آثار تاریخی ایران مهمان موزه آلیکانته اسپانیا

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
آثار تاریخی ایران مهمان موزه آلیکانته اسپانیا

طبق گفته مدیر موزه ملی ایران، ۱۹۶ اثر تاریخی ایران ۲۲ هزار گردشگر را به نمایشگاه «ایران، مهد تمدن» در موزه آلیکانته اسپانیا کشاند.

جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران با اشاره به استقبال بی نظیر از نمایشگاه آثار تاریخی ایران گفت:

نمایشگاه «ایران، مهد تمدن» ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ با حضور مسئولان جمهوری اسلامی ایران و مدیرانی از کشور اسپانیا در موزه باستان شناسی آلیکانته اسپانیا افتتاح شد و از روز اول افتتاح مورد استقبال بازدید‌کنندگان وعلاقه‌مندان به حوزه میراث فرهنگی قرار گرفت. برگزارکنندگان نیز ضمن اعلام این میزان آن را نشانی از عملکرد موفق این نمایشگاه دانسته‌اند.

مدیر موزه ملی ایران در ادامه تصریح کرد:

نمایشگاه «ایران، مهد تمدن» که در موزه درنتس هلند موفق به اخذ رتبه اول جایزه جهانی عناوین نمایشگاه‌های موزه‌ها در نیویورک شد، انتظار می‌رود تا گام‌های بلندتری را در معرفی فرهنگ، هنر و تمدن غنی ایرانی برداشته و سفیر فرهنگی باشد تا چهره واقعی ایران اسلامی در سطح بین الملل اعتلا بخشد.

طبق اظهارات نوکنده در این نمایشگاه ۱۹۶ اثر تاریخی سرزمین ایران از دوران ماقبل تاریخ تا دوره اسلامی به نمایش در آمده است که از جمله می توان به اشیاء کشف شده بسیار قدیمی از رودبار گیلان با ۲۳۰ هزار سال قدمت، اشیاء مختلف با قدمت ۱۰ و هفت هزار سال، نامه شاه عباس صفوی به فیلیپ سوم پادشاه وقت اسپانیا مبنی بر معرفی نخستین سفیر ایران و قرآن بسیار نفیس با قدمت چهارصد ساله اشاره کرد.

گفتنی است در این نمایشگاه که به مدت پنج ماه برگزار می‌شود، علاوه بر نمایش آثار تاریخی، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمی و هنری نیز در کنار آن اجراء خواهد شد.

عکس کاور: ایلنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه