۱۰ ایالت زیبای هند که باید شناخت

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
۱۰ ایالت زیبای هند که باید شناخت

هند از دیرباز با تنوع فرهنگی، غذاهای محلی منحصربه‌فرد و مناظر طبیعی، یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان می‌شود؛ این کشور از چند ایالت تشکیل شده که برخی از آن‌ها در زیبایی و جاذبه‌های گردشگری، سرآمد بقیه هستند.

هند با چشم‌اندازهای طبیعی و شهری متنوع و همچنین فرهنگ و غذاهای مختلف، کشوری است که جذابیت‌های آن تمامی ندارد. هیچ شکی نیست که زمانی که با این فرصت‌های شگفت‌انگیر متنوع سفر مواجه می‌شویم، انتخاب بهترین مکان برای بازدید، یکی از دشوارترین کارها است. خوشبختانه هنگام رزرو ??? ???، این شانس را دارید که بتوانید تور ترکیبی رزرو کرده و از شهرها مختلف آن در قالب یک تور دیدن کنید. از سواحل زیبا گرفته تا شهرهایی که روی تپه‌های مرتفع ساخته شده‌اند، از بناهای مذهبی گرفته تا بناهای تاریخی؛ هند تمامی این‌ها را در خود جای داده است. 

اگر دوست دارید به این خطه و سرزمین پهناور سفر کنید، می‌توانید برای انتخاب ????? ??? ?????? ??? به کمک کجارو، تورهای آژانس‌های همکار را مشاهده و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید.

کرالا (Kerala)

ایالت کرالا هند

کرالا که یکی از زیباترین ایالت‌های هند است، با عنوان «کشور خود خدا» شناخته می‌شود. در این ایالت برخی از جذاب‌ترین سواحل کشور، از جمله Kovalam ،Muzhappilangad ،Varakala و... قرار دارد. کرالا همچنین به شهرها و روستاهای تپه‌ای با مناظر نفس‌گیر، آبشارهای زیبا، بناها و آثار تاریخی متعدد و پارک‌های ملی و پناهگاه‌های حیات وحش خود می‌بالد.

کسانی که به‌دنبال شهر خلوت تپه‌ای هستند، مونار (Munnar) همیشه و در هر فصلی انتخاب مناسبی است. در هر صورت، فضای بسیار آرام کرالا جذابیتش را هرگز از دست نمی‌دهد.

راجستان (Rajasthan)

ایالت راجستان هند

راجستان، «سرزمین پادشاهان»، ایالتی پر از داستان‌های جنگ‌ و پیروزی‌، عاشقانه‌ها، سیاه‌بختی‌ و شکوه و جلال است

راجستان که با عنوان «سرزمین پادشاهان» شناخته می‌شود، ایالتی پر از داستان‌های جنگ‌ و پیروزی‌، عاشقانه‌ها، سیاه‌بختی‌ و شکوه و جلال است.

داستان‌های فولکلور عشق و شجاعت و قهرمانی، به‌صورت فیزیکی در بناهای تاریخی متعدد، کاخ‌ها و قلعه‌های باشکوه راجستان کرد پیدا می‌کند.

راجستان همچنین میزبان بیابان Thar و شنزار بسیار مشهور آن، Sam Sand و همچنین مجموعه‌ای نادر از حیات‌وحش است. از مهم‌ترین مقاصدی که در این ایالت باید از آن‌ها دیدن کنید، جیپور، اودایپور و جادپور است. 

گوا (Goa)

ایالت گوآ هند

گوا که در جهان به‌خاطر سواحل زیبایش شهرت دارد، مقصدی است که در سفر به هند نباید بازدیدش را از دست داد. غروب خورشید در سواحلی با شن‌های طلایی، صحنه‌ای فوق‌العاده رقم می‌زند و غذاهای محلی که شامل انواع غذاهای دریایی نیز می‌شود، اشتهابرانگیز است.

گوا همچنین به گردشگران فرصت شرکت در انواع ورزش‌های آبی مثل اسکی بادی (ویندسرفینگ) و اسکی روی آب را می‌دهد. این ایالت یکی از کوچک‌ترین ایالت‌های هند است، اما با یک شهر قدیمی، قومیت و فرهنگی منحصربه‌فرد. در حین سفر به اطراف گوا، باید به معابد هندو، کلیساهای پرتغالی و پناهگاه حیات وحش سر بزنید.

اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، برای برنامه‌ریزی سفری ارزان از کجارو کمک بگیرید. جست‌و‌جوی آسان، تنوع پکیج‌های تور گوا و سایر تورهای مسافرتی خارجی، امکان مقایسه قیمت و امکانات تورها در کجارو فراهم شده است.

پنجاب (Punjab)

ایالت پنجاب هند

برای اینکه فرهنگ واقعی پنجاب را تجربه کنید، باید سری به روستاهای آن بزنید

پنجاب که به غذاهای خوشمزه‌، تنوع قومی و مذهبی و تاریخ غنی‌اش (به‌خصوص در منطقه تاریخی و مذهبی Sikh که میزبان معبد طلایی نیز هست) شهرت دارد، مقصدی فوق‌العاده برای کسانی است که به‌دنبال تجربه فرهنگ محلی و داستان‌هایی از امپراتوری‌های باستانی هستند. برای اینکه فرهنگ واقعی پنجاب را تجربه کنید، باید سری به روستاهای آن بزنید. گردشگران باید همچنین در مراسم پایین آوردن پرچم شرکت کنند که در مرز Wagah برگزار می‌شود.

هیماچال پرادش (Himachal Pradesh)

هیماچال پرادش هند

ایالت هیماچال پرادش لقب «سرزمین خدایان» را به دوش می‌کشد

هیماچال پرادش که لقب «سرزمین خدایان» را به دوش می‌کشد، به‌خاطر چشم‌اندازهای طبیعی باابهت هیمالیا و روستاها و شهرهای تپه‌ای شهرت دارد. Dharamsala ،Manali و Kullu برخی از پرطرفدارترین مقاصد در این ایالت تپه‌ای است و مناظر طبیعی بسیار زیبایی را پیشکش چشمان گردشگران می‌کنند.

در این ایالت، مسافران می‌توانند در برخی از فعالیت‌های در فضای باز شرکت کنند که از آن جمله می‌توان به پاراگلایدرینگ، صخره‌نوردی، دوچرخه‌سواری کوهستان، هلی اسکینگ و... اشاره کرد. 

اوتار پرادش (Uttar Pradesh)

 اوتار پرادش هند

پاسخ معماری هند به عشق چیست؟ صدالبته تاج محل در آگرا. در مورد معنویت و رستگاری چه؟ پاسخ، شهر واراناسی است که امتداد رودخانه گنگ قرار دارد و قدیمی‌ترین شهر هند محسوب می‌شود. به همین دلیل، اوتار پرادش یکی از زیباترین ایالت‌های هند و میزبان مقاصد مهم و برجسته تاریخی، مذهبی و معماری هندی است. دو مورد از مهم‌ترین مکان‌های زیارتی هندوها در این ایالت واقع شده است: دو شهر باستانی Ayodhya و Allahabad.

گجرات (Gujarat)

ایالت گجرات هند

گجرات که در سواحل غربی هندوستان قرار دارد، با فرهنگ و تاریخ غنی هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. در سفر به این ایالت، از بناهای متعدد باستانی، سواحل و معابد زیبای آن دیدن کنید. گجرات تنها جایی است که میزبان شیر آسیایی است و یکی از مناطق محافظت‌شده آسیا محسوب می‌شود. این ایالت همچنین زادگاه ماهاتما گاندی است. 

جامو و کشمیر (Jammu and Kashmir)

جامو و کشمیر هند

حتی مسافران فصلی هم تصدیق می‌کنند که جامو و کشمیر با دره‌های سرسبز زمردی، کوه‌های پوشیده از برف و آسمان آبی خیره‌کننده، میزبان برخی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های دنیا است. این ایالت کوهستانی که به داشتن مناظر زیبا و چشم‌اندازهای چشمگیر شهرت دارد، گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را که به‌دنبال روستاهای زیبا، آبشارها و باغ‌های شگفت‌انگیز و دره‌های سرسبز هستند، به‌سمت خود می‌کشد. اینجا همچنین می‌توانید به تماشای مساجد و معابد تاریخی زیبا و زیارتگاه‌های هندو، دژها و قلعه‌ها بنشینید.

کارناتاکا (Karnataka)

کارناتاکا هند

ایالت کارناتاکا با آبشارهای سفید، تپه‌های پوشیده در مه و جنگل‌های سرسبز، برخی از متنوع‌ترین چشم‌اندازهای جهان را دارا است. کسانی که دوست دارند به مناطق تپه‌ای با مناظر طبیعی خیره‌کننده سفر کنند، Coorg همان جایی است که باید بروند. محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کارناتاکا عبارت‌اند از میسور (شهر کاخ‌ها)، گوکارنا (جایی که گردشگران می‌توانند از سواحل بکر آن لذت ببرند و هامپی (یکی از میراث به ثبت رسیده در یونسکو). 

بنگال غربی (West Bengal)

کلکته هند

کلکته، مرکز ایالت بنگال غربی، پر از عمارت‌های بزرگ و باشکوه است

کلکته، مرکز ایالت بنگال غربی، پر از عمارت‌های بزرگ و باشکوه است و به همین دلیل، تعجبی ندارد که به عناوین «پایتخت فرهنگی هند»، «شهر قصرها» و «شهر شادی» شناخته شود. این شهر همچنین به هنر، فیلم و صحنه‌های تئاتر خود می‌بالد. ایالت بنگال غربی برخی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را در خود جای داده است. 

هند علاوه بر این ایالات، بخش‌های دیگری نیز دارد که هرکدام به نوبه خود می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی هند را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه