم رونمایی از مستند سپید پایتخت ایران به همراه سخنرانی فعالان حوزه معدن و ابریشم در کشور از جمله برنامه‌های اختتامییه این جشنواره خواهد بود.

 عکس کاور: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه