تهرانگردی عصرانه در ماه رمضان برگزار می‌شود

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا چهار شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
تهرانگردی عصرانه در ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از اجرای برنامه تهرانگردی عصرانه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

پرهام جانفشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، اعلام کرد که به‌ مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی (۲۸ اردیبهشت) برنامه‌های متنوعی در دو بخش شهروندی و مخاطب خاص برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه تهرانگردی عصرانه برای عموم شهروندان از روز جهانی موزه تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، افزود:

موزه‌ها تبلور تمدن و فرهنگ یک جامعه و ملت‌ محسوب می‌شوند که شناخت درست از آن‌ها باعت توسعه یافتگی خواهد شد، چراکه توسعه پایدار شهری ارتباط مستقیم با حفظ باورها و داشته‌های فرهنگی گذشتگان دارد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران و برگزاری مسابقه عکاسی را از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی عنوان کرد و از عموم شهروندان خواست برای ثبت نام در تورهای رایگان عصرانه نام خانوادگی خود را به سامانه ۵۰۰۰۲۰۳۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند.

همچنین، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به برگزاری همایش «روز جهانی موزه در استان تهران» روز یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت، واقع در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی، در توضیح برنامه‌های تخصصی موزه‌های زیرنظر این اداره‌کل توضیح داد:

در این هفته «نشست اصالت شناسی تکنیک موزائیکی در ساخت آبگینه»، «کارگاه نقاشی روی سفال» و «ورکشاب نقاشی روس سفال و شیشه در موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران»، «نمایشگاه فرش‌های ممتاز محرابی در موزه فرش»، «نمایشگاه و نشست تخصصی طب، دیروز، امروز» در موزه رضا عباسی، و «کارگاه ورکشاپ نقاشی پشت شیشه در موزه نقاشی پشت شیشه» برگزار می‌شوند.

جانفشان تاکید کرد:

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در برنامه‌های اعلام شده و کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران به نشانی www.tehran.ichto.ir مراجعه کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه