۵ تجربه غیرتوریستی در کوالالامپور؛ مالزی

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
۵ تجربه غیرتوریستی در کوالالامپور؛ مالزی

کوالالامپور یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری در مالزی است. این شهر هزاران جاذبه گردشگری برای توریست‌ها دارد ولی اگر می‌خواهید تجربه‌هایی متفاوت در این شهر داشته باشید، فرصت‌های زیادی برایتان فراهم است.

کوالالامپور مالزی علاوه بر اینکه قطب اقتصادی این کشور است، از نظر توریستی هم اهمیت زیادی دارد. در واقع کوالالامپور غیر از مرکز اقتصادی، مرکز توریستی مالزی هم هست. این شهر لندمارک‌ها و جاذبه‌های فراوانی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به برج‌ها دو قلوی پتروناس اشاره کرد.

اگر در سفر به کوالالامپور دوست ندارید هر جایی که می‌روید، توریست‌ها را ببینید و دلتان می‌خواهد تجربه‌ای متفاوت داشته باشید، این مطلب را دنبال کنید.

اگر قصد دارید به سفر خارجی بروید و دنبال بهترین ??? ????? می‌گردید با کمک کجارو می‌توانید تورهای بهترین و معتبرترین آژانس‌های گردشگری را پیدا و خریداری کنید.

??? ???? ???? ?????

خوردن غذاهای محلی

۵ تجربه غیرتوریستی در کوالالامپور

یکی از کارهای رایجی که اهالی این شهر انجام می‌دهند، گشت و گذار در خیابان‌هایی است که اطراف آن پر از رستوران و کافه است. از هر رستوران و کافه، گوشه‌ای از بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها و دسرهای محلی را امتحان می‌کنند. خیابان‌های زیادی در کوالالامپور وجود دارند که تمرکز اصلی آن‌ها بر رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های غذافروشی است. برای اینکه این تجربه را در کوالالامپور داشته باشید، به خیابان‌های Jalan Pudu و Jalan Alor سر بزنید.

بازدید از گالری FINAS

۵ تجربه غیرتوریستی در کوالالامپور

در گالری FINAS با سینمای محلی مالزی آشنا شوید. در این گالری می‌توانید با تاریخچه تولید فیلم در مالزی آشنا شوید و رند پیشرفت آن را ببینید. این صنعت در مالزی روبه‌رشد است و فرصت مناسبی برای فیلم‌سازان مالزی است تا آثار خود را نه تنها در کشور خود بلکه در کل دنیا معرفی کنند.

تماشای گرافیتی‌ها

یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی با فرهنگ یک منطقه، گشت وگذار در بین اهالی شهر، سر زدن به محله‌های مختلف و دیدن گرافیتی‌های هنرمندان محلی است. در کنار رود Klang روی دیوارها و در کوچه پس‌کوچه‌ها می‌توانید گرافیتی‌های جذاب هنرمندان محلی را ببینید. البته در محله‌های خلوت، مراقب باشید و حواس‌تان به اطراف‌تان باشد.

کافه گردی

کافه رفتن فقط به خوردن کیک و قهوه محدود نمی‌شود. این روزها در کافه‌ها دورهمی‌ها و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود. هر شب موضوعی برای بحث و گفت‌وگو انتخاب می‌کنند و در واقع کافه‌ها به تنوعی مراکز فرهنگی تبدیل شده‌اند. به خصوص در شهرهای توریستی که مردم از سراسر دنیا با فرهنگ‌های مختلف به این کافه‌ها سر می‌زنند.

شرکت در کلاس آشپزی

۵ تجربه غیرتوریستی در کوالالامپور

یکی از کارهایی که گردشگران به ندرت در مالزی انجام می‌دهند، شرکت کردن در کلاس‌های آشپزی است. مالزی آشپزی خاص و متفاوتی دارد. در بسیایر از رستوران‌ها و آموزشگاه‌ها و موسسات می‌توانید غذاهای سنتی مالزی را یاد بگیرید و فوت و فن پخت آن‌ها را بیاموزید.

بعضی از این کلاس‌ها شامل مراحل مختلفی است از جمله بازار رفتن و انتخاب کردن بهترین محصول. این کلاس‌ها را باید معمولا از قبل رزرو کنید.

شرکت در کلاس آشپزی، تجربه جذابی است که حتما از آن لذت می‌برید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه