چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟

اگر قصد سفر به اروپا دارید، با اطلاع از برخی نکته‌ها به‌راحتی می‌توانید بلیط ارزان هواپیما برای سفر خود خریداری کنید.

سفر به اروپا رویای بسیاری از گردشگران است؛ ولی آنچه این رویای زیبا را دست‌نیافتنی جلوه می‌دهد، هزینه‌های گران سفر اروپا است. اگر همچنان قصد سفر به اروپا را دارید و معقول بودن هزینه‌ها برای شما مهم است، راه‌های بسیاری برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر مانند خرید بلیط هواپیما وجود دارند.

زمان‌های غیر از فصل سفر و پایان هفته

بهترین راهکار برای خرید بلیط ارزان هواپیما در سفر اروپا انتخاب زمان‌های غیر از فصل سفر (ماه‌های سپتامبر تا مارس) در طول سال است. در این ماه‌ها علاوه بر کاهش قیمت، ایرلاین‌ها دارای صندلی خالی بسیاری هستند.

از طرفی، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ارزان‌ترین و روزهای پنج‌شنبه و جمعه گران‌ترین روزها برای خرید بلیط هواپیما محسوب می‌شوند. روزهای وسط هفته برای سفرهای تفریحی چندان رایج نیستند، ازاین‌رو، بهترین فرصت برای خرید بلیط ارزان هواپیما حتی در فصل تابستان محسوب می‌شوند.

بلیط هواپیما

اطلاع از قیمت‌ها

یکی از دیگر راه‌حل‌های خرید بلیط ارزان هواپیما اطلاع از قیمت بلیط ایرلاین‌ها به مقصد مورد نظر است. البته این کار نیازمند تحقیق و صبر است. اگر چند ماهی تا موعد سفر خود فرصت دارید، می‌توانید به صورت هفته‌ای قیمت بلیط‌ها را از طریق وب‌سایت‌های فروش بلیط یا موتورهای جستجوی پرواز چک کنید.

بررسی موتورهای جستجوی پرواز

دو روش مطمئن برای جستجو و خرید ارزان بلیط هواپیما وجود دارد: خدمات آنلاین آژانس‌های مسافرتی و موتورهای جستجوی پرواز. البته اگر احتمال تغییر در تاریخ یا کنسلی بلیط هوایپما وجود داشته باشد، موتورهای جستجوی پرواز گزینه بهتری برای رزرو بلیط محسوب می‌شوند. این نکته را نیز باید در نظر داشت که ممکن است قیمت پیشنهادی آژانس‌های مسافرتی نیز ارزان‌تر باشد.

نکته بسیار مهم در این رابطه این است که به هنگام جستجوی آنلاین باید کلیه شرایط فروش را مدنظر قرار داد؛ برای نمونه، تا چند ساعت یا روز پس از رزرو بلیط امکان بازپرداخت هزینه در صورت کنسلی وجود دارد. البته با اندکی جستجو در وب‌سایت مورد نظر می‌توان از این موارد به خوبی آگاه شد. البته می‌توان برای کاهش هزینه‌ها به هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما، بلیط رفت و برگشت را به صورت مجزا از دو ایرلاین مختلف خریداری کرد.

بلیط‌های لحظه آخری

اغلب اوقات تعدادی از بلیط‌ها در هر پرواز خالی است و ایرلاین‌ها این بلیط‌ها را با عنوان بلیط‌ لحظه آخری با قیمت ارزان‌تر به فروش می‌رسانند. ولی باید به این نکته توجه کرد که با نزدیک شدن زمان پرواز قیمت‌ها معمولا افزایش می‌یابند و همیشه امکان استفاده از بلیط‌های ارزان لحظه آخری وجود ندارد. در چنین حالتی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما، حدود ۶۰ روز قبل از پرواز است.

بلیط هواپیما

تصمیم‌گیری درباره مقصد

اگر مقصدتان یکی از شهرهای اصلی اروپا مانند لندن، پاریس، فرانکفورت، رم و... است، توصیه می‌شود تا بلیط خود را از ایرلاین‌های ارزان‌قیمت به فرودگاهی نزدیک به مقصد اصلی خریداری کنید. البته برای انجام چنین کاری باید از قبل در مورد سیستم حمل و نقل مانند قطار، مترو، تاکسی، اتوبوس و... اطلاعات لازم را کسب کنید.

همچنین، لازم است تا فاصله‌های زمانی را نیز به خوبی محاسبه کنید؛ زیرا ممکن است با یک ساعت تاخیر در پرواز هزینه بیشتری را برای طی کردن مسیر موردنظر پرداخت کنید.

تحقیق درباره ایرلاین‌ها

یکی از بهترین روش‌های خرید بلیط ارزان به اروپا شناسایی ایرلاین‌های ارزان‌قیمت است. برای این کار بهتر است تا از قبل هزینه بلیط‌های ایرلاین‌ها را در مسیر مورد نظرتان در دوره‌های زمانی مختلف بررسی و مقایسه کنید. البته بلیط ارزان هواپیما فقط محدود به ایرلاین‌های ارزان قیمت نیست و ایرلاین‌های بزرگ و مشهور نیز وارد عرصه رقابت فروش بلیط ارزان می‌شوند.

برای مثال، در سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت هواپیمایی امارات بلیط‌های مسیر آتن - نیویورک را با قیمت بسیار ارزانی برای پر کردن صندلی‌ها عرضه کرد.

بلیط هواپیما

ثبت‌نام در خبرنامه‌ها

بسیاری از وب‌سایت‌ها به هنگام ثبت‌نام از کاربران درخواست می‌کنند تا به هنگام کاهش قیمت‌ها کاربر را مطلع کنند. به نظر می‌رسد که این کار فرصت بسیار مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کند.

خرید بلیط بر اساس مسافت

به اعتقاد برخی ارزان‌ترین راه سفر به اروپا، خرید بلیط‌هایی است که هزینه آن بر اساس بعد مسافت محاسبه و پرداخت می‌شود. برای نمونه، هزینه بلیط به ازای هر مایل در مسیر فرودگاه جان اف کندی نیویورک به هیترو لندن ۰.۰۱۴ دلار است که با محاسبه بعد مسافت (۲۲,۵۰۰ مایل) هزینه بلیط در حدود ۳۱۵ دلار است.

 اگر قصد خرید بلیط هواپیما را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی ارزان به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌ معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع AFAR

دیدگاه