چه کارها و تفریحاتی در ایروان رایگان هستند؟

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
چه کارها و تفریحاتی در ایروان رایگان هستند؟

در ایروان، پایتخت ارمنستان، جاذبه‌های زیادی وجود دارد که گردشگران را به سفر به این شهر متقاعد می‌کند؛ اما می‌دانید در این شهر چه کارها و تفریحاتی را می‌توانید به‌صورت رایگان تجربه کنید؟

همانطور که اکثر گردشگران تمایل دارند سفری مقرون به صرفه و اقتصادی را تجربه کنند، همیشه بهتر است که در مورد کارها و تفریحاتی که به‌صورت رایگان می‌توانید در مقصدص انجام دهید، بدانید. در اکثر مقاصد گردشگری پرطرفدار، گردشگران برای بازدید از هر جایی یا تجربه تفریحات مختلف، باید هزینه پرداخت کنند. شاید این مواردی که در این مقاله ذکر می‌کنیم برایتان شگفت‌انگیز باشد، اما ایروان، پایتخت ارمنستان، پر از فعالیت‌های جذاب رایگان برای بازدیدکنندگان است. اگر دوست دارید بدون هزینه‌های آنچنانی به خارج از کشور سفر کنید، ارمنستان مقصد مناسبی است. 

در تورهای پیاده‌روی رایگان ایروان شرکت کنید

ایروان

منبع عکس: وب‌سایت hellojetlag

تورهای پیاده‌روی رایگان یکی از بهترین روش‌ها برای کاوش در شهر و یادگیری بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ ارمنستان از زبان مردم محلی است. در عرض دو و نیم ساعت شما از مهم‌ترین و برجسته‌ترین بخش‌های شهر دیدن می‌کنید، در کوچه پس کوچه‌های آن پرسه می‌زنید و معماری مدرن ایروان را تحسین می‌کنید. لطفا توجه داشته باشید که در تورهای رایگان پیاده‌روی همیشه ۱۰۰ در ۱۰۰ رایگان نیستند؛ چون باید هر اندازه که تور برایتان ارزشمند و مفید بوده، همان‌قدر به راهنمایتان انعام دهید.

البته حتما از روز قبل جا رزرو کنید، چون چنین تورهایی با هماهنگی قبلی انجام می‌شود. 

مجذوب آثار هنری مرکز هنرهای کافسجیان شوید

مرکز هنرهای کافسجیان ایروان

این مرکز بهترین جا برای عاشقان و مشتاقان هنر است

مرکز هنرهای کافسجیان (Cafesjian Center for the Arts) به نمایش بهترین آثار هنری معاصر به ارمنستان و همچنین نشان دادن فرهنگ محلی این کشور به جهان اختصاص داده شده است. این مرکز بهترین جا برای عاشقان و مشتاقان هنر است.

پس از اینکه به‌صورت رایگان در ۲ طبقه اول مجموعه گشتی زدید و آثار هنری را تحسین کردید، می‌توانید به مجموعه کاسکاد بروید که در نزدیکی مرکز قرار دارد و از تماشای مجسمه‌های متعدد این مجموعه لذت ببرید. 

از بازار ورنیساژ خرید کنید

بازار ورنیساژ ایروان

بازار ورنیساژ یکی از مشهورترین بازارهای کهنه‌فروش‌ها  در ایروان است. این بازار که در کنار میدان جمهوری واقع شده، آخر هفته‌ها باز است و در آن صنایع دستی مردم محلی، کالاهای دست دوم، آثار هنری و ... به فروش می‌رسد. بنابراین این بازار بهترین جا برای خرید سوغات در ایروان است. با این حال ممکن است قیمت‌ها گران باشد، به همین دلیل باید خود را برای چانه‌زنی آماده کنید. 

به تماشای فواره‌های رقصان میدان جمهوری بروید

میدان جمهوری ایروان

منبع عکس: وب‌سایت flickr

نمایش فواره‌های رقصان از بهار تا پاییز اجرا می‌شود و هر شب ساعت ۹، گردشگران و مردم محلی را به این میدان می‌کشاند. از نمایش نورهای رنگارنگ لذت ببرید و به موسیقی کلاسیک، جاز، پاپ و راک گوش دهید.

معماری ایرانی را در مسجد کبود تحسین کنید

مسجد کبود ایروان

مسجد کبود تنها مسجد ایروان است

مسجد کبود که در مرکز ایروان قرار دارد، تنها مسجد این شهر است. این مسجد با معماری و طراحی زیبا، گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

مسجد کبود همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ ظهر و ۳ بعدازظهر تا ۶ عصر برای بازدید عموم باز است. 

 حرکات رقص فولکلور ارمنی یاد بگیرید

رقص ارمنی

هر ساله از ماه مه تا سپتامبر، گروه رقص فولکلور کارین در مقابل کاسکاد جشنواره‌ای به راه می‌اندازد. جمعه یا شنبه آخر ماه ساعت ۷ عصر به مجموعه کاسکاد بروید و به تماشای رقص فولکلور ارمنی بنشینید. برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید به تماشای این رویداد بروید. 

با غریبه‌ها چای بنوشید

ایروان

این حرکت ابتکاری کاری از گروه «Awesome Foundation»‌در ایروان است؛ این پروژه که «چای با غریبه‌ها» نام دارد، گردشگران را تشویق می‌کند که در مکان‌های عمومی مثل میادین، پارک‌ها و خیابان‌ها، از نوشیدن یک فنجان چای با غریبه‌ها لذت ببرند و مکالمه ساده‌ و جالبی باهم داشته باشند. مکان، زمان و تاریخ این جلسات در صفحه فیسبوک این گروه اعلام می‌شود؛ پس اگر بخواهید در این رویداد جذاب شرکت کنید، صفحه این گروه را در صفحات شبکه‌های اجتماعی چک کنید. 

در مورد قتل عام ارامنه بیشتر بدانید

یادمان نسل کشی ارامنه ایروان

موزه نسل‌کشی ارامنه جایی است که برای دانستن در مورد تاریخ این سرزمین باید از آن بازدید کنید. این موزه در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد و به یاد خاطرات مرگ غم‌انگیز صدها ارمنی که در سال ۱۹۱۵ کشته شدند، اختصاص دارد. ورودی این موزه رایگان است، اما می‌توانید مبلغی را به‌عنوان کمک به موزه اهدا کنید. 

در آرت استودیو ۴۵ (Art Studio45) با هنرمندان دیدار کنید

حضور در تمامی رویدادهای اینجا رایگان است که شامل نمایش فیلم، کنسرت و اجراهای هنری می‌شود

Art Studio45 فضایی عمومی برای هنرمندان مستقل است تا در یک خانه کوچک کنار هم به خلق آثار زیبا بپردازند. این یک فرصت شگفت‌انگیز برای دیدار با هنرمندان خیابانی، موسیقی‌دان‌ها، عکاسان و نقاضان محلی است.

حضور در تمامی رویدادهای اینجا رایگان است که شامل نمایش فیلم، کنسرت و اجراهای هنری می‌شود.

شما همچنین می‌توانید رویداد، کارگاه، نمایشگاه یا هر چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، در این مکان برگزار کنید.

این استودیو همچنین در موادر اورژانسی، جایی را فراهم کرده است که بتوانید یک یا دو شب آنجا بمانید. 

۳۰ دقیقه از حضور در  Aeon Anti-Cafe لذت ببرید

 Aeon Anti-Cafe

منبع عکس‌: وب‌سایت rentyerevan

آنتی کافه Aeon  در نوع خود بسیار خاص است. اینجا به اندازه زمانی که در آن سپری می‌کنید باید پول بدهید و از خدمات متعدد آن بهره‌مند شوید. با این حال کسانی که در BeWelcome، Couchsurfing،‌ TrustRoots و WarmShowers عضو هستند، می‌توانند ۳۰ دقیقه اول را هزینه‌ای نپردازند و به‌صورت رایگان از خدمات اینجا استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام ورود پروفایل خود را که حداقل یک سال از ایجاد آن گذشته، به مدیر نشان دهید و پس از آن از نوشیدنی‌ها، بازی‌های روی تخته، استفاده از کامپیوتر برای چک کردن ایمیل، صحبت با دوستان، ملاقات با افراد جدید یا آموختن مهارت‌های جدید در کارگاه‌های آن‌ها لذت ببرید.

با Velo Club در ایروان دوچرخه‌سواری کنید

Velo Club تورهای دوچرخه‌سواری را هر هفته به‌صورت رایگان برگزار می‌کند

دوچرخه‌سواران قطعا از فرصت دوچرخه‌سواری در ایروان و به همراه عاشقان ماجراجویی محلی استقبال می‌کنند.

 Velo Club چنین تورهایی را هر هفته به‌صورت رایگان برگزار می‌کند. صفحه فیسبوک آن‌ها تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

اگر با دوچرخه‌تان سفر نمی‌کنید، نگران نباشید، این کلوپ به شما کمک می‌کند یک دوچرخه کرایه کنید یا حتی به شما آموزش می‌دهند که چطور دوچرخه‌سواری کنید. 

در کلاس رایگان یوگای Rainbow Inside You شرکت کنید

یوگا

منبع عکس: وب‌سایت www1.cbn.com

مشتاقان یوگا می‌توانند از کلاس‌های یوگای رایگان در مدرسه یوگای Rainbow Inside You بهره‌مند شوند. این کلاس‌ها هفته‌ای دو جلسه در روزهای دوشنبه و جمعه از ساعت ۷ عصر برگزار می‌شود. باید توجه داشته باشید که فقط جلسه اول رایگان است. اگر می‌خواهید کلاس‌ها را ادامه دهید، باید شهریه ماهانه را پرداخت کنید.

موهایتان را در آکادمی موآرایی Zverev  رایگان کوتاه کنید

 آکادمی موآرایی Zverev ایروان

اگر جراتش را دارید که موهایتان را به دست یک آرایشگر تازه‌کار بسپارید، کارآموزهای آکادمی موآرایی Zverev  به‌صورت رایگان موهایتان را کوتاه می‌کنند. نگران نباشید، اساتید حرفه‌ای به روند کار نظارت دارند و اگر کسی اشتباهی کرد، اساتید آن را رفع می‌کنند. 

مهارت‌های جدیدی در فستیوال هارتاک (Hartak) بیاموزید 

فستیوال هارتاک ایروان

منبع عکس: وب‌سایت blog.ecokayan.com

فستیوال هارتاک بر اساس مفهوم به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها، رویداد فوق‌العاده‌ای برای یادگیری مهارت‌های جدید به‌صورت رایگان است. این فستیوال رویدادی ماراتن‌مانند است، جایی که شما در کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف، مهارت را با مهارت و دانش را در مقابل دانش تبادل می‌کنید. 

در خیابان‌های ایروان با غریبه‌ها نرمش کنید

سازمان غیردولتی نرمش خیابانی ارمنستان (Street Workout Armenia) ورزش‌های جمعی، سبک زندگی سالم و تمرینات ورزشی در فضای باز را در این کشور ترویج می‌کند. هر هفته شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در پارک بوئنوس آیرس ایروان، افراد زیادی از هر سنی در این تمرین‌ها و جلسات آموزشی آن‌ها شرکت می‌کنند.

این فهرست شامل تفریحات و کارهایی می‌شود که می‌توان به‌صورت رایگان در ایروان انجام داد؛ اما اگر دوست دارید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید از سایر جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. شما می‌توانید برای آشنایی با این دیدنی‌ها، به صفحه جاهای دیدنی ایروان مراجعه کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه