۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰
۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

شاید تعجب کنید؛ ولی در جاکارتا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از مجموعه‌ای از جاذبه‌ها و تفریحات لذت ببرید؛ از نمایش آب‌نماها گرفته تا تماشای نمایشگاه‌های هنری.

جاکارتا یکی از مقصدهای گردشگری است که جاذبه‌های زیادی دارد و بسیاری از جاذبه‌ها و تفریحات این شهر، رایگان هستند. یعنی برای لذت بردن از سفر به جاکارتا، لازم نیست هزینه‌های سنگینی پرداخت کنید.

برای سفر به جاکارتا می‌توانید تور اندونزی رزرو کنید. اگر اندونزی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اید، با کمک کجارو می‌توانید بهترین تورها را از معتبرترین آژانس‌های گردشگری جست‌وجو کنید. با توجه به تاریخ سفر و بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید ارزان‌ترین تور را انتخاب کنید و از سفر به جاکارتا لذت ببرید.

قیمت تور اندونزی

در ادامه، ۱۰ فعالیت تفریحی در جاکارتا را معرفی می‌کنیم که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

گشت و گذار در محله قدیمی شهر (Kota Tua)

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

منطقه قدیمی شهر جاکارتا، مجموعه‌ای از آثار به جا مانده از گذشته این شهر است. این شهر در زمان استعمار، یک شهر بندری مهم بود به همین خاطر در این منطقه قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین ساختمان‌های شهر قرار دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در گوشه و کنار این محله قدم بزنید و این ساختمان‌ها و بناهای تاریخی را تماشا کنید. بسیاری از این بناها به موزه تبدیل شده‌اند و البته هزینه ورودی آن‌ها بسیار اندک است.

از مهم‌ترین جاهای دیدنی این محله یکی میدان Fatahillah و دیگری بندر Sunda Kelapa است.

گشت و گذار در پارک Suropati

این پارک گوشه‌ای از جنگل بتنی جاکارتا را به خود اختصاص داده است. این پارک با ساختمان‌های شیک و مدرن منطقه مسکونی Menteng احاطه شده است. فضای پارک به زیبایی تمام طراحی شده است و دارای فضای سبزی دل‌پذیر است. برگ‌های درختان بلند و سایه‌دار با نسیم خنکی که در این شهر به ندرت وجود دارد، جابه‌جا می‌شوند.

این پارک به غیر از فضای سبز، جاذبه‌های هنری و فرهنگی هم دارد. صدها کبوتر در این پارک زندگی می‌کنند. گروه‌ها یا افراد زیادی را خواهید دید که زیر درختان پارک، به تمرین نواختن آلات موسیقی مشغول‌اند.

تماشای هنرهای خیابانی در Kalijodo

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

نقاشی‌های دیواری رنگارنگ در این منطقه، تضاد جالبی با گذشته نه چندان خوشایند محله دارد. اینجا که زمانی محله‌ای بدنام بوده، امروزه به خاطر امکاناتی مثل فضا سبز، پارک اسکیت، وسایل بازی مخصوص بچه‌ها و هنرهای خیابانی سرزنده و جذاب، به یکی از محله‌های محبوب شهر و پاتوقی برای جوانان و خانواده‌ها تبدیل شده است.

در این منطقه می‌توانید بازی کنید، قدم بزنید، عکس بیاندازید یا به سبک اهالی شهر از اوقات خود لذت ببرید. رویدادهای مختلفی نیز در این محله برگزار می‌شود مثلا نمایش‌ها و اجراهای موسیقی یا برنامه‌های آموزشی برای بچه‌ها.

بازدید از گالری ملی

گالری ملی میزبان مجموعه‌ای از آثار ارزشمند و یادبودهایی از هنرمندان مشهور داخلی است. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از این گالری بازدید کنند. این گالری یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین گالری‌های هنری در جاکارتا است. بیش از ۱۷۰۰ اثر در مجموعه‌های آن وجود دارد.

فضای گالری به نحوی سازمان‌دهی شده است که دوره‌های مختلف و جنبش‌های مختلف هنری را نشان می‌دهد و آثاری از هنرمندان افسانه‌ای و مشهور اندونزی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، در این گالری نمایشگاه‌های موقتی هم به طور مرتب برپا می‌شود و این نمایشگاه‌ها، در کنار نمایشگاه‌های دائمی آماده استقبال از گردشگران و علاقه‌مندان به هنر هستند.

گشت و گذار در محله چینی‌های جاکارتا

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

یکی از بهترین روش‌ها برای تجربه حال و هوای فرهنگ چینی و اندونزیایی ساکنان این شهر، گشت و گذار در محله چینی‌ها است. این بخش از شهر، حال و هوای شرقی دارد و معماری، ساکنان، کسب و کارها و معابد و زیارتگاه‌های آن، فرهنگ شرقی و چینی را به خاطر می‌آورد.

محله چینی‌ها میزبان تعدادی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌ها و رستوران‌های شهر است.

تجربه یک روز بدون خودرو

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

روز بدون خودرو به منظور حفاظت از محیط زیست ایجاد شد؛ ولی امروزه به یک سنت دوست‌داشتنی و سبک زندگی برای مردم جاکارتا تبدیل شده است. هر یکشنبه صبح، صدها نفر از اهالی شهر به خیابان‌های Sudirman و Thamrin می‌روند و در این خیابان‌های شلوغ تجاری، قدم می‌زنند، می‌دوند و دوچرخه‌سواری می‌کنند. این رویداد که تقریبا شبیه یک فستیوال کوچک است، با رویدادهای مختلفی مثلا نمایش‌های سرگرم‌کننده و سایر برنامه‌های تفریحی همراه است.

بازدید از عبادت‌گاه‌های تاریخی

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

برای اینکه تنوع مذهبی و فرهنگی این کشور را از نزدیک ببینید، به منطقه Gambir در جاکارتا سر بزنید. این محله میزبان عبادتگاه‌های تاریخی از مذاهب گوناگون است. از کلیساهای نئو گوتیک گرفته تا مسجدهای دوران بعد از استقلال، در این منطقه عبادت‌گاه‌های مذاهب گوناگون را خواهید دید. این بناهای مذهبی جزو میراث شهر هستند و می‌توانید آن‌ها را رایگان یا با پرداخت هزینه اندکی، بازدید کنید.

اتوبوس TransJakarta

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

سوار شدن اتوبوس رایگان نیست؛ ولی با این خط اتوبوس می‌توانید با پرداخت هزینه بسیار کمی تقریبا به همه جای شهر سر بزنید. حتما خط یک را امتحان کنید که شما را به محله قدیمی شهر می‌برد و از مجموعه کاخ ریاست جمهوری و یادبود ملی تا محله‌های پرجنب و جوش تجاری می‌گذارند.

سوار شدن این اتوبوس‌ها که فضای کافی و سیستم تهویه مطبوع دارند، فرصت خوبی برای گشت و گذار در اطراف شهر است بدون اینکه آب و هوای گرم استوایی اذیت‌تان کند یا در ترافیک بمانید.

گشت و گذار در بازار Pasar Baru

۱۰ فعالیت تفریحی رایگان در جاکارتا، اندونزی

گشت و گذار در بازار، حتی اگر پولی برای خرید کردن نداشته باشید، تجربه جذاب و مفرحی است. به‌خصوص اگر این بازار نوعی جاذبه فرهنگی و تاریخی هم باشد. این بازار با نام هند کوچک جاکارتا شناخته می‌شود و پر از فروشگاه‌های مختلف، رستوران و غرفه‌های فروش غذا است.

ترکیب منحصربه‌فرد ساختمان‌های قدیمی و یک بازارچه شلوغ و پر جنب و جوش، فضایی جذاب و دیدنی ایجاد کرده است. حتی اگر دست خالی از این بازار برگردید، باز هم از گشت و گذار در آن لذت می‌برید.

تماشای نمایش آب‌نما در یادبود ملی

میدان Merdeka در مرکز جاکارتا فقط میزان بنای یادبود ملی نیست بلکه به تنهایی یک پاتوق محبوب برای گشت و گذار است و با فضای سبز احاطه شده است. این میدان با وجود نمایش آب‌نمای زیبایی که دارد، با ترکیب نور و موسیقی، جاذبه‌ای است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه