سرمایه گذاری در استرالیا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه‌گذاری در استرالیا شرایط مشخصی دارد که باید قبل از هر اقدامی با این شرایط آشنا شوید.

برای سرمایه‌گذاری در استرالیا باید نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی این کشور اقدام کنید. مدت زمان این ویزای موقت ۴ سال است و اگر فرد به تمامی تعهدات آن پایبند باشد، می‌تواند موفق به دریافت اقامت دائم استرالیا شود. فرد متقاضی ویزای سرمایه‌گذاری استرالیا اجازه دارد درخواست مهاجرت را برای فرزندان و همسران خود ثبت کند. با آن که مدت زمان این ویزا ۴ سال است؛ ولی اگر فرد نتواند تعهدات خود را انجام دهد و به وقت بیشتری نیاز داشته باشد، می‌تواند آن را تا ۲ سال دیگر تمدید کند.

دلایل تقاضای سرمایه‌گذاری در استرالیا

طبق اطلاعاتی که مراکز آماری معتبر دنیا منتشر کرده‌اند، استرالیا یکی از ۵ اقتصاد رو به رشد و متنوع دنیا را دارد که همین، یکی از بزرگ‌ترین دلایل برای سرمایه‌گذاری و زندگی در استرالیا محسوب می‌شود. اقتصاد این کشور به‌دلیل ارتباط نزدیک با اروپا و آمریکا همیشه در سطح بالایی باقی می‌ماند. علاوه بر این، کشور استرالیا از نظر صادرات انرژی، سومین اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می‌رود. اقتصاد این کشور بیشتر وابسته به خدمات و بخش باقی‌مانده در رابطه با منابع طبیعی و غیره است. طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۲ رشد اقتصادی استرالیا به نسبت دیگر کشورهای توسعه یافته به مراتب بیشتر و با یک سرعت رشد بالا بوده است.

بر اساس نتایج گزارش‌ها و همچنین قوانین و مقررات خود استرالیا، این کشور یکی از بهترین مقاصد سرمایه‌گذاری است. افراد سرمایه‌گذار دنبال این هستند که با ریسک کمتر و سودآوری بلندمدت این کار را انجام دهند. در استرالیا نزدیک به ۱۸ هزار شرکت خارجی فعالیت می‌کنند و طبق آماری که توسط بانک جهانی منتشر شده است، استرالیا دومین کشور از نظر سادگی مراحل راه‌اندازی یک کسب و کار است.

استرالیا ششمین کشور بزرگ دنیا به شمار می‌رود که شامل قاره اقیانوسیه، جزیره تاسمانی و تعدادی جزایر کوچک دیگر می‌شود. پایتخت آن شهر کانبرا است و استرالیا هیچ مرزی با سایر کشورها ندارد. تمامی اطراف آن را آب‌های اقیانوس آرام، هند و منجمد جنوبی در بر گرفته است. از جمله شهرهای بسیار مهم و بزرگ استرالیا می‌توانیم ملبورن و سیدنی را نام ببریم.

مساحت استرالیا تقریبا ۷,۶۹۲,۰۲۴ متر مربع است. این کشور دو قلمروی اصلی (سرزمین‌های شمالی و قلمرو اصلی استرالیا) دارد. تعداد استان‌های استرالیا به ۶ عدد می‌رسد یعنی:

  • نیو سات ولز
  • ویکتوریا
  • وسترن استرالیا
  • تاسمانی
  • سات استرالیا
  • کوئیزلند

ثبات اقتصادی، جغرافیایی متفاوت و همچنین کیفیت بالای زندگی در استرالیا باعث شده است یک مقصد ایدئال برای سرمایه‌گذاری باشد.

دولت استرالیا سرمایه‌گذاران خارجی را تشویق می‌کند در حوزه‌های متنوع کسب و کار این کار را انجام دهند. این کشور در ۵ حوزه‌ی زیر فرصت سرمایه‌گذاری و رشد را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد:

۱) کشاورزی و صنایع غذایی

با توجه به اینکه روزبه‌روز میزان تقاضا برای غذا و محصولات کشاورزی زیاد می‌شود، صنایع کشاورزی استرالیا در این زمینه با قدرت عمل می‌کنند و به‌دنبال تامین پایدار مواد غذایی هستند. به همین علت سود سرمایه‌گذاری در استرالیا در حوزه کشاوری و صنایع غذایی بسیار بالا است و بازده خوبی دارد.

۲) زیرساخت‌های مهم

دلایلی مانند اقتصاد شناور و پایدار، بالا رفتن سطح معاملات تجاری و رشد جمعیت استرالیا، باعث شده است این کشور نیاز به گسترش زیر ساخت‌های خود را حس کند. بنابراین سرمایه‌گذاری در این حوزه یکی از اهداف سودآور سرمایه‌گذاری در استرالیا است. از این زیر ساخت‌ها می‌توان به شبکه‌های راه سازی و ترابری و زیرساخت‌های فرهنگی مانند تسهیلات، فضاهای عمومی، برنامه و پروژه‌هایی در جهت بهبود کیفیت و استاندارد زندگی مردم اشاره کرد.

۳) زیر ساخت‌های گردشگری

گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که توجه خاص دولت استرالیا را به‌دست آورده است. سود سرمایه‌گذاری در استرالیا در بخش گردشگری بسیار بالا است؛ چون این حوزه سریعا در حال رشد است و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.

۴) منابع و انرژی

استرالیا کشوری سرشار از منابع انرژی و مواد معدنی با برخورداری از تجهیزات، فناوری و خدمات پیشرفته است. به همین علت سرمایه‌گذاران به حوزه منابع و انرژی توجه خاصی نشان دادند.

۵) تولید، خدمات و فناوری‌های مدرن

حوزه علوم پزشکی، مواد و فناوری‌های گوناگون فرصت‌های مناسب و زیادی برای رشد دارند. منظور از مواد فلزات سبک مانند تیتانیوم یا محصولات زیستی است که در پزشکی استفاده می‌شوند. کار با مواد الکترونیکی مانند باتری‌ها و ذخیره انرژی از جمله مسائلی به شمار می‌رود که در این قسمت قرار می‌گیرند. از جمله فناوری‌های مدرن و پیشرفته می‌توانیم به فناوری دیجیتال اشاره کنیم که در هر حوزه‌ای نقش خود را نشان داده است.

در حقیقت هدف از این فناوری این است که تعداد زیادی از کارهای انجام شده در حوزه‌های گوناگون مانند مدیریت ارتباط با مشتری، انجام سفارش‌ها و به اشتراک گذاری اطلاعات به‌صورت دیجیتالی در آید. به همین علت این حوزه که فناوری‌های اطلاعات، ارتباطات، عملیاتی و رسانه ای را در خود جا می‌دهد می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کند.

اقتصاد پویای استرالیا همچنین باعث شده است سود سرمایه‌گذاری در حوزه املاک، خرید سهام، اوراق قرضه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک بالا باشد و یک سرمایه‌گذاری امن و طولانی مدت محسوب شود.

از طرفی کسب و کار‌های کوچک و متوسط نقش پویایی در اقتصاد استرالیا دارند، به‌نحوی که نیمی از سهم اشتغال زایی در بخش خصوصی و بیش از یک سوم سهم کارآفرینی در حوزه تولید کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد کسب و کارهای کوچک در استرالیا به بیش از دو میلیون می‌رسد که تقریبا ۹۵ درصد آن‌ها فعال هستند. کسب و کار با درآمد سالاینه زیر ۲ میلیون دلار کوچک به شمار می‌رود.

سود سرمایه‌گذاری در استرالیا برای یک کسب و کار کوچک بسیار بالا است و بیشتر در حوزه‌های ساخت‌وساز، خدمات فنی مهندسی، خدمات درمانی، کشاورزی، ترابری، خدمات اداری و خرده فروشی فعالیت دارند.

به‌طور متوسط سوددهی کسب و کارهای کوچک بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است، در حالی که به‌طور میانگین ۱۰ درصد کسب و کارها نرخ سود دهی بیشتر از ۸۰ درصد دارند و ده درصد آن‌ها نرخ سود دهی صفر را دارند یا زیان می‌کنند.

ارزش یک کسب و کار کوچک برای سرمایه‌گذاری در استرالیا را برآیندی از مقدار دارایی نقدی و غیر نقدی، ارزش سهام، مقدار سوددهی طی ۲ تا ۳ سال گذشته، تجهیزات، وسایل و موجودی انبار و تعداد مشتریان ثابت یا قراردادهای کاری قابل تمدید و علاوه بر این مجموعه‌ای از عوامل غیرقابل ارزش‌گذاری دقیق مانند اعتبار یا شهرت، موقعیت جغرافیایی، روابط خارج از سازمان و برندینگ، مشخص می‌کند که طی یک روند رسمی باید توسط کارشناسان دولتی معتبر بررسی شود.

سخن پایانی

برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری، بهتر است از اطلاعات و تجربیات وکلای مهاجرتی استفاده کنید. در صورت استخدام وکیل مهاجرت به استرالیا، شرایط حفظ سرمایه و افزایش امکان تبدیل اقامت موقت به دائم را رقم خواهید زد. پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب وکیل مهاجرت به استرالیا از تجربه موفق مهاجران استفاده کنید و قطعا وکلای رسمی مقیم استرالیا انتخاب بهتری هستند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه