تغییرات ویزای شینگن 2020

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
تغییرات ویزای شینگن 2020

هرساله اتحادیه اروپا تغییراتی را در سیاست های خود ایجاد می‌کند و این اقدامات توسط دستورالعمل های ابلاغی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مطابق آمار رسمی این اتحادیه در سال 2016 میلادی، از 26 کشور  عضو شینگن مجموع 13 میلیون و 900 هزار ویزای شینگن برای متقاضیان صادر شده است و به نظر می‌رسد قطار تغییرات جدید این اتحادیه هم‌اکنون در ایستگاه ویزای شینگن متوقف شده است.

هاینز بکر (Heinz Becker)، سخنگوی حزب سیاسی مردم اروپا (EPP) به‌عنوان یکی از بزرگترین احزاب این اتحادیه در جدیدترین مصاحبه خود گوشه ای از این تغییرات را در رسانه ها تشریح کرده است. به گفته بکر: تغییرات جدید ویزای شینگن بسیار سودمند خواهد بود و به مراتب تعداد بیشتری بازدیدکننده را به منطقه اروپا جذب می کند.

سخنگوی این حزب در ادامه گفت: "حدود 14 میلیون ویزای کوتاه مدت با پروسه کاملا دیجیتال فقط در طی سال گذشته صادر شده است و امید است با معرفی ویزای مولتی برای مسافران عادی، تعداد ویزای شینگن پس از تصویب این قانون رشد قابل‌قبولی را داشته باشد." بکر افزود: "یک اقتصاد قوی تر و فرهنگ غنی تر اروپایی، نتیجه نهایی این امر خواهد بود و تغییرات جدید در صدور ویزای شینگن برای افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند یا قصد بی اعتنایی یا دور زدن آن‌ها را خواهند داشت، بسیار نا امید کننده خواهد بود. "

بعضی از تغییرات پیشنهادی (7 مورد) جهت دریافت ویزای شینگن عبارت‌اند از:

  • افزایش 33 درصدی قیمت اخذ ویزای شینگن
  • کوتاه تر شدن پروسه اخذ ویزای شینگن
  • امکان درخواست ویزای شینگن 9 ماه قبل از تاریخ سفر
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری برخی از متقاضیان
  • حذف بیمه سفر از پروسه درخواست ویزا
  • ارائه درخواست ویزا به سفارتخانه های دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن در صورت دارا بودن یکی از دو شرط زیر:
    • در کشور ثالث، سفارتخانه آن کشور امکان ارائه خدمات کنسولی یا ایجاد نمایندگی در آن کشور را نداشته باشد.
    • نزدیک‌ترین سفارتخانه آن کشور جهت اخذ ویزای شینگن، 500 کیلومتر دور تر از محل سکونت متقاضی در کشور خود باشد.
  • تسهیلات ویژه هنرمندان و تورهای ورزشی حرفه ای در اتحادیه اروپا و همچنین ویزای مولتی شینگن برای مسافران دائم سفر

هم‌اکنون شورای اروپا و پارلمان اروپا در حال مذاکره برای رسیدن به تغییرات جدید ویزای شینگن هستند. در حال حاضر مسافران 104 کشور برای ورود به اتحادیه اروپا نیاز به دریافت ویزای شینگن برای اقامت بیش از 3 ماه در این اتحادیه دارند. آمار و ارقام ویزای شینگن نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان ویزا در چند سال اخیر، پیش از50% افزایش یافته است.

عصر-ویزا-متن

ویزای شینگن، انگلستان و VFS

یکی دیگر از کشورهایی که در حوزه اقتصادی اروپا (EEA) وجود دارد و با ویزای شینگن نمی‌توان به آن سفر کرد، کشور انگلستان است. پس از بسته شدن سفارت انگلیس در تهران و بازگشایی مجدد آن در سال 94، مراحل گرفتن وقت سفارت انگلیس تغییر محسوسی داشت، به طوریکه این سیستم به دیگر سفارتخانه های کشورهای حاضر در ایران مخصوصا کشورهای حوزه شینگن نیز منتقل شد و هم‌اکنون بیشتر سفارتخانه های کشورهای اروپایی موجود از آن بهره می برند.

به‌علت مراجعات زیاد سفارت انگلیس در تهران تصمیم به آن شد تا دفتری با نام VFS (وی اف اس گلوبال) عهده دار این مسئولیت گردد. VFS تنها موظف به چک نمودن، دریافت و تحویل مدارک متقاضیان ویزای انگلیس است، به عبارت دیگر این دفتر هیچ‌گونه اراده ای در تغییر یا بهبود نتیجه ویزای درخواستی شما ندارد.

در حال حاضر ایرانیان برای تحویل مدارک جهت بررسی درخواست ویزای انگلیس تنها می‌توانند از کشورهای ایران، ترکیه و امارات اقدام کنند. با توجه به افزایش هزینه خروج از کشور، هزینه بلیط هواپیما و هتل می‌توان به این نتیجه رسید که گرفتن وقت سفارت انگلیس تهران بسیار به‌صرفه تر است.

با فرض اینکه شما وقت سفارت انگلیس در دبی را گرفته‌اید، باید جهت تحویل مدارک در زمان مقرر خود را به دفتر VFS در دبی برسانید. با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت این سفر به‌تنهایی بیش از 4.5 میلیون تومان با نرخ دلار فعلی بدون احتساب مبلغ ویزای سفارت انگلیس (بسته به‌مدت زمان ویزای شما متفاوت است) و پیکاپ پاسپورت (ارسال گذرنامه) برای شما هزینه در بر خواهد داشت. 

همواره بعضی از درخواست کنندگان ویزای انگلیس از ما این پرسش را دارند که " از یک دفتر VFS به غیر از تهران اقدام کنیم، آیا امکان بیشتری جهت اخذ روادید انگلیس را خواهیم داشت یا خیر؟"

پاسخ این پرسش خیر است. پس از اخذ وقت سفارت انگلیس تهران، مدارک دریافتی از مسافران به ابوظبی ارسال شده و در همان مکان مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا مدت زمان بررسی مدارک ارسالی، مانند بقیه دفاتر VFS، 15 روز کاری برای ویزای بدون حق تقدم بوده و در خارج از تهران بررسی می گردد.

در تایید موضوع بالا، می خواهیم یکی از از نمونه عینی این مسئله را بیان کنیم. در سفر به آنکارا، در دفتر VFS انگلیس در هتل شرایتون خانومی را مشاهده نمودیم که پنج بار متوالی درخواست ویزای انگلیس آن رد شده بود و هر 5 بار درخواست‌های خود را از ترکیه یا امارات داده بود و با تکیه بر همین فرض که احتمال پاسخ از این دفاتر بیشتر است، حاضر به اقدام از دفتر VFS تهران نبود.

عصر پرواز

با توجه به‌راحتی بیشتر و هزینه‌ای به مراتب کمتر و همچنین دلایل مطرح شده، پیشنهاد ما برای درخواست کنندگان ویزای انگلیس، دریافت وقت سفارت انگلیس تهران است. عصر ویزا به‌عنوان مجری مستقیم، وقت فوری سفارت انگلیس تهران (کمتر از 5 روز کاری)، اخذ ویزای کانادا و ویزای شینگن را ارائه می کند.

مطالب مرتبط:

منبع عصر ویزا

دیدگاه