۸ مکان بی‌نظیر در استانبول برای تماشای زیباترین غروب خورشید

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
۸ مکان بی‌نظیر در استانبول برای تماشای زیباترین غروب خورشید

استانبول یکی از زیباترین شهرهایی است که می‌توان صحنه‌های شگفت‌انگیز از غروب خورشید را به تماشا نشست. بهترین جاهای استانبول که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را از غروب دارند، بشناسید.

تماشای غروب در استانبول تجربه‌ای کاملا منحصربه‌فرد است، چون خط افق این شهر شگفت‌انگیز و تنگه بسفر تا تاریکی کامل هوا و رسیدن شب، هر لحظه از رنگی به رنگ دیگر تغییر می‌کند. بهترین مکان‌ها برای تماشای ناپدید شدن نور طبیعی و روشن شدن شهر با چراغ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به استانبول لحظات نابی را تجربه کنید. 

برج گالاتا

برج گالاتا

منبع عکس: وب‌سایت turkeyholidaydiary

یکی از برجسته‌ترین برج‌های استانبول برج گالاتا است و یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید نیز محسوب می‌شود.

این برج سنگی قرون‌وسطایی بالکنی با چشم‌انداز پانورمایی دارد، پس می‌توانید برای داشتن منظره‌ای عالی از غروب خورشید به این برج بروید. 

رستوران میکلا (Mikla)

رستوران میکلا استانبول

منبع عکس‌: وب‌سایت civilianglobal

در ماه‌های زمستانی تراس رستوران به مکانی شگفت‌انگیز برای تماشای غروب آفتاب تبدیل می‌شود

یکی از مشهورترین رستوران‌های سطح بالای استانبول در آخرین طبقه هتل مارمارا پرا (Marmara Pera Hotel) قرار گرفته و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای بر شهر دارد. در ماه‌های زمستانی تراس رستوران به مکانی شگفت‌انگیز برای تماشای غروب آفتاب تبدیل می‌شود.

در تابستان هم بار رستوران که در پشت بام و فضای باز برقرار است، می‌تواند محل مناسبی برای تماشای فرارسیدن شب باشد. 

پارک Sanatkarlar 

پارک Sanatkarlar استانبول

اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای نشستن و سر کشیدن یک فنجان چای ترک است، با چشم‌اندازی بر محله سلطان احمد و بخش آسیایی شهر؛ فقط کافی است چشم باز کنید و از تماشای چنین مناظر بی‌بدیلی لذت ببرید. اگر میل به نوشیدن چای نداشته باشید، می‌توانید در این پارک به‌صورت رایگان به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

رستوران استانبول ۳۶۰

اینجا واقعا چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول را می‌توانید تماشا کنید

این رستوران بسیار پرطرفدار، نامی شایسته و درخورد دارد؛ چون اینجا واقعا چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از استانبول را می‌توانید تماشا کنید. تصور کنید تماشای شهر هنگام غروب، در حین خوردن غذاهای خوشمزه چه لذتی می‌تواند داشته باشد.

برج دختر

برج دختر استانبول

این برج در جزیره کوچکی در محله اسکودار (Uskudar) قرار دارد؛ این برج دیدبانی سابق عثمانی، این روزها به کافه و رستورانی تبدیل شده که می‌توانید بنشینید و از چشم‌انداز زیبای غروب آفتاب پشت آب لذت ببرید.

تپه بویوک چاملیجا (Buyuk Camlica Tepesi)

تپه بویوک چاملیجا استانبول

منبع عکس: وب‌سایت travel.sygic

تپه بویوک چاملیجا که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد، یکی از بلندترین نقاط شهر است

تپه بویوک چاملیجا که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد، یکی از بلندترین نقاط شهر است و نیازی نیست که بگوییم تماشای این منظره از چنین نقطه‌ای چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در اطراف این تپه یک پارک دوست‌داشتنی و یک کافه کوچک هم وجود دارد که می‌توانید در این مکان دنج نشسته و هنگام صرف قهوه ترک، از تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. 

تپه پیر لوتی (Pierre Loti Hill)

تپه پیر لوتی استانبول

منبع عکس: وب‌سایت viator

این کافه مشهور از قرن ۱۸ محبوب و پرطرفدار شده و هنگامی که به آنجا بروید، دلیل این محبوبیت را درمی‌یابید. پیر لوتی مشرف بر شاخ طلایی است و فرصت فوق‌العاده‌ای برای تماشای غروب آفتاب از زاویه‌ای دیگر برای شما فراهم کرده است. 

کافه کالپازانکایا (Kalpazankaya)

کافه کالپازانکایا استانبول

منبع عکس: وب‌سایت yelp

این کافه رستوران در بورگازآدا یکی از محبوب‌ترین جاها برای تماشای غروب خورشید در محیطی طبیعی‌تر است. هنگام صرف کیک و قهوه ترک، خورشید را تماشا کنید که کم‌کم پشت دریا پنهان می‌شود؛ چه صحنه رمانتیکی! 

این شهر جذابیت‌های بصری بسیار دیگری نیز دارد که می‌توانید در سفر از آن‌ها لذت ببرید. شما می‌توانید فهرست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در کجارو مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه‌های رایگان این شهر دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه