در دبی از کجا سوغاتی بخریم؟

مینا رهبری
مینا رهبری دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰
در دبی از کجا سوغاتی بخریم؟

سفر به دبی می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد باشد و خاطرات فوق‌العاده‌ای برایتان رقم بزند. سوغاتی‌هایی که از این شهر می‌خرید، می‌تواند شما را به یاد لحظات نابی که در این سفر داشته‌اید، بیندازد؛ اما در دبی از کجا می‌توان سوغاتی خرید؟

بخش بزرگی از سفر شامل خرید یادگاری و سوغاتی است که گردشگران هم برای خود و هم برای عزیزان‌شان می‌خرند. بنابراین مهم است که بدانید در هر شهری که به آن سفر می‌کنید، بهترین سوغاتی‌ها را می‌توانید از کجا بخرید. در دبی سوغاتی‌های جذاب متنوعی وجود دارد، از لباس‌های سنتی گرفته تا مجسمه‌ها و عروسک‌های شتر. اگر قصد رزرو تور دبی را دارید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بهترین جاهایی که می‌توانید در این شهر سوغاتی بخرید را بشناسید. 

اگر دوست دارید به این شهر شگفت‌انگیز همواره می‌توانید تورهای متنوع دبی را از طریق آژانس‌های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در کجارو این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان‌تر از همه‌جا برنامه‌ریزی کنید.

گالری الجابر (Al Jaber Gallery)

گالری الجابر دبی

شعبه‌های این مغازه تقریبا در هر مرکز بزرگی در دبی، همچنین در مکان‌های توریستی دیگر پیدا می‌شود، پس گردشگران در هر جایی که باشند، از یکی از اوت لت‌های گالری الجابر دور نیستند.

این فروشگاه‌های زنجیره‌ای سوغاتی‌های سنتی مثل جام، ماگ، لباس سنتی اماراتی و... به فروش می‌رسانند. گالری الجابر برای خرید بسیار مناسب است و می‌تواند هدیه‌های متنوعی برای تمامی اعضای خانواده  با هر قیمتی در این فروشگاه پیدا کنید.

گالری وان (Gallery One)

گالری وان دبی

منبع عکس: وب‌سایت g-1

گالری وان چند شعبه در دبی دارد، مثل دبی مال، مرکز خرید امارات و بازار (سوق) مدینه جمیرا

گالری وان چند شعبه در دبی دارد، مثل دبی مال، مرکز خرید امارات و بازار (سوق) مدینه جمیرا. اینجا به خاطر فروش آثار هنری سنتی، از تصاویر شگفت‌انگیز از دبی گرفته تا نقاشی شترها، شهرت دارد. گالری وان همچنین هدیه‌های مناسبی مثل کارت پستال، دفتر یادداشت و کتاب هم عرضه می‌کند. این فروشگاه‌ها تم سنتی دارند و معمولا در طراحی و دکوراسیون آن‌ها تصویر شتر و کلمات عربی به چشم می‌خورد؛ این امر گالری وان را به مکانی منحصربه‌فرد برای خرید سوغاتی‌های نفیس تبدیل کرده است. 

بازار ادویه

بازار ادویه دبی

اگرچه بسیاری از مردم تصور می‌کنند بازار ادویه فقط جایی برای خرید ادویه‌جات و چاشنی‌های غذا است، در این بازار توریستی سوغاتی‌های خوب هم پیدا می‌شود. در اطراف بازار ادویه گردشگران می‌توانند مگنت، لباس‌های سنتی و حتی لوازم دکوری جذاب برای منزل خریداری کنند. نکته جالبی که در مورد خرید از بازار ادویه وجود دارد، این است که این بازار یکی از معدود جاهایی در دبی است که می‌توانید هنگام خرید چانه بزنید. بنابراین کسانی که می‌خواهند سوغاتی‌های زیادی بخرند، می‌توانند در بازار ادویه با پرداخت هزینه کمتر نسبت به بقیه جاها، اقلام بیشتری بخرند. 

بازار مدینه جمیرا

بازار مدینه جمیرا دبی

بازار مدینه جمیرا به تقلید از بازارهای سنتی عربی ساخته شده است

اینجا یکی از بهترین بازارهای دبی برای خرید سوغاتی و هدیه است. بازار مدینه جمیرا به تقلید از بازارهای سنتی عربی ساخته شده است و فروشگاه‌های زیادی دارد که به فروش محصولات این منطقه مشغول هستند. گردشگران می‌توانند هر چیزی، از عطر عربی گرفته تا لباس را در این بازار پیدا کنند. همچنین بازار مدینه جمیرا مغازه‌های کوچکی دارد که محصولات منحصربه‌فردی می‌فروشند که نشان‌دهنده فرهنگ دبی و این منطقه است. این بازار مکانی فوق‌العاده برای خرید سوغاتی‌های نفیسی مثل قلیان‌های زیبا و وسایل دکوری است.

کمپانی شتر (The Camel Company)

کمپانی شتر دبی

منبع عکس: وب‌سایت hiveminer

شعبات کمپانی شتر  در مراکز خرید دبی مثل دبی مال و بازار مدینه جمیرا وجود دارد. این مغازه‌ها فقط روی فروش سوغاتی تمرکز دارند و کالاهای سرگرم‌کننده و رنگارنگ می‌فروشند. کمپانی شتر همچنین به خاطر عروسک‌های شتر شهرت دارد که در هر شکل و اندازه‌ای به فروش می‌رسند و هدیه‌ فوق‌العاده‌ای برای کودکان محسوب می‌شوند. 

بازار نایف (Naif Souk)

بازار نایف دبی

منبع عکس: وب‌سایت expatwoman

بازار نایف یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی این شهر است و در گذشته بازار شتر بود

بازار نایف یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سنتی این شهر است و در گذشته بازار شتر بود. اینجا نیز مثل بازار ادویه، مکانی فوق‌العاده برای تجربه فرهنگ مردم محلی است. بازار نایف بیش از ۱۰۰ مغازه دارد و می‌توانید در آن همه نوع سوغاتی، پارچه، آبایا (لباس سنتی بلند و سیاهی که زنان می‌پوشند) و کالاهای چرم پیدا کنید. در بازار نایف می‌توانید چانه بزنید و با هر بودجه‌ای، سوغاتی مناسبی برای عزیزان‌تان تهیه کنید. 

موزه دبی

موزه دبی

بازدید از موزه دبی باید در برنامه سفر هر کسی که به دبی سفر می‌کند، باشد، چون اینجا یکی از بهترین مکان‌های شهر برای درک تاریخ امارات متحده عربی محسوب می‌شود. با دیدن از موزه به درک بهتری نسبت به چگونگی تبدیل شدن دبی به دبی امروزی می‌رسید. پس از اینکه از موزه دیدن کردید، گشتی در مغازه سوغاتی فروشی بزنید. پس از کسب اطلاعات در مورد تاریخ این شهر و کشور، خرید سوغات می‌تواند تجربه‌ای سرگرم‌کننده و حتی آموزشی باشد. 

دبی پر از مراکز خرید سنتی و مدرن است و می‌توان آن را بهشتی برای عاشقان خرید نامید. شما می‌توانید از آن‌ها بهترین و زیباترین سوغاتی‌ها را برای خود و عزیزان‌تان خریداری کنید. فروشگاه‌ها و بازارهایی که در این مقاله معرفی شدند، تنها بخشی از جذابیت‌های دبی برای عاشقان خرید است. شما می‌توانید در کجارو فهرست کاملی از مراکز خرید و جاهای دیدنی دبی را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه