جشنواره لاله‌های گچسر افتتاح شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
جشنواره لاله‌های گچسر افتتاح شد

بیست‌ و‌ یکمین جشنواره لاله‌های گچسر در استان البرز با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری افتتاح شد.

در این مراسم علاوه بر دکتر مونسان، استاندار البرز، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان و تعدادی از مسئولان محلی و مدیرانی از سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری حضور داشتند.

جواد غلامی مدیرعامل شرکت مهدلاله‌ها در این مراسم گفت:

امسال این جشنواره در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع برگزار شده است.

وی افزود:

حدود ۶۰۰ هزار پیاز لاله در ۲۳ واریته به نمایش گذاشته شده است و همه ساله این جشنواره با استقبال با شکوه مردم و علاقه‌مندان به گل و گیاه همراه است.

گفتنی است هر ساله بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این جشنواره دیدن می‌کنند که در نوع خود منحصر به فرد است. باغ لاله‌ گچسر مجموعه‌ای یک هکتاری است که در بخش آسارا واقع در استان البرز و در کیلومتر ۵۴ جاده کرج - چالوس و کمی قبل‌تر از پیست اسکی دیزین قرار دارد و در سال ۱۳۶۰ احداث شده است. همچنین، بازدید از باغ لاله‌ها به‌صورت رایگان است.

بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در تور ایرانگردی خود از استان البرز عبور می‌کنند و توقفی کوتاه در شهرهای این استان همجوار پایتخت دارند. شما هم اگر تمایل دارید به بازدید از جاهای دیدنی استان البرز بروید، کجارو به شما کمک می‌کند. درواقع، می‌توانید تور البرز را از طریق کجارو به‌سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده‌ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه و در نهایت ارزان‌ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه