فريت بار مسافری چيست و به چه كار می آيد؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
فريت بار مسافری چيست و به چه كار می آيد؟

فریت بار مسافری به بارهوایی مسافران گفته می‌شود که از طریق گمرک فرودگاه‌ها و به‌صورت غیر همراه و از طریق صدور بارنامه هوایی با هزینه بسیار کمتر نسبت به‌اضافه بار همراه مسافر به مقصد ارسال گردد.

فریت بار مسافری ، اصطلاحا به ارسال بار یا اضافه بار مسافری به‌صورت هوایی و به‌وسیله بارنامه با شرکت‌های هواپیمایی گفته می‌شود . فریت بار همیشه از طریق گمرک فرودگاه‌ها و به‌صورت غیر همراه و از طریق صدور بارنامه هوایی با هزینه بسیار کمتر نسبت به‌اضافه بار همراه مسافر به مقصد ارسال گردد.

به‌طور كلي کالاهایی که به‌عنوان لوازم شخصی مسافر تعیین گردد قابلیت و اجازه حمل هوایی به‌صورت فریت مسافری را دارا است.

موارد استثنا به قوانین کشور محل صدور (قوانین گمرکات جمهوری اسلامی ایران) و قوانین هواپیمایی حمل کننده و در موارد خاص قوانین کشور مقصد، بستگی دارد.

طبق قوانین گمرکات جهت ارسال هوایی بار مسافری (فریت بار هوایی) حضور مسافر ویا یکی از اقوام درجه یک به‌همراه مدارک شناسایی و بلیط و پاسپورت مسافر الزامی است.

فریت بار مسافری با ارسال هوایی اضافه بار مسافری چگونه انجام می‌شود ؟

اگر قصد دارید برای ارسال هوایی بار خود از فریت بار استفاده کنید یکی از مهم‌ترین مراحل این کار، استعلام جهت حمل هوایی بار مسافری‌تان ، قیمت حمل بار هوایی، به مقصد است.

در صورتیکه در این مرحله دقت نداشته باشید و وقت کافی جهت تحقیقات برای استعلام نرخ حمل و نرخ امور تشریفات گمرکی نگذارید، چه بسا تمام تلاش شما جهت صرفه‌جویی در حمل وسایل‌تان کاملا بیهوده باشد.

شرکت حمل هوایی سفیران یکی از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین شرکت‌های حمل و نقل هوایی بار است که می‌تواند در گرفتن پایین‌ترین نرخ فریت بار به شما کمک کند. جهت دریافت راهنمایی و استعلام قیمت کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

 مراحل انجام فریت بار مسافری یا حمل هوایی اضافه بار

مرحله اول:

 مشخص کنید کدام هواپیمایی به مقصد مورد نظر شما پرواز می‌کند. به‌طور مثال اگر شما به لندن سفر می‌کنید و بلیط هواپیمایی لوفت هانزا را دارید ، هیچ‌گونه الزامی به فرستادن بار خود با لوفت هانزا را ندارید، دقت داشته باشید که یک دوجین ایرلاین دیگر به لندن پرواز دارند که قیمت حمل بار بسیار مناسبتری از لوفت هانزا به شما معرفی می‌کنند. توجه داشته باشید که شما در مقصد ممکن است بیشتر از یک فرودگاه داشته باشید و بعضی از این هواپیمایی ها به فرودگاه دیگری در همان شهر پرواز داشته باشند. امکان اینکه بار شما اشتباها به فرودگاه دیگری در شهر مقصد برود هست ، بنابراین نام کامل فرودگاه مقصد را بدانید .

مرحله دوم:

 لیست ایرلاینهایی که از فرودگاه مبدا شما به فرودگاه مقصد پرواز می‌کنند را برداشته و با دفتر خدمات بار آن‌ها تماس بگیرید. از کارمند بار آن هواپیمایی لیست کامل آژانسهای بار آن هواپیمایی را به‌طور کامل درخواست کنید!

توجه داشته باشید که قانونا آن‌ها موظف به ارائه لیست کامل آژانس‌ها هستند و شما باید با تک تک این آژانس‌ها تماس بگیرید تا بتوانید بهترین قیمت ممکن در بازار را پیدا کنید. توجه داشته باشید کارمندان هواپیمایی در مقام مشاوره به شما جهت حمل بار نیستند و آن‌ها ملزم به در نظر گرفتن منافع خود و هواپیمایی که برای آن کار می‌کنند هستند. بنابراین در صورت ارائه مشاوره از طرف دیگر تلفن از ایشان تشکر کنید، لیست کامل آژانسها را دریافت کنید و به مرحله سوم بروید.

مرحله سوم:

 در این مرحله شما اسم چند هواپیمایی را دارید و نام آژانسهای متعددی که حاضرند برای بار شما، به شما تخفیف ویژه ارائه کنند. حالا تقریبا دست برتر با شما است. دقت داشته باشید هر چقدر لیست شما کامل‌تر باشد، شانس شما برای دریافت قیمت بهتر بیشتر می‌شود. بنابراین در نظر داشته باشید کسانیکه اطلاعات کامل را به شما ارائه نمیکنند بیشتر از اینکه منافع شما را پیگیری کنند به‌دنبال منافع نامشروع خودشان هستند!

حالا مشخصات بار خود را یادداشت کنید و شروع کنید به تماس به تمامی آژانسها، در هنگام تماس نرخ حمل هوایی بار خود را بوسیله ایرلاینهایی که به مقصد مورد نظر پرواز دارند را تک تک پرسیده و یادداشت بردارید. توجه داشته باشید که قیمت نهایی (All IN Rate) به‌ازای هر کیلو را بپرسید، مطمین شوید که مبلغ دیگری به این نرخ اضافه نخواهد شد، سئوال کنید پول بارنامه یا شارژ دیگری هم موجود است؟ در صورت اعلام نرخ به دلار نرخ تبدیل دلار نیز سئوال شود ( این نرخ هر هفته از طرف هواپیمایی کشوری عوض می‌شود و نوسانات نرخ دلار را در نظر داشته باشید)

مرحله چهارم:

 در این مرحله شما یک لیست دارید از تمامی آژانسهای بار در فرودگاه و قیمت پیشنهادی آنان برای ایرلاینهای متفاوت. حالا می‌توانید تفاوت نرخها را مشاهده کنید، آژانس‌ها معمولا از سهم سود خود به شما تخفیف می‌دهند ، برای همین ممکن است شما از یک هواپیمایی نرخ های متفاوتی در دست داشته باشید!

مرحله پنجم : 

بهترین نرخ را با توجه به نحوه سرویسی که انتظار دارید دریافت کنید، انتخاب کنید.

انتظار نداشته باشید که هم کمترین قیمت را داشته باشید و هم بهترین سرویس! البته که این خواسته شما هم، آن‌چنان دور از انتظار نیست و با کمی درایت و مشاوره درست به‌دست می‌آید.

حالا جهت اطمینان خاطر تلفن را مجددا بردارید و به آژانسی که انتخاب کرده‌اید زنگ بزنید و مجددا قیمت انتخاب شده را چک کنید مطمین شوید مبلغ پنهانی دیگری وجود ندارد، اسم طرف دیگر را به‌طور کامل بپرسید و قرار رفتن به فرودگاه را مشخص کنید.

سعی کنید پنج شش روز مانده به پروازتان جهت فریت بار خود به فرودگاه بروید.

مرحله ششم : 

روز تعیین شده ساعت هفت صبح از خواب بلند شوید و تلفن را برداشته مجددا با خانم یا آقایی که در آژانس مورد نظر تماس گرفته بودید تماس بگیرید. ساعت رسیدن خود به فرودگاه را مجددا اعلام کنید. همراه بار خود به فرودگاه بروید. کارت ملی ، پاسپورت و یک کپی از بلیطتان فراموش نشود!

مرحله هفتم :

 به‌محض رسیدن به فرودگاه با شخص مورد نظر تماس بگیرید. یکی از کارمندان آن شرکت رسیدن شما را خیر مقدم خواهد گفت. لطفا کارت پرسنلی این فرد را فورا چک کنید. معمولا افرادی هستند در پیرامون شما، که به دروغ خود را فرد مورد نظر شما معرفی می‌کنند. افراد زیادی در دور و برتان به شما پیشنهاد های زیادی خواهند کرد، غافل از اینکه شما مشق شب خودتون رو مدتها قبل انجام داده‌اید و با آگاهی کامل پا به فرودگاه گذاشته‌اید.

البته که شرکت سفیران تمامی مراحل فوق را می‌تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی شما در فرودگاه به‌طور کامل و با مناسب‌ترین هزینه و به نمایندگی از شما به انجام رساند.

درصورتی که تمایل دارید اطلاعات تکمیلی در خصوص فریت بار و نحوه قیمت دهی ایرلاین ها و خطوط هواپیمایی داشته باشید به صفحه " راهنمای جامع فریت بار " مراجعه کنید.

سفيران چه كمكي به ما می كند

شرکت خدمات فریت بار و کارگو سفیران با بیش از چهل سال تجربه در صادرات و حمل و نقل هوایی انواع کالا از گمرکات و فرودگاه های کشور در خدمت صادرکنندگان است.

سفیران به صاحبان بار اطمینان می‌دهد که انجام پروسه گمرکی در فرودگاه و حمل هوایی کالا به شهر مقصد را بدون وقفه و در اسرع وقت توسط پرسنل مجرب و ماهر به انجام خواهد رساند.

شرکت خدمات فریت بار و کارگو سفیران دارای مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری است. سفیران اجازه صدور انواع بارنامه هوایی شرکت‌های معتبر هواپیمایی فعال ایران را داراست. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم مناسب ترین هزینه حمل هوایی بار را با معتبرترین ایرلاین های بین‌المللی داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر درخصوص خدمات فریت بار مسافری سفیران به سایت این صفحه خدمات فریت بار مسافری در سایت سفیران مراجعه کنید.

مزایای فریت بار مسافری شرکت سفیران برای شما

  • اعتبار 40 ساله این شرکت که به شما اطمینان می‌دهد بار مسافری شما صحیح و سالم به مقصد می‌رسد
  • شرکت سفیران نماینده رسمی ایرلاین های معتبر است
  • با توجه به اینکه شرکت سفیران نماینده ایرلاین ها است پایینترین نرخ فریت بار مسافری را دارد
  • تحویل بار از درب منزل و حمل آن تا فرودگاه
  • ارائه خدمات بسته‌بندی مناسب فریت بار هوایی توسط پرسنل آموزش دیده و متخصص شرکت
  • انجام تشریفات کسل کننده و وقت گیر گمرکی در فرودگاه توسط پرسنل شرکت سفیران

مطالب مرتبط:

منبع سفیران

دیدگاه