دیدنی‌های کمتر شناخته شده‌ تبریز و مشهد کدامند؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
دیدنی‌های کمتر شناخته شده‌ تبریز و مشهد کدامند؟

مشهد و تبریز از شهرهای پرجمعیت ایرانند هستند که در طول سال مسافران زیادی دارند و هرکدام از آن‌ها جاذبه‌های توریستی شناخته‌شده‌ بسیاری برای گردشگران دارند که همه می‌شناسیم. در این مطلب اسنپ تریپ به دیدنی‌هایی در این دو شهر سر می‌زند که اسم آن‌ها کمتر به گوش‌مان خورده است.

تبریز

اگر مسافر تبریز هستید و می‌خواهید از دیدنی‌های طبیعی شهر دیدن کنید، کوه‌های رنگی (آلاداغ لار) شما را به حیرت واخواهد داشت. این کوه که در ۲۵ کلیومتری شمال شرقی تبریز و در اتوبان میانه زنجان قرار دارد، در نگاه اول به یک نقاشی شبیه است. ترکیب رنگ قرمز، زرد، سفید و نارنجی این کوه، انسان را یاد تصاویر سیاره‌ی مریخ می‌اندازد.

این کوه‌ها که به کوه رنگین کمانی هم مشهورند، وسعتی حدود 70 کیلومتر مربع دارند و قدمت آن‌ها 15 میلیون سال تخمین زده شده است.

 اگر قصد بیرون رفتن از شهر را ندارید و کنجکاوید بازمانده اجساد و اشیای هزاره‌ اول قبل از میلاد را ببینید، موزه‌ عصر آهن تبریز در خیابان خاقانی پذیرای شما است. 38 گور موجود در این موزه که در سال 76 کشف شدند، حاوی اسکلت مردان، زنان و کودکانی است که با ابزارهای جنگی، طلاها و اسباب‌بازی‌های خود دفن شده‌اند. در این مکان نیمه تاریک که هشت متر پایین‌تر از خیابان قرار دارد از اشیای سفالی کشف شده آن دوران نیز نگهداری می‌شود. نحوه‌ی دفن مردان و زنان نشان ‌می‌دهد که آن‌ها مهرپرست بوده‌اند.

اگر قصد سفر به تبریز را دارید، با رزرو هتل ‌های تبریز از طریق اسنپ تریپ، تخفیف بگیرید. 

مشهد

مشهد

مشهد در همه ایام سال میزبان مسافران و زائران بسیاری از سراسر کشور و برخی کشورهای مجاور است. اگر برای زیارت راهی مشهد هستید، برای گذراندن اوقات فراغت گزینه‌های متنوعی پیش روی شما است. یکی از این گزینه‌ها خانه داروغه است. این خانه که ترکیبی از معماری سنتی ایران و روسیه را در خود دارد، در دوران قاجار به دستور آخرین داروغه‌ مشهد بنا شده است. این بنا دارای ایوان‌هایی با گچ‌بری و آجرکاری‌های زیبایی در بخش‌های مختلف است.

در دوطرف حیاط این خانه قسمت‌های تابستان‌نشین و زمستان‌نشین وجود دارد. در بخش تابستان‌نشین، اتاق‌های بادگیر، حوض آب و... را داریم و برای تامین گرما در زمستان، اولین شومینه‌ مشهد در این خانه نصب شده است. این بنای 610 متر مربعی در خیابان نواب صفوی مشهد قرار گرفته است.

اگر با فرزندانتان راهی مشهد هستید، با بازدید از پارک علمی پروفسور بازیما آن‌ها را شگفت‌زده کنید تا در کنار هیجان پارک، مطالب مفیدی بیاموزند. این پارک محتواهای مربوط به زیست شناسی، زمین‌شناسی، نجوم و کیهان شناسی را در قالب‌های مهیج ارائه می‌کند. واقعیت‌های مجازی و بازی‌های تعاملی و مجموعه‌ی سفر به درون انسان برخی از سرگرمی‌های جذاب و آموزنده‌ی این پارک هستند. پارک علمی پروفسور بازیما در مجتمع تجاری وصال مشهد قرار دارد.

اگر قصد سفر به مشهد دارید با رفتن به صفحه رزرو هتل در مشهد می‌توانید تخفیف بیشتری بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه